Skip to main content

Sinds een 2 tal weken moeten wij de tv (tv ontvanger) verbinden met draadloos internet. Dus instellingen open en netwerk aangeven en verbinden. Wie helpt mij. Bedraden is geen oplossing!

Waarom is bedraden met een UTP kabel geen oplossing?

Want dat is altijd de allerbeste oplossing.

 

Is de afstand van de Experiabox of Box12 te groot naar de KPN tv ontvanger? 

Ik begrijp dat je de Sagemocm DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Wat is de afstand van de KPN modem / router tot de DIW7022?

En zitten daar nog muren tussen? 


Modem in meterkast. Ca 1.½ mtr dan muurtje (prefab cement) dan staat tegen het muurtje een kast met de superwifi. Tv ontvanger op nog geen 3mtr. Wifi manager zegt uitstekend ontvangst. 


Modem in meterkast. Ca 1.½ mtr dan muurtje (prefab cement) dan staat tegen het muurtje een kast met de superwifi. Tv ontvanger op nog geen 3mtr. Wifi manager zegt uitstekend ontvangst. 

 

Wat je als test zou kunnen proberen om over de grond een UTP kabel te leggen en hem daarop aan te sluiten en kijken of hij dan wel stabiel blijft.

Eventueel kan je op zo'n korte afstand een UTP kabel leggen en in een gootje tegen de plint mooi wegwerken. 


Heb de wifi versterker verplaatst, staat op 1.1/5 meter van de tv ontvanger. Lijkt te werken, effe paar dagen uit testen.


Welk modem heb je en welke versterker @kuitc ???


Modem V12 en KPN superwifi (zwart)

 


Heb de wifi versterker verplaatst, staat op 1.1/5 meter van de tv ontvanger. Lijkt te werken, effe paar dagen uit testen.

Laten we dit dan even afwachten @kuitc 


Ik heb hetzelfde probleem ook sinds een week in combinatie met Box14 en SuperWifi2.


Ik hoop dat de mensen met kennis van zaken meelezen. 


Reageer