Skip to main content
Beantwoord

Soundbox is niet geschikt voor gebruikers met een gehoorapparaat

• May 26, 2025
  • 35 reacties
  • 545 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

35 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

PeterG schreef:

Er is ook geen uitvoer van geluid via HDMI. De tv speakers en de audio uitgangen op de tv werken dus ook niet.

Ook niet optioneel aan te zetten ?

Nee Kees Yagi. Dan staan de interne speakers weer uit en schiet het doel van de Sound(!)box z'n doel voorbij. 

• May 27, 2025

Ook niet optioneel aan te zetten ?

Nee Kees Yagi. Dan staan de interne speakers weer uit

?? Waarom, da’s toch geen logica.
Kan gewoon  naast elkaar bestaan.
( en weet je dit (zeker, uit eigen ervaring) of veronderstel je dit alles ? )
Maar, en, als er geen optie bestaat om de audio in de HDMI aan te zetten dan is dit allemaal helemaal niet van toepassing.

Is dit apparaat onder beheer van KPN ontwikkeld of is het aangekocht ?
Maar dan nog zal KPN invloed hebben op de specificaties.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

?? Waarom, da’s toch geen logica.
Kan gewoon  naast elkaar bestaan

Ben ik met je eens, ​@KeesYagi .

Ik weet dit zeker door testen van andere gebruikers. Via….

Kennelijk zat geluid via interne speakers én hdmi er niet in, derhalve heeft kpn de knop “geluid via hdmi” verborgen in de Ontwikkelaarsopties. Want dan is ie gelijk aan de DIW7022 maar wel € 6 duurder als eerste ontvanger.

Die handige harries hadden ontwikkelaarsopties aangezet en toen stond die knop er onder geluidsinstellingen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 27, 2025

Is dit apparaat onder beheer van KPN ontwikkeld of is het aangekocht ?
Maar dan nog zal KPN invloed hebben op de specificaties.

Beste ​@KeesYagi , het is een universeel apparaat dat al sinds 2023 in gebruik is bij verschillende providers, wereldwijd.

KPN heeft er zijn eigen firmware opgezet voor de Nederlandse situatie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Sagemcom noemt hem voluit de Video Soundbox. Want zij hebben ook een Soundbox die voor audio streamingdiensten is bedoeld.

Voor kpn is de term video niet zo van toepassing; dat is vanzelfsprekend.

Sagemcom levert dit soort boxen niet rechtstreeks aan consumenten, maar alleen aan providers. Die moeten er hun eigen launcher aan toevoegen want het werkt niet ‘zo uit de doos’.

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

@PeterG 

begrijp ik jou verhaal dat de soundbox dus wel te gebruiken is i.c.m. Gehoorapparaten..??

en moet ik dan wat aanpassen bij de instellingen..??

gert

• May 27, 2025

Beste Gert,
ik maak het ( voor jou ) onnodig ingewikkeld nu.
Neem die andere ontvanger en dan ben je klaar (hoop ik).
Zie mijn schrijfsels als een nabrander, om het plaatje voor mij compleet te krijgen.
En dat lukt aardig, de laatste berichten geven al wat meer inzicht.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 27, 2025

Beste ​@Gert Witte de TV+SB is simpel gezegd niet geschikt voor mensen met een gehoorbeperking die hoorhulpmiddelen aan moeten sluiten, weet ik uit persoonlijke ervaring.

Houd het gewoon bij de DIW7022.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Klopt ​@Gert Witte . Je bent alleen maar DUURDER uit met de soundbox voor jouw toepassing met hoorapparaten. Dat ben ik volledig eens met ​@KeesYagi !

De DIW7022 scheelt je € 6 per maand (één is gratis in het abonnement, de soundbox is dat niet) en je hebt precies hetzelfde. Namelijk een tv ontvanger waar geen geluid uit komt maar wel uit de HDMI. 

De Soundbox is 'veel te duur’ om hem met geluid via HDMI te gebruiken in plaats van via de interne speakers.

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Beste mensen

Allemaal super bedankt voor het meedenken..

Inmiddels weer overgestapt naar de DIW 7022 en weer een perfect geluid in mijn oren…👌

Gert