Skip to main content

Hallo,

Twee weken geleden kreeg ik sneller internet (100 mb via glas).
Helemaal mooi, maar ongevraagd kreeg ik ook een nieuw klein tv kastje wat op Android werkt (TV+ ?)

In het begin leek dat ook mooi maar al snel merkte ik dat wanneer ik tv programma's pauzeer, het beeld stil blijft staan na +/- 15 minuten. Dit gebeurd ook bij het terugkijken en vind ik zeer irritant.

Je kunt wel voor- achteruit spoelen, de tijd veranderd ook. Maar als je op play drukt, blijft het beeld stil staan. Je moet dan van zender wisselen voordat je weer tv kunt kijken.

Als het bij een commerciele zender gebeurd,  is het extra vervelend want ik kan dan niet opnieuw vooruit spoelen.

De ontvanger zit met vaste kabel verbonden aan het modem (Experia box V10). 

De TV is van Samsung, ong. 5 jaar oud, geen soundbar aangesloten.

Heb al diverse keren gebeld met KPN, terug naar fabrieksinstellingen, nieuwe software (vrijdag) , maar nu in het weekend nog steeds problemen.

De oude tv ontvanger heb ik nog en die werkt prima als ik die er aan hang.

Ik zag nog een ander topic (1 jaar oud) met dit probleem maar er stond geen directe oplossing.

Weet iemand een oplossing of die het probleem herkent?

Alvast dank.

Hoi @BoeMa 

Welkom! Al is de reden natuurlijk vooral frustrerend. Op dit forum helpen vooral KPN klanten elkaar, maar kan een KPN moderator meekijken.

Ik moet bekennen dat ik zelf een eigen router achter de KPN Box 12 heb. Heel eerlijk heb ik een vermoeden dat dit mogelijk met multicast/IGMP snooping te maken heeft. Ik kan dat alleen niet hard maken. Ik dacht iets te hebben gelezen hier dat terugkijken ook deels multicast/unicast was. Ieder ander die hier mee over weet: corrigeer/vul mij aan waar nodig.

Tip: Als je in “instellingen” > “beeld” en dan Multicast naar Unicast zet. Heb je het probleem dan ook?

En heb je het probleem ook als je het TV+ kastje met WiFi verbind?

Ik heb ergens verdenkingen bij je router, en ging eens zoeken en kwam dit tegen:

Misschien iets met je router? Ik heb niet genoeg tijd genomen of dit het 100% is, maar misschien dit eens opgooien bij de klantenservice? Als ze met een klikje je router kunnen omruilen, is het misschien nog wel te overwegen?

En als laatste: je hebt niet meerdere gebruikers in huis, waardoor je 100mbits gewoon te weinig is om alles snel te doen?


Beste @ikheetjeff  ,

Dank dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Ik zal je vele tips zeker ter harte nemen.

Gister stond de instelling op “Multicast”.

Tevens heb ik gisteravond nog verder gezocht op dit forum en daar kwam bij andere klachten naar voren dat resetten van de TV-ontvanger middels het minuscule gaatje aan de achterkant ook nog wel eens wonderen kan doen. En dat heb ik gisteravond eerst gedaan.

Een eerste test lijkt op dit moment positief. Maar ik ga het zeker in de gaten houden en mocht het probleem blijven, dan je stappen doornemen. Overigens ben ik de enige gebruiker thuis en pauzeren vaak gebruik bij koken, wassen etc. en dan zijn er geen andere dataslurpende zaken actief :-)

Vriendelijke groet! 


Hi @BoeMa, welkom hier.
Voordat je een test doet, werkt alles nog?


Hallo, 

 

dit is al een oud topic, maar ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er een filmpje van gemaakt. Heel irritant als je een commercieel programma even wil pauzeren om vervolgens niet verder te kunnen kijken en weer vanaf het begin zou moeten kijken, dus inc reclame ex doorspoelen. Youtube tv+ pauzeren (youtube maakt er automatisch een short van🙄). 


@FlyingDutch misschien kun je ook eens een harde reset proberen via dat kleine gaatje met een paperclip. 
Het probleem van stilstaand beeld met terugkijken is bij mij daardoor opgelost.

Het systeem is niet vrij van kleine eigenaardigheden, maar oké.

Zo blijft het beeld na veelvuldig vooruit spoelen met 10 seconden wel eens stil staan met haperend, zichzelf herhalend geluidsfragment.

Groeten.

 


@FlyingDutch misschien kun je ook eens een harde reset proberen via dat kleine gaatje met een paperclip. 
Het probleem van stilstaand beeld met terugkijken is bij mij daardoor opgelost.

Het systeem is niet vrij van kleine eigenaardigheden, maar oké.

Zo blijft het beeld na veelvuldig vooruit spoelen met 10 seconden wel eens stil staan met haperend, zichzelf herhalend geluidsfragment.

Groeten.

 

Dankje! Ik zal het eens proberen.