Skip to main content

Om even zeker te weten wat de mogelijkheden zijn :

  1. Klopt het als je op je eigen kpn tv, GEEN spotify app ziet in de KPN apps, deze niet mogelijk is omdat de KPN aansluiting dit al ziet door het type tv (mogelijk te oud) ?
  2. Installeren gaat niet als de Google Play Store app ook niet verschijnt ?
  3. Biedt de Google Chromecast dan nog een uitkomst ?
  4. Uit ervaring weet ik dat een kabel tussen computer en tv nog een mogelijkheid kan geven, maar zo'n kabel heb ik liever niet in de huiskamer .. (je gebruikt dan de tv als tweede scherm voor je computer en je kan dan bijv. de spotify app op tv tonen) 

Ben benieuwd naar antwoorden .. 

Ik heb verder geen kaas gegeten van de KPN app, maar met een chromecast achter in de tv kan je sowieso Spotify streamen.


[...] omdat de KPN aansluiting dit al ziet door het type tv (mogelijk te oud) ?

Het lijkt me sterk dat het van de televisie afhangt. Maar welke KPN ontvanger heb je?

 


Beste Arjan,

Je bedoelt de zwarte box bij de tv, zo ja dat is vip5202 van Arris .. 


Hallo @Piet99999 , ik bedoel de Chromecast van Google, dat is een apart apparaat. Of zit er Chromecast functionaliteit in de KPN boxen? Ik heb geen tv van KPN, dus ik zou niet weten waar je op doelt.

Als je een Chromecast hebt (zo’n apparaatje van Google), kan je die in een HDMI-poort steken. Wanneer de Chromecast verbinding heeft, werkt Spotify ook. Je kan dan in Spotify casten naar die Chromecast.


Beste Arjan,

Hallo @Piet99999 , ik bedoel de Chromecast van Google, dat is een apart apparaat. Of zit er Chromecast functionaliteit in de KPN boxen? Ik heb geen tv van KPN, dus ik zou niet weten waar je op doelt.

Als je een Chromecast hebt (zo’n apparaatje van Google), kan je die in een HDMI-poort steken. Wanneer de Chromecast verbinding heeft, werkt Spotify ook. Je kan dan in Spotify casten naar die Chromecast.

 

Er zijn hier 2 Arjans met antwoorden. Bedankt voor de tip van de Chromecast, die ga ik zeker aanschaffen als andere mogelijkheden niet lukken. Ik wil het op mijn tv hebben omdat daar mijn Sony geluidsinstallatie op aangesloten is (ook wat ouder maar mooi geluid).  

 


[...] omdat de KPN aansluiting dit al ziet door het type tv (mogelijk te oud) ?

Het lijkt me sterk dat het van de televisie afhangt. Maar welke KPN ontvanger heb je?

 

Ik bedoel eigenlijk met een KPN tv (korte omschrijving) een willekeurige tv met het KPN abonnement, dus via internet aangesloten. 

Ik heb een Panasonic TX-LT42E6E met Smart Viera voor apps, KPN heeft weer een eigen app scherm, maar zowel in het KPN scherm als voor apps met Viera, zijn enkele apps mogelijk, bijv. de Spotify app bij geen van beiden beschikbaar. Het is een smart tv, maar waarschijnlijk nog niet smart genoeg voor het huidige nu. De software van de tv met internetverbinding in Viera is mogelijk ook niet meer 100% geupdate door Panasonic want geeft ook voort problemen voor bijv. streaming apps (bijv. TuneIn) voor muziek (heeft wel gewerkt), misschien niet meer sinds KPN aansluiting, kan ik nog eens uitproberen door die aansluiting even uit te zetten.    

Mijn KPN box had ik al beschreven met vorig antwoord.


Met de Arris vip5202 is geen Spotify (app) beschikbaar. Dat kan alleen met de allernieuwste Sagemcom DIW7022. Maar daar is ook het allernieuwste abonnement voor nodig en niet Hussel.

