Skip to main content
Vraag

Steeds vastlopen van films en series sinds aansluiting op glasvezel

• June 23, 2025
  • 14 reacties
  • 126 keer bekeken

Wat moet er gebeuren om weer net als enkele weken terug probleemloos tv te kijken en opnames  te kunnen bekijken zonder dat het beeld steeds vastslaat of uitspringt.

Wij betalen  dik 80 euro voor een goede ontvangst en niet deze ellende! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wim Dielemans, welkom op onze community! Wat balen dat je niet goed TV kunt kijken! Kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt maar ook wat voor apparaten je gebruikt en hoe je alles aangesloten hebt zitten?

We denken graag even mee!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Hoi Thomas. 

wij hebben beneden een HMB2260 decoder en boven een ARRIS en het probleem is er pas sinds een wijziging van analoog naar glasvezel.

Daarvoor hadden wij zelden of nooit problemen. voorbeeld!

Ik start een opname van een serie op hij start begint met de opname en  afwisselend van tien twintig seconde tot soms een minuut en laat vast of hij stopt soms naar de decoder spanningsloos te maken wil het weleens gebeuren dat hij opstart. Als hij dan is opstart wil het gebeuren dat het we verder de gehele dag geen probleem . En dan ineens begint het weer, alleen met opnames of terugkijken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is niet fijn TV kijken inderdaad, hoe zitten de ontvangers verbonden met de experiabox? Heb je dit issue op beide ontvangers? Zo nee, wil je ze dan eens met elkaar omwisselen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Met een extender kabel en dat omwisswlen hebben we al meerdere malen gedaan zelfs met een monteur op afstand van KPN  niets Helpt good heel die glasvezel buiten   Ik heb in die laat ste twee wel en meer elende als  in die  dertig jaar ervoor 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Wij hebben beneden een HMB2260 decoder en boven een ARRIS en het probleem is er pas sinds een wijziging van analoog naar glasvezel.

KPN heeft nooit analoog gehad.

Ook via de koperdraad was alles digitaal.

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen wel een hele oude KPN tv ontvanger.

Ik weet niet welke Arris u heeft.

Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? Dus wat zit daar precies allemaal tussen.

U zegt extender kabel. Wat is een extender kabel? 

Bijvoorbeeld een DVS (homeplug) kan voor veel problemen zorgen.

Ook een switch zonder IGMP Snoopiing kan voor problemen zorgen.

Het heeft niets met overgang van koper naar glasvezel te maken.

Dat is puur toeval. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Dan moet u mij maar eens uitleggen waarom de problemen zijn ontstaan sinds de omzetting naar de glasvezel 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Dan moet u mij maar eens uitleggen waarom de problemen zijn ontstaan sinds de omzetting naar de glasvezel 

Puur toeval.

Vanaf de glasvezel decoder gaat het signaal naar de KPN modem / router (Experiabox of Box12.

Wat je zou kunnen proberen, is:

(haal de stekker (spanning eraf) uit het stopcontact en wacht ongeveer 1 a 2 minuten en doe hem er weer in.

1. Eerst de voedingsstekker (volksmond stroomstekker) van het glasvezel modem eruit. en laat hem daarna volledig opstarten.
  2. Daarna (als de glasvezel modem volledig is opgestart) de voedingsstekker van de KPN modem / router (Experiabox of Box12).

Maar, zoals ik u vroeg, wat is een extender kabel? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Hebenal de verschillende malen gedaan . Een originele kabel lever a.u.b. een goed product af net als voorheen  ik stop er mee en zoek wat anders als

jullie geen oplossing kunne n leveren  maar dan ook met alles.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

Hebenal de verschillende malen gedaan . Een originele kabel lever a.u.b. een goed product af net als voorheen  ik stop er mee en zoek wat anders als

jullie geen oplossing kunne n leveren  maar dan ook met alles.

Ik ben net zoals u klant bij KPN.😉

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 26, 2025

Hoi ​@Wim Dielemans 
Vervelend dat het niet goed gaat.
Maar toch stelt ​@joop2011 goede vragen waarop je geen antwoord geeft en dan wordt het wat lastig om je te helpen.
Ik heb op Google gezocht naar Extender kabel en ik krijg allerlei kabels te zien, dus daar worden we niet wijzer van.

Je gaat vanaf de glasunit met een UTP kabel naar de Experiabox 10 of de box 12.
Van daaruit ga je rechtstreeks met een UTP kabel naar de TV-ontvanger b.v. de HMB2260 en vandaar met de HDMI-kabel naar je TV.

Of zit het anders bij je aangesloten, dus zit er wat tussen nog?
B.v. een DVS (Draadloos systeem) of een switch? Zo ja heb je wel een switch die IGMP-snooping ondersteund? zo nee dan kun je moeilijkheden ondervinden.

We willen je graag helpen maar we hebben helaas geen glazen  bol, dus vertel even hoe jij het hebt aangesloten, dan helpen we je verder.

Eventueel kun je ook met de klantenservice bellen 0800 0402 maar nog makkelijker is om even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN terug op een moment dat jou uitkomt.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

@Wim Dielemans 

@joop2011 is net als ik gewoon klant van KPN. Door de nodige ervaring met de apparatuur en klachten kunnen wij vaak precies aangeven waar de problemen zitten. Daarom ook de vraag “Hoe ziet je netwerk eruit” Soms zit de storing in een klein hoekje of blokje. 

Belangrijk daarom is om duidelijk te hebben hoe alles is aangesloten. Alleen dan kunnen wij je hier op het forum helpen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Joop Sorry maar het was niet bedoeld om mijn grief op u los te laten.

Ik laat een monteur komen . maar wat ik nog steeds niet snap, alles is volgens de regels aangesloten door een een monteur  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Is het innmiddels nog opgelost met de monteur ​@Wim Dielemans? Ik ben wel benieuwd waar het m nou in zat!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

We hebben met een monteur de router gereset en dat bleek een tijdje te werken. Regelmatig slaat  een opname die we afspelen weer vast ,soms start je een opname op en er is niets aan de hand , maar het gebeurd ook dat de zelfde opname drie vier keer met tussen pauzes moet opstarten. hopelijk vinden ze hier een oplossing voor?