Skip to main content

Voor wie het interessant vindt.

  Arcadyan HMB2260                                                                       

Interne geheugen: 1024 MB

Behuizing: 165 x 123 x 31 mm (BxDxH)
gewicht:   280 g

Opgenomen vermogen in standby: 5,4 W

Fabrikant: Arcadyan

Land van oorsprong: China

Adapter 12v 1.5A

Aansluitingen:  scart,jack,hdmi(,toslink,ethernet,usb,power

IR

De HMB2260

Arris VIP2952:

Interne geheugen: 1000 MB

Behuizing: 190x130x41mm (BxDxH)

Gewicht: 380 g

Opgenomen vermogen in standby:  5,2 W

Fabrikant: Arris

Land van oorsprong: Taiwan en china(sommige komen uit taiwan en sommige uit china.)

Adapter: 12v 1A

Aansluitingen:ethernet,usb,hdmi,toslink,scart,jack,power.

IR


Arris vip5202:

Intern geheugen: 3000MB

behuizing: 10,5 x 10,5 x 2,5 cm (BxDxH)

Verbruik standby: 3,3watt

Fabrikant Arris.

Land van oorsprong:china

Adapter:12v 1A

Aansluitingen:HDMI,toslink,USB,ethernet,power.

Bluetooth 4.2

De oudere ontvangers laat ik maar achterwege,Daar zal niet belangstelling voor zijn.


Sagemcom DIW7022:

werkgeheugen: 3GB

opslaggeheugen: 16 GB

behuizing: 120 x 120 x 26 mm (BxDxH)

Gewicht: 161g
Verbruik standby: 3,3 ~ 4 Watt

Fabrikant Sagemcom 

Adapter: 12V DC

Aansluitingen: LAN, Wifi, Bluetooth, HDMI en Toslink

Bluetooth 5.2

Admin: bericht aangepast

Hoeveel wegen de eerste twee precies?? :grin:


Oei,Ik heb KG er neer gezet.

Zo zwaar zijn ze gelukkig niet:sweat_smile:

Misschien kan een moderator de k weghalen?


Voor wie het interessant vindt.

  
 

Arris VIP2952:

Interne geheugen: 1000 MB

Behuizing: 190x130x41mm (BxDxH)

Gewicht: 380 kg

Opgenomen vermogen in standby:  5,2 W

Fabrikant: Arris

Land van oorsprong: Taiwan en china(sommige komen uit taiwan en sommige uit china.)

Adapter: 12v 1A

Aansluitingen:ethernet,usb,hdmi,toslink,scart,jack,power.

IR

 

Ik ben ook benieuwd naar de spec’s.

Elders las ik: Intern geheugen: 1 GB (1024 MB)  Flash geheugen: 512 MB. Of dit voor de 2952 V2 of de 2952 (zonder V2) is niet duidelijk geworden. Geheimzinnig blijft het type en snelheid van de CPU en daar ben ik meest nieuwsgierig naar.


Voor wie het interessant vindt.

  
 

Arris VIP2952:

Interne geheugen: 1000 MB

Behuizing: 190x130x41mm (BxDxH)

Gewicht: 380 kg

Opgenomen vermogen in standby:  5,2 W

Fabrikant: Arris

Land van oorsprong: Taiwan en china(sommige komen uit taiwan en sommige uit china.)

Adapter: 12v 1A

Aansluitingen:ethernet,usb,hdmi,toslink,scart,jack,power.

IR

 

Ik ben ook benieuwd naar de spec’s.

Elders las ik: Intern geheugen: 1 GB (1024 MB)  Flash geheugen: 512 MB. Of dit voor de 2952 V2 of de 2952 (zonder V2) is niet duidelijk geworden.

1000mb is 1GB en 1024 ook.

Naar mijn weten is het grootste verschil met de hmb2260v1/V2 en de vip2952v1/V2 dat bij de V2 versies de USB stick voor timeshift is vervallen.


ik heb wat info gevonden van de CPU:

Processor CPU: 1.3 GHz 3000+ DMIPS


Weet iemand ook welke het beste is ?


Als je moderne apparatuur hebt de vip5202, als je nog van een jackuitgang en/of scart gebruik maakt is de hmb2260/vip2952 het beste.

Weet iemand ook welke het beste is ?

 


Op welke frequentie werkt de witte afstandsbediening van de Arris VIP2952?

Ik vraag dit omdat ik graag een WiFi Smart Remote Control wil gebruiken.

 

Met vriendelijke groet,

Sander


Hoi @Drantol ,

Heeft die WiFi smart home control geen zelflerende functie?


Jawel heeft die maar toch werkt het niet.