Heb je hdmi poorten achterop je versterker? Dan kun je daarin ook zo'n chromecast steken.

Nota Bene. De allernieuwste chromecast is gewoon ook een streaming apparaat met de apps er al in. Of te downloaden uit de Google Play store met Google account. Is casten ook niet per se nodig.

Bol: chromecast HD met afstandsbediening en Google-TV .

Zie ook

https://support.spotify.com/nl/article/spotify-on-tv/ 


Met de Arris vip5202 is geen Spotify (app) beschikbaar. Dat kan alleen met de allernieuwste Sagemcom DIW7022. Maar daar is ook het allernieuwste abonnement voor nodig en niet Hussel.

Heb je hdmi poorten achterop je versterker? Dan kun je daarin ook zo'n chromecast steken.

Nota Bene. De allernieuwste chromecast is gewoon ook een streaming apparaat met de apps er al in. Of te downloaden uit de Google Play store met Google account. Is casten ook niet per se nodig.

Bol: chromecast HD met afstandsbediening en Google-TV .

Zie ook

https://support.spotify.com/nl/article/spotify-on-tv/ 

 

Beste Peter, 

Ik heb geïnformeerd bij de KPN en het is zoals ik dacht, Als een tv toestel bepaalde apps niet ondersteund zijn ze niet zichtbaar in het KPN menu op jouw tv. Een nieuw abonnement zal ook niet helpen met andere box. want de Spotify app zou al zichtbaar moeten zijn met de Arris box.  Dus enkel een nieuwe tv zou dat kunnen oplossen.

Achteraf wil ik ook geen Google ChromeCast  in huis want ook daar zit tegenwoordig een microfoon in, dus gewoon spionage tot in de huiskamer, dat  gaat mij te ver.

Ik ga het proberen nu met een draadloze lan usb stick in mijn computer en tv om een kabel te voorkomen, en ga de tv dan als tweede scherm gebruiken met de geluidsinstallatie wanneer ik Spotify wil horen terwijl ik werk etc.  Op mijn slaapkamer heb ik een DAB radio en kan ik al contact maken met Spotify op mijn computer. Nu de tv nog ..

Nee ik heb geen HDMI poort op mijn Sony, dat zijn allemaal glaskabels met licht. Die werken wel op mijn oudere Panasonic tv.


Ik heb geïnformeerd bij de KPN en het is zoals ik dacht, Als een tv toestel bepaalde apps niet ondersteund zijn ze niet zichtbaar in het KPN menu op jouw tv. Een nieuw abonnement zal ook niet helpen met andere box. want de Spotify app zou al zichtbaar moeten zijn met de Arris box.  Dus enkel een nieuwe tv zou dat kunnen oplossen.

Dit komt erg warrig over.

Voor de duidelijkheid: Spotify is NIET en komt niet beschikbaar op Arris vip5202, Arris vip2952 en Arcadyan hmb2260.

Spotify kan uit de Google Play Store gedownload worden als je de Sagemcom DIW7022 hebt.

Met EIGEN (aan te schaffen) apparatuur die geschikt is kan het natuurlijk ook. Als daar is:

Dus een streamingbox met Android-TV of de Apple TV box. De chromecast HD danwel 4k met afstandsbediening en Google-TV.

Diverse smart-tv's met Android-TV. Maar dan moet de TV aan blijven ook al is ie verbonden met de versterker (kan dan alleen optisch). Spotify is bij mijn weten geen beeld, wel geluid. Toch?

Dus niet enkel een nieuwe tv of een nieuwe ontvanger (TV+) van kpn kan dit oplossen. Er is in de winkel gewoon ook ‘apparatuur’ te krijgen wat veel goedkoper is dan een nieuwe televisie.

Heeft je versterker geen hdmi ingang om de chromecast ‘streaming stick’ aan te hangen dan zou  je een streamingbox met optische audio uitgang moeten kopen. Nog altijd goedkoper dan een nieuwe televisie.

