Skip to main content

Het komt helaas met grote regelmaat voor dat er geluid uit de soundbar komt van een of andere tv zender terwijl de tv uitstaat . Dit gebeurt op de vreemdste momenten . Midden in de nacht terwijl je ligt te slapen begint dat ding herrie te maken.  Eerst dacht ik dat het aan passtrough doorvoer lag . nu automatisch beste keuze , maar die heeft het helaas ook . 

Daarnaast geeft het menu elke dag en foutmelding boven de gids . Heb ik en slecht kastje gekregen of wat? 

 

Staat de soundbar op bluetooth zo ja zet die 's nachts eens uit 


Staat er een telefoon aan via WIFI of Bluetooth die een soort wekker functie heeft?

Of een ander apparaat in huis?

 

Ik ga er uiteraard van uit, dat alle apparaten stand-by staan.


Alles staat in standby zodra ik de uitknop activeer, ik gebruik alleen niet de eco settings, dat duurt mij te lang bij het opstarten. Dus wel snelle opstart .


Alles staat in standby zodra ik de uitknop activeer, ik gebruik alleen niet de eco settings, dat duurt mij te lang bij het opstarten. Dus wel snelle opstart .

Perfect zo.

 

Maar het gaat in dit geval vooral om de soundbar.

Iets zet hem aan, de vraag is natuurlijk wat.

Wat voor een geluid komt er uit?

Kan het ook van je mobiel of tablet komen? 


Er kan alleen geluid uit de soundbar komen als ook de ontvanger aan is gegaan. En de SB dus optisch met de DIW7022 is verbonden.

De vraag is dus nu: waarom gaan ontvanger en soundbar aan?

Eén optie is: bij een update van de ontvanger gaat die aan. Mogelijk reageert de SB dan weer op het optische signaal.


Reageer