En in de reviews van een ander merk lees ik dat het bij dat merk niet werkt omdat de WiFi Smart Remote Control alleen op 38KHz werkt.
Om die reden heb ik het probleem voorgelegd bij de klantenservice van “mijn” SRC. Ze vragen aan mij welke frequentie de KPN ontvanger gebruikt.


De afstandsbediening voor de VIP2952 werkt op infrarood, Drantol.


@PeterG Correct, maar welke frequentie wordt er gebruikt?


@Drantol ,

Moderator Alex gaf aan dat dat 56kHz is.

Maar enkel met dat ben je er nog niet hoor...Wat gaat er precies mis bij de zelflerende functie?


Als je e.e.a. aan codes zou kunnen downloaden kun je het best zoeken op Motorola VIP1963.


Hij kent de Arris en de Motorola niet. Merk wel maar type niet.
Als ik de AB hanmdmatig inleer dan werkt het bij de ontvanger in de woonkamer eenmalig. En bij de ontvanger in mijn kantine lijkt hij het aan/uit signaal 2x uit te zenden. Hij gaat aan en gelijk weer uit. En als hij aan staat gaat hij uit en gelijk weer aan. Ik zie ook de rode LED 2x oplichten. De zenders werken bij deze ontvanger redelijk.

Mijn bedoeling is dat als ik te niet thuis ben, de ontvanger aan kan zetten met mijn telefoon. Zodra ik eenmaal thuis ben spoel ik het programma terug naar het begin en kan dan de reclames doorspoelen.


Bedankt trouwens voor het meedenken 👍


Goedemorgen

Waarom zou je dit willen weten de specs van je STB?

Daarnaast de hardware zoals processor kan je niet rippen of flashen ,andere instellingen in de hardware zijn ook niet mogelijk.

Als je een abonnement afsluit heb je geen keuze daarin ,je krijgt de laatste generatie.

Wat betreft het modem heb je wel een keuze je zou kunnen overwegen een Fitzz te huren.

 

mvg


Mijn bedoeling is dat als ik te niet thuis ben, de ontvanger aan kan zetten met mijn telefoon. Zodra ik eenmaal thuis ben spoel ik het programma terug naar het begin en kan dan de reclames doorspoelen.

Dit kan niet@Drantol . Bij de commmerciëlen is doorspoelen in dat geval (live geheugen) geblokkeerd! En bovendien legt ie maar één uur vast in het live pauzeren geheugen. Moet het wel een héél kort programma zijn en vlak voordat je thuiskomt… en dan heb je nog reclame.

Bovendien lijkt mij 'juist’ instellen heel lastig als je niks ziet…. wat je doet.

Dan kun je veel beter gewoon opnemen. Als je die mogelijkheid niet hebt dan even het opnemen"pakket” toevoegen aan je abonnement. Dan heb je het hele programma en een opname mag je wel tussentijds doorspoelen.

Opnames ook heel eenvoudig buitenshuis in te plannen (als je het in zo'n laat stadium doet). Via de app voor kpn tv in bv je smartphone.


Doorspoelen bij de commerciëlen gaat idd niet bij “later terugkijken” of “vanaf het begin kijken” met de groenen knop. Maar wel degelijk na het terug spoelen. Ik doe dat nu eigenlijk altijd al bij commerciële zenders. Zet de ontvanger aan en ga dan een uurtje iets anders doen. Spoel vervolgens een uur terug en dan kan ik de rest van de avond alle reclames doorspoelen.

 


Ik mis de DIW7022 in het overzicht rijtje.

 

Zie o.a. hier.


Ik mis de DIW7022 in het overzicht rijtje.

@joop2011 Die vind je hier :
 

 


Klopt @joop2011 , ik kan het alleen niet meer toevoegen(ik heb dit topic ooit geschreven), misschien kan een moderator het toevoegen in de startpost?

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dkpn%2Dtv%2D149/specificaties%2Dkpn%2Dtv%2Dbox%2D573098#Specificaties+van+de+KPN+TV++box

 

 

 


Maar dan kun je niet naar een andere zender. 

Zet de ontvanger aan en ga dan een uurtje iets anders doen. Spoel vervolgens een uur terug en dan kan ik de rest van de avond alle reclames doorspoelen.

Je kunt hem ook aanzetten op gewenste zender voordat je de deur uit gaat. Dan heb je bij thuiskomst ook dat buffer uurtje.

Zelf neem ik mijn programma's op om de reclame te kunnen overslaan. 


Die ontvanger ken ik helemaal niet. Is die beter dan de Arris? Want de Arris vind ik eerlijk gezegd niet geweldig.


@PeterG ja dat klopt 😀 Is alleen niet de meest geliefde oplossing bij de milieuliefhebbers 😂