Skip to main content
Beantwoord

Stilstaand beeld of langzaam van zender wisselen met de KPN Soundbox

• May 30, 2025
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Goedemorgen, ik heb nu een TV+ soundbox.

Nu is het zo dat als ik deze aanzet, ik beeld en geluid krijg, en dan naar een seconden staat dit vast (beeld stil)

Wissel ik naar de volgende zender, dan speelt deze weer even, en dan naar een paar seconden het beeld stil.

Herstarten helpt, Maarheeze kantoor h niet zo zijn dat ik iedere dag moet herstarten?

Daarnaast als het dan  werkt, gaat het switchen tussen de zenders tergend langzaam.

Beste antwoord door joop2011

Allemaal via Wifi, Experia box V10

Ah, dat is het probleem.

De Experiabox V10 kan helaas niet via WIFI multimode verzenden.

De DIW7022 probeert dat en als dat niet lukt, gaat hij naar Unicast.

Dit kan je oplossen met 1 Super Wifi2 bij de Experiabox V10 te zetten en deze met een korte UTP kabel op de V10 aan te sluiten.

De repeater Super Wifi2 neemt dan de WIFI over.

Je kan die kopen of huren bij KPN

Je kan ook KPN bellen en vragen of je de Expeeriabox V10 mag omruilen voor de nieuwere Box12.

Gratis via 0800-0402

Een UTP kabel is uiteraard altijd de beste oplossing.

Advies aansluitschema KPN:

Groene lijn is UTP kabel.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Hoe is de soundbox verbonden met de KPN modem / router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 30, 2025

Hoi ​@Ruud van Schaik! Welkom op de KPN Community! Heb je gekozen voor een Soundbox, kan je deze niet optimaal gebruiken.. Niet de bedoeling! We denken graag met je mee.

Wanneer het beeld één seconde stil staat, zie je dan toevallig in de player “LIVE” omspringen naar “Live”? Hier een voorbeeld:

Zo ja, dan kan jouw Soundbox het beeld niet goed ontvangen via multicast. Je hebt de Soundbox verbonden met Wifi? Is dit rechtstreeks op de Experia Box V10, of maak je gebruik van Wifi extenders/versterkers of andere soort wifipunten? 

Heb je al eens geprobeerd de Soundbox opnieuw op te starten? Dat kan je doen door op de witte afstandbediening “KPN” lang ingedrukt te houden tot je onderstaande scherm ziet. Als je dan “opnieuw opstarten” selecteert, is die helemaal opgestart. Dat kan soms ook al helpen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 31, 2025

Ah, dat is het probleem.

De Experiabox V10 kan helaas niet via WIFI multimode verzenden.

De DIW7022 probeert dat en als dat niet lukt, gaat hij naar Unicast.

Dit kan je oplossen met 1 Super Wifi2 bij de Experiabox V10 te zetten en deze met een korte UTP kabel op de V10 aan te sluiten.

De repeater Super Wifi2 neemt dan de WIFI over.

Je kan die kopen of huren bij KPN

Je kan ook KPN bellen en vragen of je de Expeeriabox V10 mag omruilen voor de nieuwere Box12.

Gratis via 0800-0402

Een UTP kabel is uiteraard altijd de beste oplossing.

Advies aansluitschema KPN:

Groene lijn is UTP kabel.

Dank je wél, opgelost