Skip to main content

Ik heb ook net een nieuw abonnement bij KPN. 2 tv boxen. beneden werkt prima, boven moet ik iedere avond de stroom eraf halen en opnieuw erin doen, dan werkt het prima. Als ik de stroom niet eraf haal dan staat het beeld stil of is het allemaal blokjes.

Kan dus niet aan de internetverbinding liggen want dat heeft niets met stroom eraf halen te maken toch? 

Alles al geprobeerd, hele gebeuren gereset, updates erop etc etc. Het enige wat dus helpt is stroomstekker eruit en erin. Iedere avond opnieuw. Ik het kastje niet gewoon kapot?

 

Admin: afgesplitst

Ik heb ook net een nieuw abonnement bij KPN. 2 tv boxen. beneden werkt prima, boven moet ik iedere avond de stroom eraf halen en opnieuw erin doen, dan werkt het prima. Als ik de stroom niet eraf haal dan staat het beeld stil of is het allemaal blokjes.

Kan dus niet aan de internetverbinding liggen want dat heeft niets met stroom eraf halen te maken toch? 

Alles al geprobeerd, hele gebeuren gereset, updates erop etc etc. Het enige wat dus helpt is stroomstekker eruit en erin. Iedere avond opnieuw. Ik het kastje niet gewoon kapot?

 

Je moet elke keer de spanning (volksmond stroom) eraf halen?

Ander probleem dus.

Zit er een DVS tussen? 

Of een switch zonder IGMP snooping?

Deze 2 mogelijkheden kunnen voor problemen zorgen. 

 

P.S.

Ik ga ervan uit dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt. 

 

Zie ook mijn reacties boven en ook de vragen. 😉


Hoi Joop,

Er zit geen DVS tussen, ik weet niet wat dat andere is (IGMP snooping)

Ik ben niet heel handig met dit soort dingen.

 

Ik lees wel dat ik instelling van videomode naar Unicast moet omzetten, zou dat helpen in dit geval?

Het is dus allen bij aanzetten, stroom opnieuw erop en dan zonder problemen de hele avond kijken. Kan dan toch niet aan de verbinding liggen?


Ik heb nu maar even de kpn app op de tv gezet maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. En is ook een stuk trager voordat alles aan staat

 


Het is toch helemaal geen probleem om de stroom er 's avonds af te halen? Ik doe dat standaard.

Het opstartproces duurt misschien iets langer, maar dat scheelt echt geen minuten hoor. Je hebt zo elke keer een frisse start, @MGoossensen.


Welkom bij ons op het forum @MGoossensen. Dat is niet prettig tv kijken inderdaad! Je hebt geen DVS dus begrijp ik, zit er wel een switch of iets anders tussen? Is het een directe kabel tussen de tv-ontvanger en het modem? Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt.

Het kan zijn dat het op unicast, daar kom je het snelste achter door het te proberen.


Unicast is de oplossing. Het werkt nu goed. Wel belachelijk dat je dit allemaal zelf moet uitzoeken als leek. Ze beginnen gelijk over kabels en wifi maar dat is helemaal het probleem niet blijkbaar 


Unicast is de oplossing. Het werkt nu goed. Wel belachelijk dat je dit allemaal zelf moet uitzoeken als leek. Ze beginnen gelijk over kabels en wifi maar dat is helemaal het probleem niet blijkbaar 

 

Als hij op Unicast goed werkt en niet op Multicast, dan is er wel degelijk een probleem.

Want met Multicast heb je een veel mooier, stabieler beeld.

Ergens zit iets niet goed.

 

Het is toch helemaal geen probleem om de stroom er 's avonds af te halen? Ik doe dat standaard.

Het opstartproces duurt misschien iets langer, maar dat scheelt echt geen minuten hoor. Je hebt zo elke keer een frisse start, @MGoossensen.

De spanning (volksmond stroom) eraf halen is niet altijd goed.

Je bespaart een paar cent, maar niet alle apparaten vinden het fijn.

En heb je wel een frisse start elke keer? 

Paar keer storing gehad (kortsluiting door een kabeldoos die in het water bleek te liggen en defect was.

Bij aanzetten kreeg ik een foutmelding te zien en bij opnieuw opstarten werkte alles pas.

Ik heb alles gewoon stand-by staan.😉😊


Unicast is de oplossing. Het werkt nu goed. Wel belachelijk dat je dit allemaal zelf moet uitzoeken als leek. Ze beginnen gelijk over kabels en wifi maar dat is helemaal het probleem niet blijkbaar 

 

Als hij op Unicast goed werkt en niet op Multicast, dan is er wel degelijk een probleem.

Want met Multicast heb je een veel mooier, stabieler beeld.

Ergens zit iets niet goed.

 

Het is toch helemaal geen probleem om de stroom er 's avonds af te halen? Ik doe dat standaard.

Het opstartproces duurt misschien iets langer, maar dat scheelt echt geen minuten hoor. Je hebt zo elke keer een frisse start, @MGoossensen.

De spanning (volksmond stroom) eraf halen is niet altijd goed.

Je bespaart een paar cent, maar niet alle apparaten vinden het fijn.

En heb je wel een frisse start elke keer? 

Paar keer storing gehad (kortsluiting door een kabeldoos die in het water bleek te liggen en defect was.

Bij aanzetten kreeg ik een foutmelding te zien en bij opnieuw opstarten werkte alles pas.

Ik heb alles gewoon stand-by staan.😉😊

Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. En het werkt bij mij altijd goed (op een enkel storinkje na die iedereen die iedereen weleens heeft).

Voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen, want die boxjes zijn al heel zuinig. Ik heb alles overigens op een contactdoos, dus ook de tv, versterker, Chromecast, audio-chromecast, audio-converter, radio, dus alles bij elkaar opgeteld scheelt het wel iets, @joop2011.


Je hebt het nu ook over de Wifi, zijn de TV+ Boxen dan via Wifi verbonden of dat niet? Zoals in mijn vorige bericht genoemd weten wij alleen wat jij ons vertelt. Zonder volledige informatie kunnen we niet volledig met je meedenken. Zoals je aan de reacties van de anderen ziet moet het wel kunnen werken op Multicast.


Reageer