Skip to main content

Stopzetten ondersteuning Motorola VIP1853: hoe ruil ik de tv-ontvanger om?

• June 9, 2023
  • 37 reacties
  • 7971 keer bekeken
Stopzetten ondersteuning Motorola VIP1853: hoe ruil ik de tv-ontvanger om?
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

• Nieuwkomer
  • January 23, 2024

De zojuist ontvangen “nieuwe” TV ontvanger is een 2260, productiedatum 2014 volgens de sticker op de onderzijde. Daarbij zitten er vanuit de doos al krasjes op het scherm. Hoe nieuw is dit eigenlijk? En wat is de verbetering t.o.v. een Motorola VIP1853 uit 2012? Ik had een nieuw en actueel model verwacht. Dit voelt als blij gemaakt met een dode mus….

Valt mij tegen van KPN na zoveel jaar als trouwe en overigens behoorlijk tevreden klant.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 23, 2024

Hij heeft een betere processor dan de Motorola. Tevens een groter geheugen voor de software. Intern geheugen Motorola 64 MB: arcadyan 512 MB. De Motorola was daardoor al 2 jaar beperkt! Hij reageert écht véél sneller dan die Motorola op de afstandsbediening!

Oh ja, gebruik een moderne(re) hdmi kabel. Als je nog die Motorola had dan heb je ook een (te) oude hdmi kabel als je nog de daarbij geleverde gebruikt. Gek genoeg zijn die bij de Action behoorlijk goed.

Voor de ontvangers die bij de Alles in één abonnementen horen zijn geen nieuwe meer. Dat zijn de Arris VIP2952 en de Arcadyan HMB2260. Wel nog een heleboel refurbished. Die hebben wel eens een krasje. Maar het is een hulpmiddel hè, om de zenders te zien. En het is ook nog eens niet je eigendom. Als dat wel het geval is dan wil je natuurlijk een 'mooi’ apparaat. Ik kom soms apparaten tegen onder de krassen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 24, 2024

Het verbaast mij dat KPN de Arcadyan HMB 2260 nog uitlevert.

Hij is een goede KPN tv decoder, maar ondertussen wel aardig op leeftijd.

Ik had hem als eerste KPN tv decoder en dat was in 2011.

Ik was blij dat ik destijds de Arris VIP 2952 kreeg. 

• Nieuwkomer
  • February 27, 2024

Hoihoi,

Eerste post hier 😁

Mijn ouders hebben nog steeds de Motorola VIP1853 en ze doen het nog steeds prima. 
Hoe kan het dat ze nog werken als er in dit topic staat:

Doe je dit niet, dan werkt de ontvanger na 30 september 2023 niet meer. 

In hoeverre zijn zij genoodzaakt om ze om te wisselen? Mijn 70+ ouders gaan niet heel goed samen met verandering 😏

Dank!

ps. XS4ALL abonnement

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2024

Hoihoi,

Eerste post hier 😁

Mijn ouders hebben nog steeds de Motorola VIP1853 en ze doen het nog steeds prima. 
Hoe kan het dat ze nog werken als er in dit topic staat:

Doe je dit niet, dan werkt de ontvanger na 30 september 2023 niet meer. 

In hoeverre zijn zij genoodzaakt om ze om te wisselen? Mijn 70+ ouders gaan niet heel goed samen met verandering 😏

Dank!

ps. XS4ALL abonnement

Ze zullen een andere type ontvanger krijgen. Maar de bediening en de menu's zijn precies hetzelfde. Het is alleen een nieuwer type ontvanger

• Nieuwkomer
  • February 27, 2024

Dank voor je snelle antwoord. 

Kan ik het ook gewoon zo laten? Het werkt prima voor ze. Die einddatum september 2023 ging blijkbaar toch niet door 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community @Sjoors! De 1853 ontvangers krijgen geen updates meer en worden niet meer onderhouden. Dat ze het nu prima doen is geen garantie dat ze het ook blijven doen, er komt een moment dat ze echt aan vervanging toe zijn. Als ze op dat moment niet werken hebben je ouders mogelijk helemaal geen tv meer, dat lijkt me beter om voor te zijn, door de ontvangers nu om te ruilen zoals in het startbericht beschreven staat 🙂

Het kastje zelf is dan iets anders, maar de menu's etc blijven hetzelfde werken zoals Dreetje al zegt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2024

Je ouders zouden onlangs een mail gehad moeten hebben. En steeds als ze 'm aanzetten een melding. Ze krijgen al sinds 2022 geen software onderhoud meer. Werking stopt binnenkort echt.

Ze krijgen Arris VIP2952 v2 ervoor. Ze zullen denk ik geen verschil ervaren in gebruik. 

Steeds één 'tegelijk' omruilen. 

http://kpn.com/omruilen

!! Dit kan alleen via de internet verbinding van je ouders!

• Nieuwkomer
  • March 13, 2024

Vandaag en gisteren geprobeerd, maar de wizard komt niet verder dan “Oeps, er gaat iets mis”.

Kunnen jullie vanaf hier iets regelen moderators?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 13, 2024

Wat vervelend, @11Remco11  . Eigen modem misschien; niet die van kpn?

Snelst is even bellen om je 1853 om te ruilen als de tool niet wil.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

• Nieuwkomer
  • March 13, 2024

Wat vervelend, @11Remco11  . Eigen modem misschien; niet die van kpn?

Snelst is even bellen om je 1853 om te ruilen als de tool niet wil.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Bedankt voor je behulpzame en goedbedoelde reactie Peter!

Helaas heb ik wel iets beters te doen dan onder werktijd of in mijn vrije tijd te bellen (en waarschijnlijk in de wachtrij staan). Het is 2024, dan verwacht ik toch iets meer werkende(!) digitale processen dan de helpdesk bellen. De omruilwizard werkt niet, de chatbot kan me niet verder helpen, als oud-xs4all klant kan de bot me ook niet doorverbinden met een medewerker, mailen met de klantenservice is zo te zien geen mogelijkheid...

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De omruil is voor jou in gang gezet @11Remco11. Alle informatie ontvang je per e-mail en sms.