Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Sharp tv LC 26SB25E, ouder model maar tot onlangs prima tv.

Nu blijkt dat de 'bron' steeds van hdmi naar tv springt en valt beeld en geluid weg.

Soms zie ik linksboven nummers (kanalen?) aflopen,  als ik t weer op hdmi zet en aan/uit soms weer tv,maar het is steeds erger geworden en heb inmiddels eigenlijk geen tv beeld/ geluid meer. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd,  stekkers eruit en weer aan, modem reset, ontvanger reset,  kortom alles geprobeerd,  ook via de online probleem oplosser van kpn.  (Dus svp die dingen niet als oplossing aandragen, want al gedaan) Ook een nieuwe hdmi kabel lost niks op.

Kan de ontvanger defect zijn of hoe los ik dit op, het lijkt erop dat hij continue weer terugspringt op tv bron ipv hdmi, maar ik heb er geen verstand van. Help ?!

(De tv is overigens aangesloten op een stekkerblok om 's avonds alles in een keer uit te zetten voor energiebesparing, maar ook deze stekker eruit en weer erin helpt niet) 

Met vriendelijke groet, 

Henriette 

Ik denk zelf dat deze tv het na 15 (vijftien) jaar, bijna 16, aan het opgeven is of al gedaan heeft. 

Verder is het nog HDready, dus bereik je niet de optimale beeldkwaliteit. En met maar 26" een heel klein scherm. Lijkt mij niet echt lekker een film kijken. 

Als stroomonderbreking de tv ook niet meer op het spoor zet is vervanging meer dan te overwegen. 

Dit ligt niet aan de kpn ontvanger. 


Soms zie ik linksboven nummers (kanalen?) aflopen

Zit er niet een knopje vast op de afstandsbediening van je televisie? Even in een kastje leggen of de batterijen eruit?


Ik denk zelf dat deze tv het na 15 (vijftien) jaar, bijna 16, aan het opgeven is of al gedaan heeft. 

Verder is het nog HDready, dus bereik je niet de optimale beeldkwaliteit. En met maar 26" een heel klein scherm. Lijkt mij niet echt lekker een film kijken. 

Als stroomonderbreking de tv ook niet meer op het spoor zet is vervanging meer dan te overwegen.