Zelf heb ik de Nokia streamingbox 8000 met optische audio uitgang.

Overigens is op de app voor Android-TV (zoals op de nieuwe kpn ontvanger) inloggen op de Spotify app NIET mogelijk. En dus ook je eigen afspeellijsten niet.

En zelf heb ik dat in mijn ogen volslagen overbodige Spotify overigens niet in gebruik. De app zit volgens mij wel op m'n Nokia.

 


Beste Peter, 

 

Erg bedankt voor jouw antwoord, daar kan ik nu wel wat mee. 

Er zijn zoveel technische mogelijkheden, als je er even in verdiept zoals nu begrijp je er meer van. Zo'n streamingbox gebruikt enkel jouw tv scherm dus kan op elke tv. Mooi dat deze Nokia 8000 box ook nog eens een optische audio uitgang heeft. Dus dit wordt de oplossing voor mij. 

Van mij zouden ze dat beeld ook mogen uitschakelen als je bijv. naar de radio luistert, maar ik heb daar geen mogelijkheid voor gevonden. 

Dus in die box zit ook spraak sturing, en weer een microfoon dus. Daar kun je dus niet meer onderuit dat je helemaal te volgen bent in jouw eigen huis. Mijn tv heeft geen ingebouwde camera, dus daar bof ik weer mee.

Ik neen aam dat je Spotify moet oproepen op je tv scherm, of kun je vanuit jouw eigen computer ervoor kiezen op je DAB radio te beluisteren of op je tv nu met die box, want eigenlijk heb ik die box nergens anders voor nodig maar kan misschien in de toekomst nog ergens handig voor zijn omdat je er ook ander apps zoals TuneIn mee kunt oproepen zodat je diverse radio zenders uit de wereld kunt beluisteren via de tv met geluidsinstallatie .. ?

Zal ook nog eens de KPN bellen over dit onderwerp, misschien is een andere box toch nog de oplossing als dat allemaal niet meer gaat kosten in het abonnement. 

Ik gebruik Spotify om voorgeselecteerde lijsten van anderen te horen zodat ik niet steeds naar dezelfde muziek van de radio hoef te luisteren, dan is er wat afwisseling en hoor je ook goede muziek die je nog niet kent ..

  


DAB+ heeft Spotify niets aan. Is radio via de ether. 

De Nokia box heeft Chromecast dus kan je het casten vanaf de Spotify app in je telefoon. Dan kun je je eigen speel lijsten gebruiken. Want op de Spotify app op de box zelf kan je niet inloggen. 

De box kan optisch naar je versterker. Dan kan de tv uitblijven. 

Maar zelf zou ik het met Spotify op een van deze manieren op de versterker doen.

A middels een BT audio ontvangertje. En op die manier vanaf je telefoon zenden.

B de laptop met een simpel kabeltje met de audio verbinden. Mini jack - dubbel tulp. http://Spotify.com .

Voor radio via de Nokia heb ik de app MyTuner. Zo'n 10.000 radio stations. Die app heb ik ook op m'n telefoon. 


Overigens is op de app voor Android-TV (zoals op de nieuwe kpn ontvanger) inloggen op de Spotify app NIET mogelijk. En dus ook je eigen afspeellijsten niet.

Misschien kan het alleen met Spotify Premium (wat ook Spotify Connect beschikbaar maakt), maar dat inloggen in de TV+ app heb ik wel degelijk gedaan bij mensen met Premium. En idem op mijn eigen Chromecast met Google TV. Dat wil zeggen: er werd door de TV+/Chromecast Spotify app voorgesteld te koppelen met de Spotify app op een ander apparaat op hetzelfde netwerk, waarna je aangemeld bent in die app. En daarna is de app op TV+/Chromecast ook zelfstandig te gebruiken voor datzelfde account.


