Skip to main content
Vraag

Soundbox USB aansluiting te gebruiken?

• April 25, 2025
  • 12 reacties
  • 235 keer bekeken

Ik heb gisteren de TV+ Soundbox ontvangen en dit is helemaal top. Heel mooi vol geluid zowel TV zenders als Netflix, menu werkt makkelijk en snel en de TV+ Soundbox ziet er ook nog gelikt uit. Maar nu …..is de USB ingang te gebruiken want dat kan ik nergens terugvinden.  Ik wil optimaal gebruik maken van de TV+ Soundbox en dus ook eigen media bijvoorbeeld mijn ext HD of USB stick met media aansluiten maar krijg dan een melding dat de media corrupt is.  Formateren laat in WIndows de schijf niet meer zien.  Is deze optie dicht gezet of doe ik wellicht iets verkeerd? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• April 25, 2025

Ja de usb aansluiting is te gebruiken. Maar volgens mij word het standaard Windows file systeem NTFS niet ondersteund. Je moet volgens mij een usb stick gebruiken die FAT32 geformatteerd is. Of exFAT ofzo.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Op alle TV ontvangers is de USB aansluiting (softwarematig) uitgeschakeld. Deze is alleen bruikbaar voor servicedoeleinden en om bijvoorbeeld de telefoon op te laden. 

Dat zal op de nieuwe Soundbox waarschijnlijk niet anders zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Ja de usb aansluiting is te gebruiken. Maar volgens mij word het standaard Windows file systeem NTFS niet ondersteund. Je moet volgens mij een usb stick gebruiken die FAT32 geformatteerd is. Of exFAT ofzo.

Dank voor de reactie. Ga het proberen of dat werkt hoewel FAT32 natuurlijk niet optimaal is (max 4GB) . Gelijk zal ik ook ff exFAT proberen. Wordt dus vervolgd.

• April 25, 2025

Op alle TV ontvangers is de USB aansluiting (softwarematig) uitgeschakeld.

Dat is niet waar. Op de TV+ ontvanger werkt de usb aansluiting gewoon.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Gelijk zal ik ook ff exFAT proberen.

Dat zal niet werken, eerst vanaf android 13 wordt exFAT ondersteunt tenzij je wil 3de software kopen (Paragon exFAT/NTFS driver)

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Gelijk zal ik ook ff exFAT proberen.

Dat zal niet werken, eerst vanaf android 13 wordt exFAT ondersteunt tenzij je wil 3de software kopen (Paragon exFAT/NTFS driver)

Helaas werkt zowel FAT32 en exFAT niet. De stick wordt wel gezien maar moet dan geformateerd worden. Als je daarvoor kiest maakt hij de stick gereed op zaken van de box naar de stick te kopiëren.

Jammer dus zover en hopelijk opent KPN deze functionaliteit gauw want dit is wel een issue voor mij en wellicht niet alleen voor mij.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Helaas werkt zowel FAT32 en exFAT niet. De stick wordt wel gezien maar moet dan geformateerd worden. Als je daarvoor kiest maakt hij de stick gereed op zaken van de box naar de stick te kopiëren.

Jammer dus zover en hopelijk opent KPN deze functionaliteit gauw want dit is wel een issue voor mij en wellicht niet alleen voor mij.

Dat is geen issue van KPN(box) maar van Android met een op Windows geformatteerde USB-stick. Windows gebruikt standaard GPT-partitie en Android MBR-partitie. Als je de USB-stick op windows laten converteren naar MBR (zonder data verlies), kan Android FAT32-partitie lezen en schrijven.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Dat is geen issue van KPN(box) maar van Android met een op Windows geformatteerde USB-stick. Windows gebruikt standaard GPT-partitie en Android MBR-partitie. Als je de USB-stick op windows laten converteren naar MBR (zonder data verlies), kan Android FAT32-partitie lezen en schrijven.

Dank voor jouw reactie maar helaas. Als test een stick met MBR gemaakt (leesbaar in Windows). Daarna in de Soundbox gestoken en …………...ff lijkt het goed te gaan maar niet. Ook hier weer de zelfde melding mbt formateren etc. zoals ook bij FAT32 en exFAT melding.  Je kunt er dan nog niets mee maar wel heb ik gezien dat op de stick een klein deel van de Android mappen wordt neergezet zoals te doen gebruiken als je iets aan een Android apparaat hangt. Kortom tot op heden helaas dus niet. 

Mocht iemand anders nog met een idee komen verneem ik dit graag. Maar tot nu toe lijkt het erop dat KPN in de TV+ Soundbox deze optie niet opengezet.  

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Koosie59 . Om eerlijk te zijn betwijfel ik of die functionaliteit momenteel prioriteit heeft. Maar ik zal eens voor je navragen wat de plannen hiermee zijn.

• April 29, 2025

Mocht iemand anders nog met een idee komen verneem ik dit graag. Maar tot nu toe lijkt het erop dat KPN in de TV+ Soundbox deze optie niet opengezet.  

Zoals iemand anders al schreef: hier heeft KPN niets mee te maken. Dit is hoe Android werkt. Als je een Android telefoon hebt kan je daar ook geen SD kaart in steken die in Windows geformateerd is.

Als je de stick laat formateren door de soundbox en je stopt hem daarna in een Windows pc, wat zegt Windows er dan van?

Ik gebruik zelf Linux. Daarbij werkte het prima de laatste keer dat ik heb geprobeerd. Wel met de TV+ ontvanger. Maar ik neem aan dat daar geen verschil in zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2025

Hoi ​@Koosie59 . Om eerlijk te zijn betwijfel ik of die functionaliteit momenteel prioriteit heeft. Maar ik zal eens voor je navragen wat de plannen hiermee zijn.

Ja gaandeweg vind je zaken die meer of minder werken of niet werken.  Deze functionaliteit zou juist bijdragen denk ik tot een grotere en/of betere acceptatie en overweging de Soundbox aan te schaffen. 

Wat ook opvalt is dat als zoals in mijn geval nu de Soundbox aangesloten zit deze qua geluid altijd voorrang krijgt. 

Als voorbeeld ...ik schakel de TV om naar een andere HDMI poort … in mijn geval de 2e HDMI poort waar bij mij de Media op zit om whatever te kijken via mijn aangesloten SSD.  Maar het geluid van de gekozen TV zender gaat gewoon door via de Soundbox en moet je dan apart uitschakelen. Dit was in de TV+ box niet het geval en ik heb deze setting ook nog niet terug kunnen vinden.

• April 29, 2025

Als voorbeeld ...ik schakel de TV om naar een andere HDMI poort … in mijn geval de 2e HDMI poort waar bij mij de Media op zit om whatever te kijken via mijn aangesloten SSD.  Maar het geluid van de gekozen TV zender gaat gewoon door via de Soundbox en moet je dan apart uitschakelen. Dit was in de TV+ box niet het geval en ik heb deze setting ook nog niet terug kunnen vinden.

Daar ga je ook nooit een setting voor vinden waarschijnlijk. Hier is geen oplossing voor vermoed ik. De soundbox kan namelijk helemaal niet weten dat jij de tv omzet naar een andere HDMI poort. Dat voelt die niet ofzo. Het is een lullig effect wat niet goed opgelost kan worden denk ik.