Skip to main content

Ik heb exact zelfde probleem met de Chromecast+google TV HD. Beeld wordt voortdurend scherp en dan weer minder scherp. Vooral bij voetbal valt het op. Alle andere apps (Netflix, YouTube Disney etc leveren loepzuiver beeld. Iets in de app lijkt niet goed te gaan.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Las in andere post iets over wifi ick live tv. Dat kan hier niet het probleem zijn. Heb Fritzbox met drie repeaters in de Mesh en elk verbonden met gigabit ethernet kabel. Volgens mij is het dus echt de app.


Hoi @Vinkstert, welkom hier :)

Even zodat ik alles op een rijtje heb. Je hebt de Chromecast met Google TV, en je cast daar naartoe vanuit de KPN iTV app. En dan heb je dat het beeld wisselvallig is in kwaliteit. Vooral bij voetbal geef je al aan, maar gebeurt het bij andere zenders/programma's ook? En dan altijd, of merk je ook dat het soms wel scherp is en blijft?


Ok, even de situatie zo duidelijk mogelijk:

 

De KPNiTV app is geïnstalleerd op de Chromecast. 

De Chromecast zit direct ingeplugd het n de hdmi poort van de tv

Verbinding via wifi, hangt bijna naast de fritzrepeater

Netflix, Prrime, Disney apps geven allemaal zuiver beeld

KPNiTV wisselt. Vooral bij voetbal wedstrijden valt op dat beeld het beeld voortdurend pixelt. Wordt even scherp en na korte tijd weer pixelen etc ..bij andere programma's valt het me niet/minder op.

 

 


Dank voor de verduidelijking, @Vinkstert. Ik zie dat je ook nog even weer gereageerd hebt in het andere topic. We hebben navraag uitstaan, komen er op terug als we meer weten, of meer informatie nodig hebben. 


Top!


Wij hebben sinds een paar dagen een Google tv en ervaren hetzelfde. Het beeld is telkens wazig, maar we krijgen ook regelmatig de melding dat het programma niet geladen kan worden. Netflix geeft geen problemen


Tja het blijft helaas met ups en downs gaan met die app. En ik begrijp eigenlijk niet dat het niet lukt wat iedere andere beeld provider wel lukt: normaal beeld leveren. Eerder is al uitgelegd dat er niet gebufferd wordt vanwege live tv, maar serieus als het alternatief is regelmatig kijken naar pixellend beeld, dan maakt mij dat totaal niet uit. Liever paar minuten vertraging en goed beeld dan maar stoppen met tv kijken en noodgedwongen switchen naar Netflix, prime en Disney.  Die op exact dezelfde hardware probleemloos beeld leveren in ultra HD. Ik meld dit probleem al maanden, hierboven staat dat er op terug gekomen wordt, en dat is al 3 maanden geleden. Hoeveel tijd is er nog nodig om hier iets aan te doen? Dit is echt heel slecht. Sorry. Kan er niets anders van maken.


Is wel beetje onzin of het live tv is of niet ook als ik iets terugkijk dus niet live, via ITV Chromecast is het beeld ook slecht. Is ook alleen met KPN alle andere zijn ok dus overstappen naar Ziggo? Die werkt wel als ik dat stream bij een vriend met mijn Chromecast om te testen.


Je hebt zelf ervaring uit de eerste hand, dus mijn advies heb je niet nodig . Maar ik antwoord al tijdje met "Nee!" op de vraag of "u KPN bij vrienden zou aanraden"😂


Ik verwijs graag naar de reactie van onze collega's van het TV Apps Team in een ander topic dat hier over gaat.

Quote hier voor het gemak, wil je de rest van het gesprek lezen, kijk dan vooral even in dat andere topic:

  

Ik heb nu een uur topics zitten lezen over slecht beeld bij gebruik van chromecast met Google tv maar nergens een oplossing kunnen vinden. 
 

mijn aansluiting:

Google cromecast met Google tv, aangesloten met HDMI op mijn tv, via wifi (sterk signaal)

hbo, prime, Netflix, YouTube allemaal perfect en kpn app zeer slecht beeld (springt om de paar seconden naar pixels, slecht leesbare ondertiteling en geregeld stops. Dit op alle zenders)

 

is of komt hier een oplossing voor?

