Skip to main content

Beste,

Als in meerdere topics beschreven, bij het casten van Spotify naar de TV Box blijft het zender-, radiogeluid doorspelen.

Let op: KPN Box 12 apparaatnaam is aangepast naar Living Room TV.

Op basis van voorgaande topics zou het gebruik van de Spotify TV Box App + Spotify Connect verbinding dit probleem moeten verhelpen. Echter is dit bij mij niet het geval.

 

Spotify app geïnstalleerd en verbonden. Dus specifiek gekozen voor een verbinding via Spotify Connect. Maar helaas geen succes, zie videolink.

Video met geluid.

Vind het best storend om telkens naar de woonkamer te moeten lopen, zender uit te schakelen om van de muziek te kunnen genieten ;) 

Iemand nog tips of tricks?

Aanvullend, ik verwacht dat als ik via Spotify cast dat de Spotify app ook wordt geopend, maar dat gebeurt ook niet. Dus ik zie ook niet op de TV wat er wordt afgespeeld en moet echt handmatig de zender pauzeren en dan de Spotify app openen op de TV Box. Beetje omslachtig imo.


Ik denk het niet, want ik zie bij “Select a device” in je screenshots geen andere keuze, maar toch: heb je misschien meerdere ontvangers waar de Spotify app op staat?

(En het zou niet moeten uitmaken natuurlijk, maar die situatie ken ik niet. Ik ken alleen de situatie waarbij op één ontvanger de app expliciet geïnstalleerd is. En ik heb wel gezien dat een tweede TV+ Box uit de slaapstand kwam zodra Spotify op een telefoon geopend werd, ook als die tweede TV+ Box helemaal niet gekozen werd om op af te spelen. Dat opgelost door in die tweede TV+ Box de ingebouwde Chromecast uit te zetten. Dus wie weet heeft gebruik van meerdere ontvangers mét de app er toch iets mee te maken in jouw geval.)


Oh, ik heb ook het volgende in (oude) aantekeningen staan. Maar dat volgens mij niet bij iedereen die ik geholpen gedaan. Maar misschien durft niet iedereen bij mij te klagen:

 

  • Instellingen, Apparaatinstellingen/Apparaat, Apps, Speciale app-toegang, Weergeven vóór andere apps:
    • Spotify (want anders tegelijkertijd geluid van bijvoorbeeld tv en Spotify; mogelijk was dit alleen nodig als er geen Spotify Connect gebruikt wordt?)

@bitsandbytes 

Waarom zet je de Spotify app niet op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)?


Nou @Arjan van B , je bent de held van de dag! Je tip om de instelling aan te passen (weergeven van apps) heeft het probleem opgelost!

 

Voor de goede orde, ik gebruik enkel de Chromecast functie van de KPN TV Box. App had ik ook al geïnstalleerd op de TV box en had de optie Spotify Connect gebruikt aangezien dat werd geadviseerd.

 

Arjan, nogmaals dank! 🙏🏼


Voor de goede orde, ik gebruik enkel de Chromecast functie van de KPN TV Box. App had ik ook al geïnstalleerd op de TV box en had de optie Spotify Connect gebruikt aangezien dat werd geadviseerd.

Voor toekomstige lezers, @bitsandbytes, voor het stukje dat ik hierboven vet gemaakt heb: bedoel je dat je in de app op je telefoon kiest voor “Google Cast” in plaats van “Spotify Connect”?

Ik denk het niet, want dan zou de instelling om de Spotify op de TV+ Box vóór andere apps te mogen tonen geen effect hebben. En ik zie in je screenshots wel degelijk “Spotify Connect” en je hebt de app zoals je zegt ook geïnstalleerd op de TV+ Box. (Ik denk dat Spotify Connect technisch gezien niet de Chromecast functionaliteit gebruikt, maar een eigen directe verbinding met/tussen de Spotify apps op je apparaten.)

Met andere woorden: op je telefoon kies je wel “Spotify Connect”, toch?


 

Voor de goede orde, ik gebruik enkel de Chromecast functie van de KPN TV Box. App had ik ook al geïnstalleerd op de TV box en had de optie Spotify Connect gebruikt aangezien dat werd geadviseerd.

Met andere woorden: op je telefoon kies je wel “Spotify Connect”, toch?

 

Hi @Arjan van B,

Correct, in de mobiele Spotify app gekozen gekozen voor Spotify Connect.

Mijn zin was niet helemaal duidelijk daarover zie ik nu. 😅 Dacht dat Spotify Connect een variant was om te verbinden via de Chromecast functie.