Skip to main content

Wij hebben net KPN televisie en in de huiskamer doet hij het prima maar op het tweede kastje op de verdieping erboven stopt het beeld en geluid op kanaal 4 en staat dan met het laatste beeld stil, verder doen alle andere zenders het goed weet iemand een oplossing of instelling die niet goed staat?

Inmiddels de tv+ box teruggezet naar fabrieks instelling en hierna bleef zender 4 het wel doen maar had ik op bijna alle zenders een schokkerig beeld en geluid, toen de box gewoon opnieuw opgestart via het menu en daarna waren alle zenders weer goed maar loopt zender 4 wederom vast.

ik heb nog geen idee wat ik verder kan doen.

Het lijkt op dit moment opgelost, ik zag bij andere berichten hier op het forum over multicast en unicast en heb hem nu op unicast gezet en lijkt het goed te gaan.

Wat nu uiteindelijk multicast en unicast betekend is mij nog niet duidelijk.

Het lijkt op dit moment opgelost, ik zag bij andere berichten hier op het forum over multicast en unicast en heb hem nu op unicast gezet en lijkt het goed te gaan.

Wat nu uiteindelijk multicast en unicast betekend is mij nog niet duidelijk.

Bij multicast wordt via een apart deel van het kpn internet de streams van 7 van de 10 zenders ook doorgegeven. Door dat deel kan de kwaliteit iets beter zijn dan via het gewone internetdeel. Waar unicast dan weer gebruik van maakt.

Ook via het Box12 modem kan multicast wel eens problemen geven als de ontvanger via wifi is verbonden. Kies dan ook voor unicast.

Bij een v10 of v10a modem dien je via wifi sowieso unicast in te stellen op de ontvanger.

Met een bedraad aangesloten ontvanger zou het gewoon wel goed moeten gaan via multicast.

Reageer