Skip to main content

Ik heb het kinderslot ingesteld, erotiek wordt standaard geblokkeerd en dat is prima.
Maar ik wil alle sportzenders blokkeren, maar dat kan niet. Ik kan niet eens 1 zender blokkeren. 
Ik heb het stappenplan proberen te volgen, maar daar kom ik er niet mee. Want ik heb nergens de optie om een zender te blokkeren. Er staat nergens zoals jullie omschrijven: Zenders verbergen. 
Ook als ik op 1 van de zenders sta die ik wil blokkeren kan ik wel naar het kinderslot gaan, maar ik kan daar alleen maar onderwerpen blokkeren en daar staat sport niet bij. En verder staat er alleen maar erotiek bij en die is standaard geblokkeerd.
Voordat ik vorig jaar overging naar de KPN+ box kon ik heel makkelijk zenders blokkeren en deblokkeren, maar nu dus absoluut niet!
Kunnen jullie a.u.b. de zenders waar 24/7 sport op is blokkeren? Ik hoef die niet te zien en wil die ook niet zien bij het zappen.

 

Hoi @EstherH1978, welkom op onze community!
Je kunt de zenders gelukkig wel verbergen maar dat gaat niet via het kinderslot:

  

Ook wij liepen tegen het probleem aan dat we tijdens het zappen elke keer zenders kregen te zien die we juist niet wilden/hoeven te zien.

Na wat gepuzzel eindelijk uitgevonden hoe je deze ongewenste “zenders kunt verbergen” en die dus ook wegblijven tijdens het zappen bij de KPN Glasvezelmodem.

1. Druk op het "Huisjeknop" middenonder de "OK-knop";

2. Druk op de pijltjesschijf naar boven en vervolgens naar rechts tot je op het "tandwieltje" van het "instellingenmenu" bent;

3. Ga met de pijltjestoets naar beneden naar “Menu Weergave” en druk op "OK";

4. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete Zenders" staat en druk op "OK";

5. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Alleen favoriete zender”  staat en klik op "OK" zodat er een "groen bolletje" staat voor deze optie;

6. Nadat je op "OK" hebt gedrukt, wordt deze instelling opgeslagen en keer je terug in het menu "Favoriete zenders";

7. Je kunt het menu verlaten door telkens op de "terugtoets" (gebogen pijltje) te drukken of je kunt eerst nog je gewenste "Favoriete zenders" selecteren!

 

Ga voor deze laatste mogelijkheid met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete zenders beheren" staat en druk op "OK";

8. Je krijgt nu een blokkenoverzicht met alle zenders. Door op een zender te gaan staan met de pijltjestoets en op "OK "te drukken, wordt het "open hartje" een "groen hartje"💚, ten teken dat je deze zender als favoriet hebt geselecteerd;

9. Nadat je al je favoriete zenders hebt geselecteerd, moet je met je pjjltjestoets weer helemaal naar boven scrollen en bovenaan de optie "Opslaan" selecteren. Als je daarop staat, druk je op de "OK", waarmee je je geselecteerde favoriete zenders bevestigd;

10. Als je nu teruggaat naar gewoon TV-kijken krijg je bij het zappen/scrollen alleen nog je favoriete zenders te zien.

Succes met instellen 👍

Groet,

Jeroen Le Grand

 

 

 

 


Maak een favorietenlijst van de zenders die je WEL wilt hebben.

De 24/7 sportzenders zijn 

14 ESPN 1
35 Eurosport 1
36 Eurosport 2 (in pluspakket)
27 W-Sport

De overige 24/7 sportzenders (espn 221 t/m 224 en ziggo sport 233 t/m 238) moet je apart op abonneren. Als je die niet hebt zijn ze er dus ook niet.

De komende tijd is NPO 1 ook zowat 24/7 sport. Met EK voetbal en Olympische spelen.


Hartelijk dank voor de uitgebreide en duidelijke  uitleg.
Het is gelukt, ik heb een flinke lijst met favoriete zenders gemaakt en nu kom ik met zappen inderdaad de andere zenders niet meer tegen.

Groet Esther 

 


Reageer