Skip to main content

Wij hebben ditzelfde probleem, met TV+, met steeds wisselende zenders, en soms meerdere gelijktijdig.

Ook installatie door monteur, bekabeling ook geen optie voor ons.

Vraag, hoeveel minder is de beeldkwaliteit met optie Unicast? Wij genieten juist van de hoge kwaliteit.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

 

Hoi @Berrt, welkom hier. 

Wat balen dat het zappen niet goed gaat. 

Wat heb je al gedaan? Ontvanger al een reset gegeven
En verder hoe is de box draadloos aangesloten begrijp ik. Welk type modem heb je?

Kun je toch eens met een kabel testen? Hoe gaat het dan?

Verder ondervind je geen problemen met de wifi? Zo ja, wil je de wifi manager doorlopen? 


Hoi

Regelmatige herstart via de app op tv

ook meermaals de ontvanger uit en aan gezet.

Wij hebben modem KPNbox 12

Testen met kabel, dan moeten we een kabel kopen die lang genoeg is. Het modem hangt inmiddels in de hal ipv meterkast.

Zowel boven in de slaapkamer als beneden in huiskamer doet dit probleem zich voor. 

Wifi problemen hebben we niet ontdekt. PC en laptop werken op wifi basis)


Fijn dat de wifi verder goed werkt. Dan ligt het daar niet aan. 

Heb je een van de ontvangers al eens een reset gegeven? Dat is mij nog niet duidelijk. want als het na die tijd nog voorkomt, dan kan ik je wel een kabel sturen om het op die manier te testen. 


Beide tv ontvangers (is toch kastje bij de tv?) regelmatig van de stroom afgehaald.

Ook vaak via de app Instellingen->Herstart gedaan


Maar niet teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Daar ben ik juist wel benieuwd naar.


ok, gaan we proberen


Terug naar fabrieksinstellingen.

Helaas , zowel op kanaal 7 als 9 na 2 seconden stilstaand beeld en geluid.

Het zijn niet altijd dezelfde kanalen overigens.


Hier hebben we meer topics over. Niet veel overigens. Dat het bij sommige zenders niet helemaal goed gaat met de wifi in combinatie met multicast. Hoe sterk is de wifi op de plek(ken) van de ontvangers? Hier ging het al wat hakkelen bij 75% signaalsterkte of minder. (sterkte is niet hetzelfde als snelheid in Mb/s)

💡 Zet Video Mode eens op “unicast”. Ik geloof onderaan het eerste menu via het tandwiel. Ben benieuwd of het dat wel goed gaat.


Het blijft dus rommelen met bepaalde zenders. Dat is niet goed. 

Op Unicast werkt het wel goed zoals PeterG aangeeft? 

Zo ja, kun je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een kabel om het daarmee te testen. Om zo de wifi uit te kunnen sluiten. 


Unicast werkt idd beter maar wel met minder beeldkwaliteit.

en probleem is niet 100% over.

Signaal sterkte is evengoed soms >80%


Mijn profiel is volgens mij volledig.

 

 


Ik zie een leeg profiel, lijkt er op dat je gegevens niet opgeslagen zijn. Wil je het nog eens proberen, hoor ik het graag. 


Wel helemaal onderaan de knop  Sla wijzigingen op  gebruikt, @Berrt ?


OK nu aangepast


Bedankt, ik probeer alleen nu jouw verbinding uit te lezen. Ik hoor dan graag welke lampjes er op het modem branden. Maar wellicht is het makkelijker om even te bellen met 0800-0402. Dan kan mijn collega de stappen met je doornemen. 


Ik bel zo even.

Kon niet eerder, was beetje ziek.


Tip. Het betreft je vaste verbinding. Bel dan met je mobiel. Want anders ben je je telefoonverbinding kwijt als bijvoorbeeld op afstand je modem gereset wordt.

0800 0402 (kosteloos)

Werkdagen 8 tot 18 uur. Zaterdagen 8 tot 17 uur.


ok, dank voor de tip

Was echter niet nodig geweest, er is geen reset geweest,colleag heeft alleen naarde verbinding gekeken.

Oplossing: ter zekerheid vast verbinding (dus geen WIFI) maken met tv ter uitsluiting. Zoals gezegd, als vaste oplossing is dit voor ons geen optie.

Eventueel, in volgende stap, wifi versterkers plaatsen.


Vraag, hoeveel minder is de beeldkwaliteit met optie Unicast?

Niet veel minder. Ik zie op de 43” via TV+ nauwelijks het verschil. Als je de live zender pauzeert kom je op de unicast stream…. makkelijk te ondervinden dus.

Wij genieten juist van de hoge kwaliteit.

Die heb je alleen als het vinkje “automatisch beste kwaliteit” is aangezet bij multicast. Via wifi heb je hoge kwaliteit alleen met het modem Box 12. Maar als je te ver van het modem 'zit’ dan is het signaal net niet meer stabiel genoeg. Optimale bereik vanaf de Box12 is ca. 10 meter. Zitten er muren/vloeren tussen dan korter.

Hoge kwaliteit is alleen LIVE dus ook niet meer na pauzeren van live en ook alleen de eerste 10, espn 221 t/m 224 (14 is standaard kwaliteit), ziggo sport 233 t/m 238.


Dag,

Dank voor de toezending. Het signaal is kennelijk verbeterd want ook zonder vaste verbinding is er nu goede tv ontvangst, zowel boven als beneden. (afgezien van een sporadisch stotterend geluid)

Ik heb wel een vraag, Het modem hangt nu in trapgat en het is moeilijk om de losse draden weg te werken. Ik denk er daarom aan om het modem weer terug in de meterkast te hangen maar ben wel bang dat het signaal dan weer slechter wordt. Kan dat ondervangen worden met een draadloze signaal versterker? 

 


ter info, deze signaal vesterker  wil ik gewoon betalen.


@Berrt Deze mogelijkheid is er inderdaad. 

Je zou kunnen proberen de wifi manager te doorlopen.

Als je wifi signaal niet goed genoeg is kan hier uit komen dat je met korting een wifi versterker kunt aanschaffen. 


Goedemiddag

hebben we gedaan., Ik heb van een vriend ook een Fritz repeater gekregen, maar dit werkt net afdoende.

Ik zal dan als laatste poging de KPN wifi versterker willen aanschaffen en proberen en maak graag gebruik van je voorstel.


Hoi Bert. Op deze 2 manieren kun je de Superwifi2 bemachtigen.

Via de wifi manager (afhankelijk van de uitkomst dan met korting). of

via de webshop van kpn https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/ .


ok, kost wel weer geld.

Maar via de wifi manager heb ik er 1 besteld, wordt vandaag waarschijnlijk afgeleverd.

ik neem aan dat dat genoeg is, er werd geen informatie hierover gegeven


Reageer