Skip to main content

Ik heb sinds een week een Marshall luidspreker die ik via Bluetooth of een mini jack aan kan sluiten. Via Bluetooth koppelen kan wel, maar als ik de speaker dan aanzet staat deze meestal op maximaal volume zodat ik snel de DIW weer uit moet zetten om buren overlast te voorkomen terwijl ik de speaker standaard op een normaal volume heb staan. bij een reset van de DIW gaat het 1 keer goed en daarna weer fout. Als ik de speaker bekabeld aansluit gaat het wel goed. Wordt/is dat opgelost met de update die deze week uitkomt?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb sinds een week een Marshall luidspreker die ik via Bluetooth of een mini jack aan kan sluiten. Via Bluetooth koppelen kan wel, maar als ik de speaker dan aanzet staat deze meestal op maximaal volume zodat ik snel de DIW weer uit moet zetten om buren overlast te voorkomen terwijl ik de speaker standaard op een normaal volume heb staan. bij een reset van de DIW gaat het 1 keer goed en daarna weer fout. Als ik de speaker bekabeld aansluit gaat het wel goed. Wordt/is dat opgelost met de update die deze week uitkomt?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Als ik zo kijk zal er inderdaad aandacht aan de geluidsproblemen als ik zo kijk in de Product Update voor KPN TV+ . Ik kan echter niet beloven dat het dan ook voor jouw opstelling gaat werken.

 


Bedankt voor je reactie @Remco van KPN , we wachten de update af en gaan het dan weer via Bluetooth proberen, gaat het dan (nog) niet goed, dan houd ik de Marshall bekabeld aan de DIW.

Wordt vervolgd.

 


Update vandaag kunnen installeren @Remco van KPN , maar het Bluetoothprobleem met het maximale geluid is er niet mee verholpen, dus ik heb de Marchshall maar weer bekabeld aan de DIW aangesloten.

Als dit niet opgelost kan worden, wil ik graag de 5202 weer terug of de 5202 als 2e decoder erbij, dan heb ik opnemen gratis, terwijl ik er nu voor betaal, wat dan weer vervalt.

Mijn Marshall ondersteunt Bluetoothversie 5.1, misschien dat je hier iets aan hebt voor de ontwikkelaars.

P.S.

Ik heb ook nog even ruggespraak gehouden met Marshall en zij vroegen of er op de DIW een volumeregeling zit voor de Bluetooth, bij mijn weten niet reageerde ik, dan wordt het geluid via Bluetooth maximaal uitgestuurd volgens hen en moet je supersnel op de Marshall het geluid verminderen, hetgeen in de praktijk niet te doen is.

Als ik de Marshall via Bluetooth op mijn pc aansluit werkt het normaal via de volumeknop op de pc en heb ik geen last van maximaal geluid dat binnenkomt.

Dit even als extra info 

 


Wat jammer dat het dan niet heeft gewerkt @Nomen Nominandum. Ik markeer dit topic even als feedback zodat het meegenomen kan worden. Is bekabeld aansluiten dan niet een goede permanente oplossing in de tussentijd? Ik weet dat er soms verhalen gaan dat er telefonisch abonnementen teruggezet worden in combinatie met andere type ontvangers maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik die optie niet heb en dat dit officieel niet mogelijk is.


Ik heb de Marshall nu bekabeld via de digitale uitgang van de DIW via een DAC aangesloten met een mini jack op de AUX in @Remco van KPN en zie de reactie van de feedback t.z.t. met belangstelling tegemoet.

Kan ik wel een 2e decoder krijgen als 5202 als ik die bestel, online of via een lokale KPN winkel @Remco van KPN 


Ik krijg op de feedback geen individuele terugkoppeling vrees ik. En ook in de KPN Winkel zouden zo officieel geen andere ontvanger aan een KPN TV+ Box kunnen toevoegen.


Bedankt voor de update @Remco van KPN , dan laat ik het hierbij en hoop ik dat er een oplossing komt voor het harde geluid via Bluetooth.

 


Bedankt voor de update @Remco van KPN , dan laat ik het hierbij en hoop ik dat er een oplossing komt voor het harde geluid via Bluetooth.

 

Aanvulling @Remco van KPN :

ik heb ook eens mijn Samsung Soundbar via Bluetooth aangesloten op de DIW, dan komt er ook een oorverdovend maximaal geluid uit, net als bij de Marshall. Als ik de Samsung bekabeld aanluit is het volume normaal.

Een bewijs dus dat het echt aan de DIW ligt en dus werk aan de winkel voor de ontwikkelaars.

 


Volgens mij wordt het volume van de TV+ Box standaard op 100% ingesteld als je hebt gekozen om met de afstandbedieing van de TV+ Box het volume op jouw televisie te regelen.