DAB+ heeft Spotify niets aan. Is radio via de ether. 

De Nokia box heeft Chromecast dus kan je het casten vanaf de Spotify app in je telefoon. Dan kun je je eigen speel lijsten gebruiken. Want op de Spotify app op de box zelf kan je niet inloggen. 

De box kan optisch naar je versterker. Dan kan de tv uitblijven. 

Maar zelf zou ik het met Spotify op een van deze manieren op de versterker doen.

A middels een BT audio ontvangertje. En op die manier vanaf je telefoon zenden.

B de laptop met een simpel kabeltje met de audio verbinden. Mini jack - dubbel tulp. http://Spotify.com .

Voor radio via de Nokia heb ik de app MyTuner. Zo'n 10.000 radio stations. Die app heb ik ook op m'n telefoon.

 

Beste Peter, 

Op veel DAB radio's zit ook de mogelijkheid van internetzenders via wifi en Spotify, zeer waarschijnlijk door een ingebouwde Chromecast. 

Ik snap enkel niet waarom je niet in de Spotify app op de Nokia kunt inloggen, ik begrijp misschien van de reactie van Arjan van B dat dit automatisch kan gebeuren met casten. 

Maar goed als je de Nokia zou aanschaffen om helemaal zelfstandig op een tv te kunnen streamen, waarom zou je dan niet kunnen inloggen in Spotify of in een andere app wanneer nodig ? Wat heb je er dan anders aan ? MyTuner klinkt goed.

Ga toch nog eerst de KPN bellen over de mogelijkheden van die boxen en waarom zij beweren dat Spotify toch aanwezig is in die Arris vip5202 box! Misschien kan ik toch nog een andere box bemachtigen .. 


Ik wil het op mijn tv hebben omdat daar mijn Sony geluidsinstallatie op aangesloten is (ook wat ouder maar mooi geluid).

Bedenk wel dat die televisie dan waarschijnlijk aan moet staan zolang je Spotify luistert.

 

Achteraf wil ik ook geen Google ChromeCast  in huis want ook daar zit tegenwoordig een microfoon in, dus gewoon spionage tot in de huiskamer, dat  gaat mij te ver.

De nieuwe KPN TV+ Box is het oudere Android TV en heeft ook een microfoon. En heeft ook nog wel kinderziekten waar misschien niet iedereen last van heeft, maar als een overstap al mag van KPN dan moet je wel zeker weten dat het de moeite waard is. Want je mag niet meer terug na die overstap.

Trouwens, heb je Spotify Premium? Dat werkt op de TV+ Box ook beter omdat je dan Spotify Connect kunt gebruiken. Bij “gewoon” casten heb ik gemerkt dat geluid van Spotify door het geluid van de TV+ Box kan spelen; zie Radio TV+ blijft doorspelen na casten Spotify. Spotify Connect op de TV+ Box stopt automatisch zodra je televisie gaat kijken, of andersom.


Ik heb de Nokia streamingbox 8010 aangeschaft, ben benieuwd. Er zit wel Spotify connect in maar dat is niet wat ik wil, ik wil Spotify als app direct kunnen aanroepen. Er zit ook een mogelijkheid Internetradio op met 1 knop. Ben ook benieuwd of het tv scherm uit kan staan, Maar ja ik heb wel de optische audio uitgang nodig van mijn versterker voor zowel tv als Nokia en wil deze niet steeds wisselen, misschien bestaan er ook dubbelstekkers voor deze optische aansluiting. Ik gebruik eigenlijk de Nokia enkel voor Spotify en internetradio, de gebruikelijke tv zenders geven genoeg mogelijkheden waar ik al voor betaal. 

 

Allen bedankt voor de antwoorden maar geef Peter het beste antwoord omdat ik moet kiezen, tenslotte heb ik mijn streamer dankzij hem aangeschaft en wist er toen nog niet veel over, nu meer 🙂 ..      


