Skip to main content

Zie dat er veel over geklaagd wordt.

Ook ik ondervind ernstige hinder van. Zelfs nadat er een monteur is geweest en kastje heeft ingeruild.

Was eerst Chinees en een Franse router/ modem.

Met name tijdens warme dagen rond 18.00 uur begint het gedonder. Alles al gedaan, wat gedaan moet worden, maar volgens mij ligt het probleem bij de KPN verbinding zelf en niet bij ons. Zelfs de monteur beaamde dit, maar kon er niets aan doen.

Wellicht overbelasting. 

Moet er ondertussen wel €70,- voor betalen terwijl ik uiteindelijk niets ben opgeschoten. Klopt niets van dus.

KPN wat gaan we er aan doen.

 

Deze code betekend dat de KPN tv ontvanger geen contact kan maken met de Experiabox of Box12.

 

Wat zit er precies allemaal tussen de KPN tv ontvanger en de Expriabox of Box12?


Hoi @Rob Peetoom, als je die foutmelding zo vaak krijgt is het niet fijn natuurlijk! Vaak is het zo dat de foutmelding ergens van het netwerk in huis komt. Heb je de vraag van Joop al gezien en kunnen bekijken? Dat kan ons op weg helpen. Zijn er bijvoorbeeld apparaten die rond 6 uur iets doen?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt over de situatie, hoe meer we mee kunnen denken. Als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Dank je Jasper voor de aanvulling.

Als er iets ineens veel via WIFI gaat afnemen en de KPN tv decoder werkt via WIFI, dan kan je inderdaad ook dit probleem krijgen.😉

 

@Rob Peetoom 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.😉


Vaak is het zo dat de foutmelding ergens van het netwerk in huis komt.

Maar het hoeft dus niet dat de oorzaak ergens in het thuisnetwerk zit, het kan dus ook hogerop in het netwerk zitten. Helaas wordt dat niet vaak meegenomen in de analyse van deze problematiek.

We zien ook STB-NMC-400 meldingen als de TV ontvanger met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia/KPN Box aangesloten is.

 

@Rob Peetoom, Ik neem aan dat je geen “draadloze” verbindingsset in jouw netwerk hebt zitten, klopt dat?

 


Dat ben ik met je eens wjb, dat is waarom ik bewust zei dat het 'vaak’ daar zit en niet dat het daar altijd zit 😉 Om te kijken waar het vandaan komt moeten we ergens beginnen, en het thuisnetwerk is het makkelijkste om als eerste te bekijken.


Als er een monteur geweest is krijg je na afloop een mail. Onderin die mail staat een nummer met pincode, die is speciaal voor jou. Je kunt dit nummer binnen 7 dagen bellen mocht je storing aanhouden. Ik raad aan dit te doen


Reageer