Skip to main content
Vraag

STB-zap-03 foutmelding bij opname seriedeel op NPO2

• May 9, 2026
  • 7 reacties
  • 60 keer bekeken

Van een opgenomen seriedeel krijgen de volgende foutmelding

stb-zap-03/ -40462 - videoserver niet gevonden.

de opname was op Ned2 om 23.05uur op 1mei

we kunnen nu de serie niet afkijken omdat dit deel ontbreekt.

graag terugzetten,

gr. jan kappert

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 9, 2026

Die avond was er een storing in het opname platform van de Arris ontvangers voor npo 1.

De opname is wel te zien via het online platform. Dus Smart-tv app, mobiele app, TV+ en webapp

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Herstellen van de opnames van The Bay bleek helaas niet mogelijk, volgens:

Naast de al door PeterG genoemde alternatieven, zijn ze ook nog terug te kijken op NPO Start, inmiddels wel achter de NPO Plus betaalmuur waarschijnlijk. (Eerste maand gratis als je de afgelopen 12 maanden geen Plus abo had, kun je voor het eind van die maand ook weer kosteloos opzeggen als je wilt.)

Het blijft een voortdurend terugkomend probleem bij KPN!

Het vreemde is dat de 2e aflevering die er gelijk achteraan kwam wel te zien is.

bedankt voor jullie berichten,

gr. Jan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 9, 2026

Daarom is kpn 3 jaar geleden op een nieuw platform over gestapt. Kpn mag klanten alleen niet dwingen op TV+ over te stappen. 

Interactieve tv wordt wel draaiende gehouden. Vanaf 1 mei 23:00 werkt het ook weer. Sommige opnames konden hersteld worden. Maar met buitenlandse series op npo kan dat niet. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Bij mij geeft ook de 2e afl van die avond dezelfde foutmelding. Maakt voor mij niet uit, ik kan ze casten. Maar voor sommige andere klanten is dat misschien niet mogelijk.

(Misschien ligt het deels ook aan combinatie tv ontvanger en modem dat ie zo nu en dan de videoserver niet kan vinden - Arris 2952v2 en Fritz!box 9570 via xs4all in mijn geval. Maar vreemd blijft het wel.)

Bedankt voor jullie aanvullende info.

Dus wat je zegt Peter, is dat er een alternatief is voor het opnamepakket, dat we nu extra betalen?

We hebben dit genomen zodat we op een ander tijdstip dat ons uitkomt kunnen kijken en, niet onbelangrijk, de reclames kunnen doorspoelen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 10, 2026

Reclameblokken zitten er niet tussen bij npo.

Er zijn twee platformen. Voor de Linux ontvangers en online. Op het online platform is het wel goed opgenomen. Daar kun je het kijken.

Via smart-tv app, mobiele apps, webapp voor pc http://tv.kpn.com en de TV+ ontvangers. 

De mobiele apps en de website ondersteunen casten. De laatste alleen via Edge en Google Chrome.