Skip to main content
Beantwoord

Spraak service van Google activeert ook ondertiteling voorlezen

• July 2, 2025
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Beste KPN,

Op mijn KPN TV+ box wordt standaard de ondertiteling van live tv (zoals NPO 1–3) hardop voorgelezen. Dit gebeurt automatisch zodra de “Spraakservice van Google” is ingeschakeld. Deze service is niet via het menu Toegankelijkheid uit te schakelen, alleen via het apps-overzicht van Android.

Zodra ik de Google-spraakservice uitschakel via Instellingen > Apps, stopt de stem. Maar dan werken andere Google-functies (zoals spraakbesturing) ook niet meer.

Dit lijkt op een bug of een fout in de koppeling tussen Android TV en de KPN TV+ firmware. Graag hoor ik of dit bekend is en of hier een oplossing of firmware-update voor komt.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door PeterG

Er was op 1 juli een storing waardoor de standaard kanalen ineens GOS hadden. 

En op de GOS kanalen was juist geen GOS.

Ook in de opnames is het verkeerd om. Dat was niet meer te herstellen. 

Dus van 1 juli terugkijken zonder voorleesstem? Gebruik dan gek genoeg júist de GOS kanalen. 

Vandaag is het oké. De Britse uitzending van dates is ondertiteld zonder dat het wordt voorgelezen. 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 3, 2025

Er was op 1 juli een storing waardoor de standaard kanalen ineens GOS hadden. 

En op de GOS kanalen was juist geen GOS.

Ook in de opnames is het verkeerd om. Dat was niet meer te herstellen. 

Dus van 1 juli terugkijken zonder voorleesstem? Gebruik dan gek genoeg júist de GOS kanalen. 

Vandaag is het oké. De Britse uitzending van dates is ondertiteld zonder dat het wordt voorgelezen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@hego, welkom! We hadden onlangs hier inderdaad een storing mee, zoals Peter al uitlegt. Merk je ook dat je nu wel weer kunt kijken zonder de gesproken ondertiteling?