Skip to main content

Ik kijk op de camping tv via digitenne. Bij het bekijken van opnames maak ik een hotspot via telefoon 1 Galaxy s21 (4/5 g) telefoon 2 , Galaxy s20 FE s de afstandbediening m.b.v. de TV+ app. Ik open de opname en vervolgens meld me aan bij de chromecast (ingebouwd) in mijn tv, Nokia). Kan nu kijken. Tot zover OK. 

Nu het probleem: In de oude app zg ik voortschrijdend de totale speelduur en kon bij reclames spoelen, ideaal. Nu de TV+ app, de tijdbalk geeft bij het afspelen alleen de afgespeelde tijd, niet het totaalbeeld. Kan dus niet meer spoelen omdat de resterende tijd niet zichtbaar is. Heel vervelend. 

 

Hoe dit op te lossen, bekend probleem?

 

G. Burgstad

 

 

Hallo Gert, ik kwam jouw topic tegen en ik heb even in de app gekeken. Ik krijg zowel de resterende tijd als de verlopen tijd te zien. Dat staat dan links- en rechtsonder in het venster.


Remco, 

 

Bedankt voor je reactie, je hebt ten dele gelijk. Als ik de opname start in de app op mijn telefoon en vervolgens verbindt met de chromecast van de tv op de camping (kijk via de digitenne), zie ik inderdaad de totaaltijd en de afgespeelde / resterende tijd. Als er dan een reclame verschijnt en ik wil doorspoelen, dan verschijnt alleen de afgespeelde tijd. De resterende tijd is niet zichtbaar, kan dus niet spoelen. Probleem ontstaat dus gedurende het afspelen van de opname. Bij de oude app.   bleef gedurende het gehele afspelen de resterende tijd  zichtbaar en met schuiven / tikken kon ik spoelen.  


De resterende tijd is niet zichtbaar, kan dus niet spoelen.

Waarom kan je dan niet doorspoelen?

Plaats anders eens een screenshot van wat je dan te zien krijgt.


Formuleer ik nu zo slecht. Bij het starten van het afspelen van de opname, zie ik inderdaad de totaal tijd en de oplopende afgespeelde tijd. Dus 1uur, 12 minuten en oplopend 0.01, 0,02 enz. Resteert vanzelf de resterende tijd. Door te schuiven naar rechts zou ik dan kunnen spoelen. Als ik nu, na bijvoorbeeld 10 minuten weer naar het balkje ga, staat er aan gespeeld 0 ,10 en dat loopt op naar 0,11 enz., dat is dan nog alles wat ik zie.  De resterende tijd en totaaltijd  is niet meer zichtbaar. Ik kan dus niet meer schuiven naar rechts, want dit is niet in beeld  Screenshot gaat nu niet, ik ben 1 week niet op de camping. Duidelijker kan ik het toch echt niet beschrijven. In ieder geval, de nieuwe app werkt niet goed. Bij de oude app zag ik gedurende het afspelen de totaaltijd, de afgespeelde tijd en daardoor de resterende tijd. Ik kon dan naar rechts stukjes wegschuiven / spoelen.  


Formuleer ik nu zo slecht. ... De resterende tijd en totaaltijd  is niet meer zichtbaar. Ik kan dus niet meer schuiven naar rechts, want dit is niet in beeld 

Volgens mij bedoel je niet dat de resterende tijd niet getoond wordt maar dat het schuifbalkje niet mee verder loopt. Klopt dat?

 

Overigens zie ik zowel in de TV+ app als in Google Home de resterende tijd wel en kan ik ook gewoon doorspoelen.

In de app tijdens casten naar een Chromecast Google TV.

 

In Google Home tijdens casten naar een Chromecast Google TV.

 


Ik denk dat ik jouw issue gevonden heb. Bedoel je dit?

 

Via Google Home lukt het dan gelukkig nog wel.

 


Inderdaad, het balkje loopt niet door. Bij jullie loopt alles blijkbaar wel, bij mij niet. Misschien moet ik maar wennen aan deze beperking. Jammer  een verandering waarom ik niet gevraagd heb, werkt weer eens niet. Overkomt me regelmatig, allerlei zaken veranderen en ik heb er alleen maar last van. 


Ik gebruik overigens google home niet om mee te kijken, kijk rechtstreeks via de app. Misschien kan daar nog iets aan gedaan worden. Ik moet nu  steeds meer handelingen doen en dat kan toch niet de bedoeling zijn, als je zaken wilt verbeteren. 


Misschien moet ik maar wennen aan deze beperking.

Ik neem aan dat een moderator van KPN dit issue aan het development team door zal geven en dat het opgelost zal gaan worden immers de werking is momenteel niet correct.

Als work-around zou je tot die tijd Google Home kunnen gebruiken om bij het terugkijken van opnames voorruit te kunnen spoelen.


Misschien moet ik maar wennen aan deze beperking.

