Skip to main content
Vraag

Soundbox koppelen met Sony airbuds gaat niet vlekkeloos

• June 10, 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Beste allemaal,

Ook ik heb sinds kort de soundbox en via bluetooth aangekoppeld aan mijn Sony airbuds. Wat uiteindelijk lukte volgens de procedure, dus tot nu toe goed!. Maar... wat zeker niet goed werkt bij mij is de bluetooth procedure tussen de  soundbox en airbuds. De ene keer stottert het geluid of wil de soundbox niet terug naar zijn geluidmodus na gebruik van de buds. Alleen met het weer activeren van de schakelaar " bluetooth speaker mode" , kan je terug naar ongestoord geluid naar alleen de box.

Mijn conclusie is dat het een software probleem is in de box ( met laatste firmware) en mijn vraag is aan KPN of dit issue de aandacht heeft en wanneer er een oplossing verwacht wordt.

Gr 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

9 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@cohagem. Welkom op de KPN Community! 

Mooi dat je de bluetooth koppeling tussen de airbuds en de Soundbox tot stand hebt kunnen brengen! Wel zo fijn dat je soms zonder omgevingsgeluid tv of een film kunt kijken. Maar je noemt dat het geluid stottert. Gebeurt dat wanneer je de airbuds gebruikt? Of wanneer je weer overschakelt naar geluid via de speakers? En hoe schakel je precies over naar speakergeluid? Doe je dat door de airbuds in de case te doen of op een andere manier? 

Hopelijk kun je dit nog verduidelijken en dan kan ik controleren of we het kunnen reproduceren en onderzoeken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 21, 2025

Beste Arjan,

Bedankt voor je reactie, hierbij de mijne;

Als de aerbuds gebruikt, of een andere bluetooth koptelefoon, gaat de soundbox netjes over naar bluetooth en geluid op de Tv stopt, dus tot nu prima. Maar het geluid via bluetooth, op welk luister apparaat dan ook, is behoorlijk zacht en stottert onregelmatig. Ik kan je verzekeren dat het niet aan de door mij gebruikte bluetooth apparatuur ligt. Bij het ontkoppelen van de bluetooth, is er weer gewoon en harder geluid op de TV . Ik doe dan de koptelefoon uit of de earbuds in hun behuizing.

De enige manier op dit moment om gebruik te maken van mijn earbuds is, de  "bluetooth speaker mode " uit te zetten, de aerbuds aan te zetten en dan vervolgens de bluetooth mode weer aan te zetten. Wel een behoorlijke omweg, wat volgens mij niet de gedoeling is.

De software is actueel van de box

Ik hoop dat u hiermee wat kan

Gr Co

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is wel wat omslachtig inderdaad en je zou niet weer de ‘Bluetooth speaker mode’ hoeven aan te zetten nadat de earbuds gekoppeld zijn. Thuis gebruik ik heel soms wel eens een koptelefoon om te verbinden met de Soundbox en dan ervaar ik geen bijzonderheden eigenlijk. 

Zou je eens de Soundbox een fabrieksreset kunnen geven? Dan ben ik benieuwd of dat helpt met de bluetooth problemen. Het makkelijkste gaat dit via het menu. Ga naar Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Over → Terugzetten op fabrieksinstellingen. Je dient dan wel weer je streamingsdiensten opnieuw in te loggen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Ik heb de soundbox, terug gesteld naar de fabrieksinstellingen en opnieuw de updates geinstalleerd. Helaas is de situatie  niet veranderd, dus geeft nog steeds de eerder beschreven problemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hm jammer. We nemen het mee als feedback en kijken of er nog meer mensen last van hebben. Voor nu heb ik er helaas geen oplossing voor. Binnenkort rollen we wel een nieuwe firmware update uit voor de Soundbox en de vraag is om dan even te checken of het geluid weer verbeterd. 

Als dat niet de gewenste verbetering geeft, dan kun je het beste even bellen met de telefonische helpdesk. Zij kunnen kijken of ze eventueel de Soundbox kunnen vervangen, maar dat kan ik niet garanderen. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Je zit trouwens wel dichtbij de Soundbox, dus niet op 5+ meters, als je je earbuds hebt gekoppeld? En de earbuds werken wel goed als je ze aan een telefoon hebt gekoppeld?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@cohagem, ik ben even benieuwd hoe jij momenteel het geluid ervaart als je de earbuds hebt gekoppeld. We hebben gisteren firmware 1.15.2 uitgerold, hierin zaten verbeteringen qua geluid. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 11, 2025

Beste Marcia,

Ik hoor geen verschil van het geluid. Voor mijn  eerder genoemde klacht is er niks veranderd.

Gr Co Hageman

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is jammer. Zou je eens het volgende kunnen proberen om te testen: 

1. Zet je headset aan. Deze zou automatisch moeten koppelen via bluetooth
  2. Als je geen geluid hoort, ga dan naar een willekeurige andere app (zoals Youtube)
  3. Daar hoor je dan als goed is wel geluid
  4. Ga weer terug naar de KPN TV+ startscherm met de homeknop en kies een zender. Als het goed is blijf je dan geluid horen. 

Ook omslachtig natuurlijk, maar misschien net wat minder vervelend dan helemaal in de instellingen te duiken. We nemen weer mee dat het nog niet is opgelost bij jou. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 12, 2025

Bedankt, zo gaat het idd wat makkelijker. Ik wacht uw verdere actie of info af.