Nu kan je op Android het volume voor bluetooth apparaten afzonderlijk instellen maar de vraag is of dat dan ook met de volume regelaar in Google Home gedaan moet worden.


Ik gebruik geen Android en Google Home om iets te bedienen voor de tv @wjb 

Ik gebruik standaard de AB die bij de DIW hoort en voor de radio luister ik altijd via de Soundbar of de Marshall om de TV niet aan te hoeven hebben.

Als ik beide speakers bekabeld op de DIW aansluit ( niet tegelijk uiteraard) heb ik totaal geen problemen, dan blijft het geluidvolume gewoon zoals ik dat eens op een speaker ingesteld heb, maar via Bluetooth komt het steeds weer maximaal binnen als ik de DIW aanzet om naar de radio te luisteren.

Advies is altijd welkom, van wie dan ook. Bedankt voor het meedenken @wjb 


Ik gebruik geen Android en Google Home om iets te bedienen voor de tv @wjb 

Dat snap ik, maar lees goed wat ik schreef. Als ingesteld is dat je met die afstandbediening het geluidsniveau op de televisie regelt dan blijft het volume op de TV+ Box dus op 100% staan.

Je zult dan dus haast Google Home moeten gaan gebruiken om het volume op de TV+ Box in te stellen.


Je zult dan dus haast Google Home moeten gaan gebruiken om het volume op de TV+ Box in te stellen.

Hoe doe ik dat @wjb ?

Tegen de DIW ‘roepen’ ‘geluid zachter”???

 


Als je geen mobiele telefoon of tablet hebt dan wordt dat inderdaad lastig maar volgens mij zou je inderdaad bijvoorbeeld tegen de Google assistent kunnen zeggen "zet volume op 25%".


Als je geen mobiele telefoon oftablet hebt dan wordt dat inderdaad lastig maar volgens mij zou je inderdaad bijvoorbeeld tegen de Google assistent kunnen zeggen "zet volume op 25%".

Ik heb en mobiele telefoons en tablets, beide via Android, maar ik zou oprecht niet weten wat ik dan moet doen.

Maar ik ga "zet volume op 25%". een keer proberen binnenkort @wjb 

Bedankt zover.

UPDATE:

dat met die volume op 25% lijkt te werken !!! Ik houd het zowel met de Marshall als met de Samsung in de gaten @wjb 

 

 


Nomen Nominandum schreef:

UPDATE:

dat met die volume op 25% lijkt te werken !!! Ik houd het zowel met de Marshall als met de Samsung in de gaten

Dan ben ik benieuwd naar twee dingen.

1) Blijft het geluid via de televisie wel op volle sterkte?

2) Overleeft die volume instelling een herstart van de TV+ Box?

 

Nomen Nominandum schreef:

Ik heb en mobiele telefoons en tablets, beide via Android, maar ik zou oprecht niet weten wat ik dan moet doen.

Je kunt Google Home op die telefoon/tablet installeren en de TV+ Box koppelen. Dan kan je het volume van de TV+ Box ook in de Google Home app instellen.


Dan ben ik benieuwd naar twee dingen.

1) Blijft het geluid via de televisie wel op volle sterkte? JA

2) Overleeft die volume instelling een herstart van de TV+ Box? JA

Ik weet niet wat de DIW doetbij een volledige reset, ga ik ook niet proberen, want dan moet ik weer van alles in gaan stellen en het menu is soms nog moeilijk te volgen. Het menu vergelijk ik met mijn AH-winkel die pas verbouwd en heropend is. Eerst deed ik blindelings mijn boodschappen, nu is het soms nog zoeken en aan de medewerk(st)ers vragen waar iets ligt.

Die instelling werkt zowel voor de Marshall Speaker als voor de Samsung soundbar goed en blijft goed.

Ik vergelijk  de speachcontrol met de volumeregelaars op mijn laptop.

Bedankt voor hetmeedenken en de oplossing @wjb 

 


Bluetooth geluid en HDMI geluid zijn niet hetzelfde in hoe dit door de chipset afgehandeld wordt. Het is niet aan elkaar gelinkt. Dus van daaruit kan het inderdaad zijn dat je een andere geluidservaring hebt als het via bluetooth verbonden is dan via HDMI. Er is geen manier om die link alsnog te maken. Dus mooi dat het met deze aanpassing wel opgelost is:

 

Als je geen mobiele telefoon oftablet hebt dan wordt dat inderdaad lastig maar volgens mij zou je inderdaad bijvoorbeeld tegen de Google assistent kunnen zeggen "zet volume op 25%".

Maar ik ga "zet volume op 25%". een keer proberen binnenkort @wjb 

Bedankt zover.

 

UPDATE:

dat met die volume op 25% lijkt te werken !!! Ik houd het zowel met de Marshall als met de Samsung in de gaten @wjb