Skip to main content
Beantwoord

Spraakbediening afstandsbediening werkt niet goed bij zoeken naar radiozenders

• June 6, 2026
  • 2 reacties
  • 30 keer bekeken

Als ik de afstandsbediening wil gebruiken om mondeling radiozenders te zoeken werkt dit niet goed. Ik krijg niet waarom ik vraag. Hoe kan ik dit veranderen?

Beste antwoord door PeterG

Hij pakt met naam van een zender die via TuneIn. Niet van het kpn aanbod. Daar moet nog wel wat in verbetert worden. 

Je moet de nummers gebruiken. Dan kiest ie een kpn radio kanaal. " Ga naar 810" bijvoorbeeld. 

Maar, de directe kanalen 801- 866, 900 - 950 intoetsen is toch veel makkelijker?

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 6, 2026

Hij pakt met naam van een zender die via TuneIn. Niet van het kpn aanbod. Daar moet nog wel wat in verbetert worden. 

Je moet de nummers gebruiken. Dan kiest ie een kpn radio kanaal. " Ga naar 810" bijvoorbeeld. 

Maar, de directe kanalen 801- 866, 900 - 950 intoetsen is toch veel makkelijker?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 8, 2026

Hoi ​@Harden en dank voorjouw bericht :)

Eigenlijk kan ik heel weinig toevoegen aan bovenstaande reactie van ​@PeterG en zodoende heb ik zijn bijdrage ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Je zou voor de zekerheid nog even de taalinstelling van de tv ontvanger kunnen controleren; als de ontvanger of spraakherkenning staat ingesteld op een andere taal, dan kan dit ook invloed hebben.

Deze werkwijze zou sowieso altijd moeten functioneren!