Skip to main content

Goedenavond, 

Sinds wij 2 nieuwe tv plus kastjes hebben ontvangen hebben wij problemen met het beeld.

Bij het aanzetten van de tv valt het beeld de eerste 5 minuten zeer regelmatig weg (zwart scherm of zelfs een groen scherm met pixels). De eerste minuut komen de verstoringen elke 5-10 seconden, daarna steeds minder vaak en na een minuut of 5 kunnen we normaal tv kijken. Hij doet dit bij gewoon tv kijken, maar ook bij de apps zoals Videoland en Netflix. 

Ik heb hier al een tijd geleden telefonisch contact over gehad met kpn. Destijds is de beeldkwaliteit HDR op SDR gezet. Het beeld viel niet meer uit, maar de beeldkwaliteit zelf werd de laatste weken steeds slechter (bij voetballen kon je de bal niet meer zien door de slechte beeldkwaliteit) en ook het wisselen van zender nam steeds meer tijd in beslag.

Daarom de beeldkwaliteit weer terug gezet naar HDR (beeldkwaliteit is nu weer super scherp), maar daarmee kwam het probleem van het wegvallen van het beeld ook direct weer terug (dit geldt voor HDR continu en HDR automatisch). 

Beide kastjes (beneden bij een Samsung tv en boven bij een Sony tv) hebben dit probleem. Wanneer we eerst 1 van de tv’s aanzetten en 10 minuten later de 2e tv aanzetten dan geeft de 2e tv wel direct beeld zonder storingen. 

We hebben de HDMI kabels vervangen, beide kastjes zijn verbonden met een vaste internetkabel, beide tv kastjes zijn gereset en opnieuw opgestart en ook het modem is gereset en opnieuw opgestart maar niets helpt. 
Wij zouden zelf graag een andere Xperia box / modem ontvangen om uit te sluiten dat het probleem daardoor komt maar daar wilde de klantenservice nog niet aan meewerken.

Wie kan ons helpen? Ik ben A-technisch dus ingewikkelde oplossingen kan ik niet zoveel mee ;)

Alvast bedankt 

Hoi ​@Hvanroekel . Welkom hier.

Als ik , zonder inzage in jullie specifieke situatie moet speculeren zit ik gelijk aan de beschikbare bandbreedte te denken. M.a.w.  zijn jullie aangesloten op koper of op glasvezel?  En als het koper is, wat is dan jullie gemiddelde download snelheid? 

Hoi Edwin, bedankt voor je reactie. Glasvezel van kpn is bij ons nog niet beschikbaar dus we zitten nog op koper. Als ik de speedtest uitvoer via de tv krijg ik de volgende gegevens:

download 55.6 mbps, upload 9.4 mbps

Hoi ​@Hvanroekel . Op zich is dat voldoende maar stel dat een ander familielid (of leden) op dat moment ook aan het gamen of downloaden zijn houdt het niet echt over.

Hebben jullie deze storing ook als je zeker weet dat er op dat moment niemand andere dingen met internet doet? 

Hoi Edwin, ja het is altijd zo. Ook als ik alleen thuis ben en alleen de tv aanzet en verder geen internet gebruik. 

Reageer