De Nokia streaming box 8010 is nu aangesloten en inderdaad kun je niet in die Spotify app op het tv scherm inloggen, dat kan dus enkel op jouw computer of telefoon. Dus je kunt enkel op jouw computer of telefoon aangeven, speel de muziek maar af via de Nokia 8010. Dus daarvoor heb je de Nokia 8010 niet nodig, dan zou een Google Chromecast veel goedkoper zijn (hoef je ook geen dure HDMI kabel erbij te kopen). Maar ik heb nu wel MyTuner via de Nokia 8010 en kan nu zonder telefoon of computer rechtstreeks internet radio ontvangen op mijn stereo installatie, het werkt via de tv dus de optische audio kabel van tv naar stereo is voldoende en hoef geen extra audio kabel aan de Nokia 8010 aan te sluiten (gelukkig maar want heb maar 1 ingang en daarvoor bestaan geen optische splitters dacht ik, enkel andersom). Gelukkig heb ik ook een functie in mijn tv om het beeld uit te schakelen, maar dat moet ik dan wel steeds opnieuw doen .. dus al met al een vooruitgang en mijn doel bereikt .. :) Je zou zelfs de KPN box kunnen vervangen door de Nokia 8010 omdat je via de app van KPN ook de zenders kunt ontvangen ..   


Dan heb je denk ik geen Spotify Premium? Ik weet 100% zeker dat je daarmee kunt inloggen in de Spotify app op de TV+ Box met Android TV, en op een Chromecast met Google TV. Misschien zodra je Spotify Connect gebruikt (wat Premium nodig heeft), dat weet ik niet meer.


Voor zover ik weet kun je maar 1 Spotify app installeren en die weet niet of je een premium abonnement heeft. Dan wordt er wat uitgelegd bij installatie maar het komt er op neer dat je enkel muziek kunt afspelen via jouw telefoon, tablet of computer. Of het moet zijn dat het weer niet mogelijk is met mijn type tv. Maar ik dacht dat de Nokia 8010 enkel jouw tv scherm gebruikt en de rest er niet toe doet. 

 

Ik heb het net nogmaals geprobeerd, je klikt op Spotify, deze vraagt om in te loggen, maar als je daar op klikt wordt er uitgelegd hoe je via een ander apparaat zoals telefoon, tablet of computer verbinding kunt maken, en dat gaat dan via Spotify Connect want die zit in de Nokia 8010 ingebouwd net zoals de Google Chromecast.  

 

Verder had ik vandaag een Google Chromecast met Google tv voor mijn zus aangeschaft om haar muziek op haar stereo te beluisteren via de tv met audio kabel. Als ik zo op internet en handleiding lees, werkt die idem, enkel via je telefoon etc. casten, zelfs zo met andere apps. Volgens mij heeft zo'n Google Chromecast geen apps in zich, met de Nokia 8010 kan dit wel maar dus niet voor Spotify. Het zou mij verbazen als het wel kon, dat zou ik wel het liefste hebben, geheel zelfstandig.  


Ik heb het net nogmaals geprobeerd, je klikt op Spotify, deze vraagt om in te loggen, maar als je daar op klikt wordt er uitgelegd hoe je via een ander apparaat zoals telefoon, tablet of computer verbinding kunt maken, en dat gaat dan via Spotify Connect

Maar als je een keer via Connect verbinding maakt dan bén je daarna toch ingelogd? En daarna kun je de app op de TV+ Box gewoon zelfstandig gebruiken.

Dus volg de instructies die je ziet om te koppelen. (Wat zie je precies?) Daarvoor moet je waarschijnlijk wel de app op je telefoon gebruiken mét Spotify Connect naar de TV+ Box. (Je kiest op je telefoon dus niet voor casten naar de TV+ Box, maar kiest voor Spotify Connect met je TV+ Box; zit misschien ergens verstopt achter de drie puntjes.)

