Skip to main content

Sinds enige tijd klopt de starttijd van de ingeplande films, middels het opname pakket, niet meer.

Ook wordt de film b.v. half opgenomen als je op record drukt tijdens de uitzending. (dit was b.v. bij Ziggo niet het geval)

 

Hallo @Nakko, dit zijn twee opmerkingen waar ik graag apart op reageer: 

Sinds enige tijd klopt de starttijd van de ingeplande films, middels het opname pakket, niet meer.

Dit is heel vervelend! Kan je concrete voorbeelden geven van welke film je hebt opgenomen, als het kan een heel recente (minder dan 7 dagen) en wat er dan precies misgaat?

 

Ook wordt de film b.v. half opgenomen als je op record drukt tijdens de uitzending. (dit was b.v. bij Ziggo niet het geval)

Dit klopt. Als je tijdens de uitzending op opnemen drukt, dan wordt alleen het stuk wat je dan nog moet kijken, opgenomen. Niet de hele aflevering. 


Dit klopt. Als je tijdens de uitzending op opnemen drukt, dan wordt alleen het stuk wat je dan nog moet kijken, opgenomen. Niet de hele aflevering. 

 

Op de nieuwste KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) start hij wel bij het begin als het programma al loopt.

 

En opnames starten allemaal 5 minuten eerder en lopen 15 minuten uit.

Het grootste probleem zijn de zenders, vooral België, waar het programma vaak te laat start.

Beste kan je dan ook het volgende programma opnemen. 


Het is inderdaad wel relevant welke tv-ontvanger je hebt. Bedankt voor deze aanvulling!


Hallo @Nakko, dit zijn twee opmerkingen waar ik graag apart op reageer: 

Sinds enige tijd klopt de starttijd van de ingeplande films, middels het opname pakket, niet meer.

Dit is heel vervelend! Kan je concrete voorbeelden geven van welke film je hebt opgenomen, als het kan een heel recente (minder dan 7 dagen) en wat er dan precies misgaat?

 

Ook wordt de film b.v. half opgenomen als je op record drukt tijdens de uitzending. (dit was b.v. bij Ziggo niet het geval)

Dit klopt. Als je tijdens de uitzending op opnemen drukt, dan wordt alleen het stuk wat je dan nog moet kijken, opgenomen. Niet de hele aflevering. 

 

Voorbeeld van films die niet geheel zijn opgenomen:

In de november/december maanden heb je op zender RTL8 veel kerst films. De programmering is vaak om 20:28 (film1) en 22:12 uur (film2).

Als je de opname van film2 wilt terugkijken moet je eerst naar het eind van film1 spoelen om het begin van film2 te zien.

Dus als je film1 al hebt verwijderd mis je dus de eerst 15 a 20 minuten van film2.

Heel vervelend dus!


@Nakko

Welke KPN tv decoder heb je? 

 

En elke opname start 5 minuten eerder en loopt 15 minuten uit.

Elk programma staat ook separaat op de server.😉 (Cloud)


Mijn KPN tv decoder is de ARIS vip5202.


Voorbeeld van films die niet geheel zijn opgenomen:

In de november/december maanden heb je op zender RTL8 veel kerst films. De programmering is vaak om 20:28 (film1) en 22:12 uur (film2).

Als je de opname van film2 wilt terugkijken moet je eerst naar het eind van film1 spoelen om het begin van film2 te zien.

Dus als je film1 al hebt verwijderd mis je dus de eerst 15 a 20 minuten van film2.

Heel vervelend dus!

Dat is inderdaad vervelend.. Ik geef het door en hou je op de hoogte!


Dus als je film1 al hebt verwijderd mis je dus de eerst 15 a 20 minuten van film2.

Dat zou wegens de voorlooptijd en uitlooptijd niet het geval mogen zijn. Film1 eindigt dan al dik 20 minuten te laat; waardoor film2 dus ook veel te laat start.

Ik ben juist gewend dat RTL (8) behoorlijk strak programmeert.


De films van gisteren en eergisteren staan goed in de gids, heb ik begrepen. Vermoedelijk heeft er een fout ingezeten, waardoor dit eerder niet zo was. Maar dit kunnen we nu helaas niet meer corrigeren. Mocht je er weer tegenaan lopen, wil je dan het concrete voorbeeld van de betreffende film doorgeven, @Nakko? Dan help ik je graag. 


Goedemiddag @Marcia_ ,

 

Ik zal proberen een voorbeeld te maken.

Het kan even duren, want ben nu even druk met ander zaken.

groetjes,

@Nakko 


Goedemorgen @Marcia_ 

Ik heb nog even gekeken, maar opnames die ik nu nog heb van 24 november en verder op RTL8 zijn in orde zo lijkt het. Dus beschouw het probleem maar als opgelost.

mvg @Nakko 


Goedenavond @Marcia_ 

 

Het is weer zover ik heb een voorbeeld waar het nu mis gaat.

17 december om 18:16, The Mistletoe Inn, maar nu is er maar een deel opgenomen hoog op een kwartier. Het beging tot het laatste kwartier is weg en zo zijn er nog een aantal films niet helemaal opgenomen uit frustraties alles weggegooid.

 

Groetjes,

@Nakko 


Ik geef het meteen door! Ik verwacht dat er de aankomende dagen weinig mee gedaan wordt, voor jou sowieso niet meer zo interessant, omdat je de opnames hebt weggegooid. Maar het is een goed signaal dat we er nog eens goed naar mogen kijken! Mijn excuses voor het ongemak!


Beste @Marcia_ 

 

Erg bedankt voor je reactie, maar het is idd niet OK met die opnames, na die datum zijn er nog een aantal niet volledig opgenomen.

In ieder geval fijne Kerstdagen en een goed en gezond 2024.