Skip to main content

Soundbox heeft geen geen optische aansluiting

• July 6, 2025
  • 9 reacties
  • 120 keer bekeken

Martje100
Topper

goededag ik heb sinds gisteren een neiuwe kpntv + bose box en er word gezegd dat er een optische aansluiting op moet zitten maar bij mijn box niet dus , alleen stroom netwerk en hdmi aansluiting voor de rset niets.

wat nu?????

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 6, 2025

Ik ga er even van uit dat je de kpn soundbox bedoelt. Daar zit inderdaad geen optische aansluiting op. Waar had je die voor willen gebruiken?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 6, 2025

De box heeft ingebouwde speakers. De fabrikant, niet kpn, heeft ervoor gekozen om derhalve geen audio uitgang aan te brengen. Is mijn inziens dan ook niet nodig gezien de opzet van de box.

• July 6, 2025

Hier een eerder bericht over de ONmogelijkheid om audio uit dat kastje te krijgen :

• July 6, 2025

De box heeft ingebouwde speakers. De fabrikant, niet kpn, heeft ervoor gekozen om derhalve geen audio uitgang aan te brengen. 

Dat is volgens mij niet helemaal waar. De fabrikant bied verschillende modellen aan met verschillende opties. KPN heeft gekozen voor een model zonder een poort voor geluid.

Martje100
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • July 6, 2025

hoe kan je dan je home cinema set voorzien van geluid, ik bedoel dus als je tv kijkt heb ik meestal ook mijn stereo aansyaan voor nog mooier geluid want ik vind er nogal een blikkelijk geluid uitkomen

• July 6, 2025

Zie dan dit onderwerp :

:-/

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 6, 2025

Niet, ​@Martje100 .

De box is juist bedoeld voor consumenten die geen soundbar of extra versterker willen gebruiken. 

Je betaalt ook € 6 extra voor de Soundbox. Dan ga je toch niet een extra systeem gebruiken. 

Dan zou ik terug gaan naar de standaard box DIW7022. Scheelt je ook € 6 per maand. En je kunt weer je HCS gebruiken. 

Ook in het door ​@KeesYagi genoemde onderwerp is de gebruiker terug geswitchd naar de DIW7022. 

• July 6, 2025

hoe kan je dan je home cinema set voorzien van geluid, ik bedoel dus als je tv kijkt heb ik meestal ook mijn stereo aansyaan voor nog mooier geluid want ik vind er nogal een blikkelijk geluid uitkomen

Dan kan je beter die soundbox terug sturen en weer met de TV+ ontvanger gaan kijken. Die heeft een uitgang voor geluid. En is 6 euro goedkoper. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Martje100 . Welkom hier.

Hier lijkt me sprake van een misverstand. De soundbox is juist bedoeld als volledige geluids oplossing. En niet om weer andere audio apparaten op aan te sluiten.  Als jij dat wel graag wil is de soundbox niet geschikt voor jou en kun je het beste weer voor een gewone ontvanger kiezen.