Na koppelen is je account blijvend ook bekend in de app op TV+ Box. (Of op de Chromecast met Google TV, maar die heb je niet. Ik weet niet wat de Nokia gebruikt.) En als je dat ook met andere Premium accounts doet, dan kun je daarna zelfs wisselen van accounts op de TV+ Box.

Alle apparaten moeten bij koppelen (denk ik) wel eenmalig op hetzelfde netwerk zitten. (Maar dat moet voor casten altijd, dus dat zal het probleem niet zijn.) Envoor toekomstige lezers: je moet dus Spotify Premium hebben.

 

Verbinding met ander apparaat in Spotify app op telefoon (bij Spotify Premium)

dat gaat dan via Spotify Connect want die zit in de Nokia 8010 ingebouwd net zoals de Google Chromecast.  

Spotify Connect is niet hetzelfde als casten, als je dat bedoelt met “dat zit ingebouwd”. (Je mediaplayer hoeft geen ingebouwde Chromecast te hebben om Spotify Connect te gebruiken.) En je moet dus niet voor Google Cast kiezen op je telefoon, want dan gebruik je de app op je TV+ Box/mediaplayer helemaal niet.

De enige voordelen van de app met Connect zijn voor mij trouwens de “dark mode”, die ook nog verre van ideaal is, en dat ander geluid op de TV+ Box niet doorspeelt. (Hoewel daar misschien meer instellingen voor nodig zijn.) Bediening via een telefoon vind ik echt veel makkelijker.


een Google Chromecast met Google tv voor mijn zus aangeschaft …Volgens mij heeft zo'n Google Chromecast geen apps in zich

Trouwens: de Google Chromecast met Google TV heeft wel degelijk apps, en de Google Play Store voor wat je zelf wilt installeren. De oudere Chromecast zónder Google TV inderdaad niet, die kun je alleen gebruiken voor casten.

Zit er een afstandsbediening bij, dan kun je ook apps installeren. Misschien moet je wel eerst inloggen met een Google Account om dat te zien. Maar ik vermoed dat inloggen hoe dan ook noodzakelijk is met dat ding.


Volgens mij heeft zo'n Google Chromecast geen apps in zich

De Chromecast met afstandsbediening heeft standaard al diverse apps geïnstalleerd. Netflix, HBO, Viaplay, YouTube, en nog een paar. 

Als je over een Google account beschikt kun je nog meer vanuit de Google Play Store downloaden. Die bevat er momenteel zo'n 7000.

Vrijwel gelijk aan de Nokia 8010. Die laatste heeft wel een groter (werk) geheugen. 🙂. En een extra audio uitgang!

Ik heb de 8000. Bevalt ook goed. 


Beste Arjan, 

Je had/hebt gelijk, het lukte niet meteen via een webpagina in mijn computer te pairen waardoor ik dacht het werkt niet, maar ineens (?) werkte het wel, ik heb nu dus Spotify zelfstandig op tv via mijn Nokia 8010 streamer. 

 

Daarom leek de eerste keer Spotify Connect op een soort Chromecast. Maar Spotify Connect cast inderdaad niet, dus stuurt geen signaal vanuit mijn computer naar de tv ofwel de Nokia 8010, maar zorgt ervoor dat er verbinding in mijn wifi netwerk in huis rechtstreeks naar de Nokia 8010 gaat, zo gaat dat met elk apparaat dan die via de wifi werkt, al moet je dat vanuit een apparaat wel eerst opzetten/instellen. Daarna kan het zelfstandig werken zoals in mijn Nokia 8010 of het kan door een ander apparaat worden verbroken (bijv. 1) ik start Spotify op vanuit mijn computer en gebruik mijn DAB radio als speaker, stop ik Spotify op mijn computer dan stopt ook de speaker op mijn DAB radio, of bijv. 2) ik start Spotify op mijn computer en gebruik de Nokia 8010 (tv) als speaker, sluit ik Spotify op mijn computer dan stopt de speaker ook op mijn tv, of bijv. 3) ik start de webpagina spotify.com/pair op mijn computer en geef de code in die de Spotify app in mijn Nokia 8010 aangeeft (misschien moet Spotify in mijn computer ook lopen en ingelogd zijn), daarna is het account in de Nokia 8010 overgezet en kan ik in de Nokia 8010 zelfstandig naar Spotify luisteren via mijn account 

