Skip to main content
Vraag

Steeds vaker storing met mijn Arris VIP2952

• May 18, 2026
  • 8 reacties
  • 67 keer bekeken

Mijn TV-ontvanger (Arris VIP 2952, ruim 10 jaar oud volgens mij) geeft het laatste half jaar steeds meer kuren. Tijdens live TV kijken blijft deze soms een paar seconden hangen en gaat dan live verder. Heb zo al menig doelpunt of clou van een caberatier gemist. Daarnaast heb ik geregeld dat opgenomen programma's niet kunnen worden afgespeeld en soms een paar uur later weer wel. Heb al heel vaak de stekker eruit gehaald en de boel weer opnieuw opgestart.  En dan werkt het weer even. Maar ik ben dit ondertussen wel beu.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2026

Dat is niet fijn kijken natuurlijk. 

Heb je de 230 volt stekker er al eens 15 minuten of langer eruit gehaald? Hij koelt dan eens helemaal af, wat ie in stand-by niet doet.

Zelf gebruikte ik ECO stand-by. Ook dan gaat ie, na een kwartiertje stand-by, vrijwel helemaal uit.

Verder kun je via een belafspraak (onderaan) opgeven waarvoor je gebeld wilt worden. In direct geval dus vervangen Arris VIP5202 voor Arris VIP5202. 

Heb je Netflix via kpn dan volgt binnenkort sowieso een mail voor omruil. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

Hallo ​@Robson68, welkom bij de community.

Dit kan aan de ontvanger liggen, maar ook aan de bekabeling of je thuisnetwerk.

Hoe is de tv ontvanger aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een ethernet kabel, of zit daar nog iets anders tussen (bijv. Switch, DVS, superwifi punten)?

Heb je glasvezel internet of DSL?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Beste ​@Robson68 verder heeft KPN een omruilregeling gestart voor klanten met o.a. zo'n merk en type decoder. Je krijg dan de 5202 toegestuurd.

Je krijgt daar vanzelf bericht over.

Er bestaat een speciaal artikel over sinds vorige week, ik kan het helaas niet traceren binnen het forum, ​@PeterG misschien wel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2026

Dat is deze, ​@JanD . Staat in deze rubriek. "KPN TV"

Klanten met een HD ontvanger die Netflix via kpn afnemen krijgen een omruil. Neem je geen Netflix bij kpn af dan is deze actie niet van toepassing. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2026

Bedankt.

@Wartywolfs Aansluiting is in 10 jaar niet gewijzigd.
@PeterG en ​@JanD dank voor jullie info.
Maar ik ben nu toch maar overgestapt op TV+
Krijg ik een nieuw kastje. En ben ik nog 0,25 euro goedkoper uit….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2026

En ben ik nog 0,25 euro goedkoper uit….

Dat duurt niet lang meer ​@Robson68 .

Per juli is TV+ ook € 12,75. Gelijk aan 'interactieve tv', wat overigens in nog geen 1½ jaar van € 10,00 naar € 12,75 is gegaan  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2026

haha, oké. Het zal ook niet hè. 
Maar ja, daar ging het mij natuurlijk niet om. 
Ik wil gewoon TV kunnen kijken zonder gezeur en gezeik. Hopelijk is dat straks verholpen.
Dank voor 't reageren ​@PeterG 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Robson68, welkom bij de community! Vervelend om te horen dat je oude ontvanger steeds meer problemen begon te geven, dat kijkt natuurlijk niet prettig 😕

Ik zie hierboven gelukkig al meerdere goede tips voorbij komen rondom het controleren van de aansluiting en het thuisnetwerk zelf. Voor meelezers: er loopt inderdaad ook een omruilregeling voor de ontvangers: de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952.

Je krijgt hierover vanzelf een e-mail zodra jouw ontvanger aan de beurt is voor omruiling. Heb je geen mail ontvangen? Dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken en kun je de huidige ontvanger gewoon blijven gebruiken. Pas wanneer vervanging nodig is, ontvang je hierover bericht van ons.

Ik zie dat je inmiddels de overstap naar TV+ hebt gemaakt! Ik ben benieuwd wat je van onze KPN TV+ ontvanger gaat vinden 🙂 Laat vooral nog even weten hoe het straks bevalt en of de problemen daarmee verdwenen zijn!