Skip to main content
Antwoord

Stilstaand beeld en opstarten blijft regelmatig hangen op 85%

• August 4, 2025
  • 20 reacties
  • 231 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Dit is de reden dat ik bij ziggo ben weg gegaan.  Tijdens tv kijken. Staat het beeld stil . En 10 uur later nog steeds maar 85 % opstarten.  En ik ken de procedure.  Uitzetten stekker uit halen .router uit zetten stekker uithalen ook bij glasvezel etc ..... maar dat is toch niet de bedoeling.  Van tv kijken.  Vind het best vaak voorkomen. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Rein02, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan hierboven.
Beide problemen die je beschrijft in dit topic zijn verbindingsproblemen tussen de experiabox en TV ontvanger. Ik begrijp dat dit een rechtstreekse kabel is, dus zonder switch of draadloze verbindingsset. Kun je daar eens een andere kabel voor proberen?

Als je 2 TV ontvangers in huis hebt zou je ze onderling eens kunnen omwisselen om het een en ander uit te sluiten.

Dit moet goed op te lossen zijn!

20 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 4, 2025

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Ja hij is bekabeld. 

Hij doet het weer hoor .   Ik ken de procedure, wat eigenlijk geen goed teken is . het gebeurt te vaak . 

• August 4, 2025

Heb je tussen tv-ontvanger en modem nog een switch of zo aangesloten en zo ja, welke? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Geen switch 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025

Ik zie dat je eerder problemen hebt gehad met je (Arris 2952) ontvanger.  Is die inmiddels vervangen?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 4, 2025
  1. Brand het tv lampje wel op de KPN modem / router?
  2. Zitten er geen knikken in de UTP kabel?

Zo ja (pos 1), bel gratis 0800-0402

Dan is de kans aanwezig dat de Arris VIP 2952 defect is.

Je krijgt dan de Arris VIP 5202

Arris VIP 2952 begint langzaam een oud beestje te worden (terwijl er zelfs een nog oudere in omloop is)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 6, 2025

Hoi ​@Rein02, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips staan hierboven.
Beide problemen die je beschrijft in dit topic zijn verbindingsproblemen tussen de experiabox en TV ontvanger. Ik begrijp dat dit een rechtstreekse kabel is, dus zonder switch of draadloze verbindingsset. Kun je daar eens een andere kabel voor proberen?

Als je 2 TV ontvangers in huis hebt zou je ze onderling eens kunnen omwisselen om het een en ander uit te sluiten.

Dit moet goed op te lossen zijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Mijn arris vp 2952 nooit vervangen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat bedoel je precies ​@Rein02?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Hallo,

ik zit met het zelfde probleem. 
alles geprobeerd ook de harde reset, echter blijft hij bij mij altijd hangen op 85 procent. Ik heb de tv ontvanger net twee dagen en er zit ook een repeater tussen. Het internet van de repeater en dus de kabel werkt gewoon goed. Via de laptop namelijk getest en daar werkt het internet gewoon goed. 
wat te doen? 
groet, Sdj 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Dit wordt meestal veroorzaakt door een verbindingsprobleem tussen tv ontvanger en het aansluitpunt.

Kun je de hele keten eens herstarten (stroomloos maken, 2 min wachten en weer aanzetten)? Dus vanaf glasvezelkastje (als je dat hebt), modem en tv ontvanger.

Als dat niet helpt, kun je als test de tv ontvanger rechtstreeks aansluiten met een ethernetkabel, dus zonder de repeater ertussen?

Als dat nog steeds niet helpt is je tv ontvanger waarschijnlijk defect, en kun je contact opnemen met klantenservice voor vervanging.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Hallo,

Eerst de hele keten plat gelegd. Helaas zonder succes. Zonder repeater en dus rechtstreeks kabel van uit de modem i.p.v. vanuit de repeater werkt wel. Dit is alles behalve wenselijk. Mijn vraag waar ligt dit aan en is dit op te lossen?

groet, sdj

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

OK, dan ligt het dus niet aan de tv ontvanger en modem, maar waarschijnlijk aan de repeater.

Welk merk / type repeater heb je ertussen zitten?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 4, 2025

Dynabright wifiversterker 1200mbit/s

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 4, 2025

Ik kan met internet search niet vinden of die Dynabright extender IGMP snooping ondersteunt, wat een vereiste is voor de goede werking van de tv ontvanger.

Als alternatief voor bekabeling zou je kunnen overwegen een KPN SuperWifi 2 te gebruiken voor aansluiten op tv ontvanger (als je een KPN modem hebt), die wordt ook door KPN gesupport.

Maar een rechtstreekse ethernet kabel is altijd de meest betrouwbare aansluiting.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Dank voor je antwoord, en de suggestie voor het alternatief. Eventuele tips voor welke repeaters het ook werken op de tv-box, die wel wat betaalbaarder zijn dan de super wifi 2?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Beste mensen, Probleem is opgelost. We hebben een TP link gekocht. Wel iets duurder dan de eerder gekochte wifi versterker. Maar in ieder geval goedkoper dan super wifi 2 van KPN. Dank voor input in ieder geval.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

Mijn arris vp 2952 nooit vervangen. 

Hallo ​@Rein02 ,

Je kunt vanaf vandaag jouw oude TV-ontvanger vervangen door de nieuwste ontvanger tijdens jouw lopende contractperiode. 

bron : moderator Maja

Vanaf vandaag kan je ook bij een ouder abonnement kiezen voor TV+ met een TV+ Box! We passen dit in batches aan: voor het einde van het jaar is het voor iedereen met een oud abonnement mogelijk om voor TV+ te kiezen.  

Als het voor jou aangepast is, zie je dat in MijnKPN en je ziet ook een melding op de factuur van november. Via de MijnKPN app kan je dan makkelijk jouw tv-abonnement omzetten naar TV+. Je hoeft hiervoor geen nieuw jaarcontract aan te gaan. 

Let op: als je kiest voor TV+, dan worden alle tv-ontvangers die je nu hebt, omgeruild naar TV+ Boxen. Het is niet mogelijk om een deel om te ruilen. Als je gekozen hebt voor TV+, dan kan je niet meer terug naar de oude ontvangers.

Alternatief: 

Als je contractvrij bent, dan kun je ook overstappen op de huidige abonnementsvorm (2025-propositie) in combinatie met een verlenging van jouw contract met één jaar. Dan krijg je ook de nieuwste ontvanger. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Mooi opgelost ​@Svendj, bedankt voor je terugkoppeling!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Het is een verslechtering.  Als mijn abonnement op tv + afgelopen is zeg ik het op

Verticale tv gids wie verzint dat .

Us een verslechtering van mijn audio kwaliteit.  Op mijn harman kardon.