 

Dus Spotify Connect is een functie binnen de app Spotify (een functie die ook in mijn DAB radio zit ingebouwd) die door instructies een verbinding via de wifi rechtstreeks naar de Spotify server kan leggen over het internet zonder dat er een extra apparaat als tussenstation functioneert zoals mijn computer voor de DAB radio.  

Bedankt!

 

Beste Peter, 

 

Daar kom ik morgen achter als ik die Google Chromecast bij mijn zus ga installeren, in de handleiding lees ik er niets over, zelfs niet over de Google Play app om iets te downloaden. Ben benieuwd. Als jij gelijk hebt moet op die manier ook Spotify zelfstandig kunnen lopen in de tv van mijn zus. Ik heb de doos nog niet opengemaakt dus verwacht een afstandsbediening dan. Als dat zo is, zal mijn zus ook erg blij zijn, net als ik 🙂 Ik laat het horen (schrijven dan) ..


Oh ja, de Nokia 8010 heeft ook een ingebouwde Chromecast, dus je kunt er ook mee casten wanneer nodig, bijv. snel foto's op de tv te laten zien etc. En de speciale functie Spotify Connect is ook ingebouwd net zoals in mijn DAB radio ...


Staat er geen foto op de doos? Deze is maar € 40,00.

Als je hem besteld hebt heb je dit toch gezien?

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-hd-met-google-tv/9300000119991877/

Die oude ronde zwarte is er ook nog. Maar belachelijk duur nu met 58 euro. Daar kan je alleen maar mee casten. 


Dus Spotify Connect is een functie binnen de app Spotify (een functie die ook in mijn DAB radio zit ingebouwd) die door instructies een verbinding via de wifi rechtstreeks naar de Spotify server kan leggen over het internet zonder dat er een extra apparaat als tussenstation functioneert zoals mijn computer voor de DAB radio.

Ja. Maar ook voor je DAB radio, als die inderdaad Spotify Connect heeft, zou je computer niet meer aan hoeven te blijven als je eenmaal een playlist gekozen hebt. De muziek loopt bij Spotify Connect op een radio niet via je computer, als je dat dacht. Als Spotify op je DAB radio stopt zodra je je computer uitzet, zoals jij lijkt te schrijven, dan betwijfel ik of dat wel goed is ingesteld.

Trouwens, ook met “gewoon” Chromecast loopt de content niet via je telefoon of computer. Dat is eigenlijk een simpele browser die je via je telefoon bijvoorbeeld kan vertellen om een video te laten starten. Ook dan loopt die video (of webpagina) niet via je telefoon, maar wordt door de Chromecast gewoon direct van het internet gehaald. (Dat is bijvoorbeeld anders dan dat je het beeld van je telefoon via andere manieren “mirrored” op je televisie, of geluid via Bluetooth naar een apparaat of speaker stuurt.)

 

de Nokia 8010 k….] de speciale functie Spotify Connect is ook ingebouwd net zoals in mijn DAB radio

Het maakt niet uit, alleen voor de volledigheid: ik denk niet dat op de Nokia 8010 Spotify Connect “is ingebouwd”. Dat is ook op de Nokia gewoon een functie van de Spotify app, die je daarop kunt installeren. Of die daarop standaard al geïnstalleerd is. Zonder die app heb je ook op die Nokia geen Spotify Connect.

En nog even terugkomend op de TV+ Box: daar moet je dus misschien wat extra’s doen als het andere geluid niet stopt, of als Spotify Connect (met een Premium account) überhaupt niet werkt.