Na de aanpassing van rond 8 november zijn er geen generieke problemen gemeld door klanten of geconstateerd door ons, met terugzakken van de kwaliteit tot gevolg en dit monitoren we sinds die klachten in de dagen/weken ervoor ook veel scherper.
Wat je beschrijft lijkt wel het normale gedrag van de adaptieve bitrate regeling in de app die reageert op momenten van minder bandbreedte. En even later weer wel genoeg bandbreedte. Daar reageren VOD diensten zoals je noemt nu éénmaal een stuk beter op door een heel groot lokaal buffer (90 sec).

Maargoed, dit blijft speculeren met de huidig gegeven info. Een makkelijke check in zo'n geval zou zijn op je computer/laptop, eventueel met kabel, waarop je zeker een constant stabiele verbinding hebt (elke speedtest die je doet op elk willekeurig moment geeft b.v. minimaal 30 Mbit met een lage latency), daarop tegelijk tv.kpn.com dezelfde zender te laten lopen (Chrome of Edge). Zet die dan op beelkwaliteit instelling hoog, dan vraag je een identieke (maar ook een eigen unieke) stream als die je app op je GoogleTV ook opvraagt.
Gaat je smarttv app haperen en je computer/pc blijft netjes in hoge kwaliteit doorspelen, dan weet je dat de wifi naar je GoogleTV toch niet zo optimaal is en dat daar dan het probleem zit.
Hierbij wel even de aanname dan je WAN verbinding (tot het modem) in ieder geval over ruim voldoende bandbreedte beschikt en niet nog een ADSL verbinding is b.v. 

Omdat er echt geen generieke issues meer zijn en gemeld worden na 8 november en jij ze wel hebt, zou ik sterk aanraden een nieuw eigen topic te openen als je toch twijfels hebt hieraan en zoveel mogelijk info daarin geven.

 


Hoi Erik,

Weet je wat ik niet zo goed begrijp? Dat jullie standaard reactie op alle klachten in eerste instantie is: het probleem zit vast aan jouw kant. Hoe vind je het zelf als je zo door een klantenservice wordt behandeld? En dat meen ik serieus. Natuurlijk kunnen de problemen aan twee kanten zitten . Maar ik heb in mijn eerdere posts al uitgebreid beschreven hoe mij technische setup is, dat mij signaal over een kabel en niet wifi gaat etc.Ook heb ik feedback gegeven om een oplossing te helpen vinden.  Maar ik blijf van tijd tot tijd dezelfde problemen ervaren. Mijn advies: los het op, dan ben je van het gezeur af. Maar je kunt, zoals ik nu ervaar, ook je klanten als zeurders blijven afdoen natuurlijk. 

Met vriendelijke groet,

 

Marc


Hallo,

Al heel de avond is het beeld op 2 tvs hier in huis heel, maar dan ook heel slecht. Ik gebruik voor allebei de tvs gebruik ik google chromecast with google tv hd.

Wat ik wel een  beetje raar vind is dat hier nog geen oplossing voor is, tenslotte loopt dit topic pas een jaar of 2?

Ps: het gaat steeds waarschijnlijker worden dat ik over ga stappen

 

Grt Sander


Hier precies hetzelfde...


Voetbal op dinsdag avond met slechtbeeld... Nauwelijks de bal kunnen zien. Hoop dat er update komt om televisie te kijken video de Itv app of chromecast. 

Want hij doet het bij alle 2 niet. En anders toch overstappen naar andere provider


Even een tussenstand bij Napoli - Barca:

Ongeveer 4-5 minuten slecht tot heel slecht beeld, maximaal 3 seconden scherp beeld en dan weer snel terug naar slecht tot heel alecht beeld..

Tissen door al 2 keer een melding in beeld: hd.…..  not connected


Tissen door al 2 keer een melding in beeld: hd.…..  not connected

Dat ligt niet aan kpn. Want het RTL7 logo blijft in beeld. En ook via Ziggo Sport voetbal was het er.

Het wegzakken van de streams ligt wel aan kpn.


Tissen door al 2 keer een melding in beeld: hd.…..  not connected

Dat ligt niet aan kpn. Want het RTL7 logo blijft in beeld. En ook via Ziggo Sport voetbal was het er.

Het wegzakken van de streams ligt wel aan kpn.

Peter, dank voor je antwoord.

Ik ben maar een leek op technisch gebied, maar het gaat tenslotte idd over dat de beelden vaker moesten bufferen (lees stilstaan) en dat de beelden langdurig slecht tot heel slecht (lees: niet te lezen) zijn