Ik neem aan dat een moderator van KPN dit issue aan het development team door zal geven en dat het opgelost zal gaan worden immers de werking is momenteel niet correct.

Als work-around zou je tot die tijd Google Home kunnen gebruiken om bij het terugkijken van opnames voorruit te kunnen spoelen.

Ik zal dit inderdaad terugkoppelen. Bedankt voor de toelichting @gertb2016.


Dank voor de aandacht. Ik ga op de camping, over een week, google proberen. 


Geprobeerd met Google: Hotspot aan op telefoon 1, telefoon 2 verbonden met de chromecast TV via een code. De KPN app geopend op telefoon 2. en begonnen opname af te spelen. Bij reclame spoelen en dat gaat dus niet ( bij vorige app ging dit wel). Goed shit dus, app vervangen door KPN en dan kan iets niet meer (ik koop een nieuwe auto, maar geen stuur. Helaas dat is je nieuwe auto, hier moet je het mee doen, zo hadden wij het bedacht). Waarom vernieuwen zonder dat iets verbeterd/alles tenminste blijft werken. Graag aanpassen of een duidelijke instructie hoe verder. Voorlopig waardeloos zo. 


Nu heb ik, na mijn telefoon (2e) te hebben toegevoegd aan Google Home,  in de KPN app de totaaltijd, verstreken en resterende tijd. Kan echter nog steeds niet spoelen (schuiven / tikken) om de reclame over te slaan in een opname van bijvoorbeeld. SBS 6. 


Ik vind het echt jammer dat de app niet aan je verwachtingen voldoet Gert. Ik heb even wat tests gedaan en ik kan bij opnames van SBS6 wel doorspoelen in de app zelf. Kun je de opnames wel doorspoelen als je alleen de app gebruikt, want dan lijkt het echt fout te gaan in de communicatie tussen de app en de Chromecast.


Remco, 

Ik gebruik de app. als volgt. 

Op telefoon 1 maak ik een hotspot aan en via  telefoon 2 gebruik ik dan de app (opname openen in de app,  verbinden met de hotspot (is dan wifi op de  chromecast) en  kijken. 

Zolang ik de app gebruik op mijn telefoon zonder verbinding met de chromecast kan ik spoelen, zodra de verbinding  met de chrolecast is gekoppeld, kan ik in de app niet meer spoelen. Je conclusie waar het fout gaat lijkt me juist. 

 

Alleen, met de oude app werkte spoelen wel. . Ik gebruik, ook bij de nieuwe app dezelfde telefoons 1 en 2, en heb  nog steeds dezelfde TV en digitenne ontvanger. Hardware volledig hetzelfde. Ook doe ik dezelfde procedure. 

Ook nog geprobeerd te spoelen via de Google app, maar ook daar was spoelen niet mogelijk. Wel kon ik het volume regelen. 

 

Ben benieuwd  

 

 


Ook nog geprobeerd te spoelen via de Google app, maar ook daar was spoelen niet mogelijk.

Die vind ik vreemd. Het tijdens casten niet kunnen doorspoelen binnen de TV+ app heb ik, zoals in dit bericht aangegeven, kunnen reproduceren maar in de Google Home app en Google TV app kan ik wel doorspoelen.


Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en voor het eerst ook gebruik gemaakt van Google TV app, gebruikte Home..  Via deze app mijn telefoon gekoppeld aan mijn TV. Mogelijk zat daar het probleem, want nu kan ik met deze app spoelen in de opnames. Ook in de KPN + app lukte dit. 

Ik ga een aantal dagen spelen met de KPN app, Netflix en live kijken. Is een heel gedoe zo op de camping met Digitenne, een hotspot als WiFi en dan allerlei wensen om te kijken. 

 

Over een paar dagen reageer ik weer eens, hopelijk positief. Probleem zat dus mogelijk tussen telefoon als afstandbediening en de chromecast  

 

Tot zover weer bedankt. 


Fijn dat het alsnog gelukt is Gert en bedankt dat je dit nog even terugkoppelt! Als ik nog iets voor je kan doen, laat het dan weten.


Helaas, alles leek nu perfect en toen. 

Ik maak een hotspot, open een opname op mijn telefoon en cast naar de tv via mijn telefoon. Keurig in beeld, de totaaltijd/ de afgespeelde tijd / resterende tijd en goed af te spelen via de app. Toen  toe aan spoelen en dat ging weer niet goed. 

Na het afspelen via de app,  was de tijdbalk ineens verdwenen en er kon niet gespoeld worden in de app (af te spelen opname stond onderin het scherm zonder tijdbalk  i.p.v eerder boven in het beeld met tijdbalk) . Wel kon ik spoelen via Google Home als alternatief. 

Zo kom ik er wel uit, maar het is niet optimaal en niet hetzelfde als met de oude app. Blijft een puntje voor een aanpassing. 


Reageer