Skip to main content

Storing: Inloggen op de KPN TV+ App niet mogelijk op verschillende apparaten

• June 16, 2025
  • 123 reacties
  • 3371 keer bekeken
Storing: Inloggen op de KPN TV+ App niet mogelijk op verschillende apparaten
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

123 reacties

diverse keren app opnieuw geinstalleerd, maar geen succes op TV. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Ik denk dat je de KPN TV+ app in de Chiq bedoelt. Die werkt inderdaad niet, dat is al weken helaas.

Casten naar de tv vanuit de kpn tv+ app in je telefoon of tablet zou wel moeten werken. (Al is er momenteel een storing met inloggen) .

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Zelfde probleem hier!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Er is momenteel een storing met inloggen op KPN TV. 

Hier kan ik niet inloggen op de nog oude app "interactieve tv" op mijn Samsung televisie. 

En niet op de KPN TV + app in mijn Android telefoon (ook Samsung).

Maar op zich maakt het niet uit wat je gebruikt aan systeem of app. Alles kan getroffen zijn door de storing. 

En te zien aan het startbericht duurt de storing al veel langer dan ik dacht. 

Casten naar chromecast kan ik voor KPN TV niet testen. Op m'n mobiel kan ik ook niet inloggen op de app.

D-box
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 16, 2025

Yep, heb ik ook last van op mijn mobieltje (Gigaset 110).

Bedankt voor het rapporteren!

(Netflix werkt trouwens wel).

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Hier hetzelfde probleem. Inlog fout met abbo nummer of klant id, je komt er gewoon niet in 

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Heb sinds vandaag ook dit probleem. Tig keer wachtwoord gewijzigd en ipad reset. Irritant dit….

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 16, 2025

(verkeerde topic)

klopt dan weet ik dat het een storing is. bedankt voor de info PeterG

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Hopelijk kunnen we er in ieder geval morgen weer over beschikken. (zeker voor de app only klanten)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Het probleem met inloggen op de Chiq staat los van de huidige storing m.b.t. inloggen.

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Uren zitten zoeken en acties uitvoeren (app eruit, downloaden, server herstarten, etc.). Uiteindelijk KPn gebeld. Konden het ook niet direct uitvoeren. Ticket aangemaakt en werd teruggebeld. Is volgens KPN landelijk probleem met de server die LG tv’s aanstuurt. Via mobiel en iPad via thuisnetwerk gaat prima. Alleen dus op LG tv werkt het niet zoals eerder beschreven. Bevreemd mij dat er nergens een update hierover staat bij KPN. Gaat toch om een landelijke storing. Volgens monteur vanavond weer proberen. Echter geen tijdstip. Ticket is wel geclosed zonder verwijzing naar centraal ticket. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2025

Er is zojuist maar een topic gestart door de kpn moderators. Die mogen en kunnen dat buiten de site om beslissen. ​@Janatkpn 

En er is niet alleen een storing met inloggen op LG (WebOS, ook Loewe).

Ik kom er niet in op Samsung (=Tizen). En er zijn ook meldingen van Android-TV en Google-TV gebruikers maar dié werken bij mij dan weer wel.

Ook kom ik er op de mobiel niet in. Android telefoon.

Storing is vrij willekeurig lijkt het wel. Al zijn de meldingen voor Samsung (Tizen) en LG en Loewe (WebOS) wel redelijk consequent.

Maar op het hoofd toestel heb je natuurlijk sowieso de ontvanger 😁. Beter beeld, vlottere bediening, etc.

UPDATE: OH FLIPS ENZO. Het is dít topic….😁

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Ik hoor eigenlijk alleen maar klachten over de Smart TV en Android. Zijn er ook mensen die problemen hebben met de ontvangers of iOS apparaten?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 16, 2025

Goedenavond, we hebben de reacties met betrekking tot deze storing voor zover mogelijk allemaal verplaatst naar dit topic om het op die manier centraal te houden! Bedankt voor het begrip en excuses voor het ervaren ongemak, hopelijk hebben we alles weer snel onder controle!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 16, 2025

Ben vandaag plotseling uit KPN TV+ App gegooit op Sony Tv en samsung tablet,  bij beiden kan ik niet meer inloggen met de mededeling dat er een storing is opgetreden bij het inloggen en dat ik het later opnieuw moet proberen.

Het bijzondere hierbij is dat ik wel nog ben ingelogd bij op TCL tv, op iphone en op google tv-stick .

Hoe kan dat, en hoe kan ik weer inloggen op tablet en Sony tv. Heb op beide apparaten de app verwijderd en nieuw geinstalleerd maar kom er nog steeds niet in zowel met abbo.nummer niet alsook met email niet.

• Helper
  • June 16, 2025

App verwijderd, ontvanger opnieuw opgestart, app opnieuw geinstalleerd, 

Kan nog steeds niet inloggen op de app, Melding:

Er is een fout opgetreden bij het inloggen, probeer het over een paar minuten opnieuw.

Inmiddels dit al 40 keer geprobeerd, melding blijft terugkomen.

Peter

Het werkt nu ook niet meer op de Formuler Max 10 Pro. 

Van alles geprobeerd, helaas steeds dezelde melding. 

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Zelfde hier kan niet meer inloggen, op beide manieren niet.ook al de app gereset cache gewist .

Ik zit niet via het kastje maar de google play versie op mijn android tv zelf

• Helper
  • June 16, 2025

App verwijderd, ontvanger opnieuw opgestart, app opnieuw geinstalleerd, 

Kan nog steeds niet inloggen op de app, Melding:

Er is een fout opgetreden bij het inloggen, probeer het over een paar minuten opnieuw.

Inmiddels dit al 40 keer geprobeerd, melding blijft terugkomen.

Peter

Het werkt nu ook niet meer op de Formuler Max 10 Pro. 

Van alles geprobeerd, helaas steeds dezelde melding. 

Rechtstreeks op mijn laptop chrome browser doet ie wel, heb ik toch nog wat. ( hoop erg tijdelijk )

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Waarom staat dit niet in de kpn app dat er een storing is. Nu dus verplicht om hier te kijken of het opgelost is.

• Helper
  • June 16, 2025

Mijn TVapp van KPN op de TV vraagt om inloggen. Ok abonnementnr. Stond al ingevuld dus alleen de pincode ingevuld. V ervolgenskrijg ik de volgende melding

Je hebtnog((attemps)) inlogpogingen, daarna wordt account 15 minuten geblokkeerd. 

Ik kan wel kijken op mijn tablet. Ook daar een keer uitgelogd en vervolgens met abonnementsnr en bijbehorende pincode en dat gaat niet. 

Daarna weer ingelogd met gebruikersnaam en wachtwoord dat werkte wel. 

Het lijkt er op dat de storing die er 2 maanden geleden was met abo nr en pincode er weer is.

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

De KPN TV+ app op mijn iPhone werkt, maar op mijn TV (Sony Bravia) heb ik hetzelfde probleem. De app moet ineens opnieuw inloggen en dat lukt op beide manieren niet. App gedeïnstalleerd, TV opnieuw opgestart, app opnieuw geïnstalleerd,.. nog steeds het zelfde probleem. :/

Krijg bij elke poging meteen de melding “Er is een fout opgetreden bij het inloggen. Probeer het na een paar minuten opnieuw.”

Edit: Ik zie net dat de eerste inlog error al meer dan 5 uur terug is gemeld… Hoe kan het in vredesnaam zo lang duren voordat het is opgelost?!?!

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Hallo, vanochtend lukte het niet om de kpn app te gebruiken.( LG smarttv).

Gaf aan dat de pincode niet klopte. ( zeker weten hadden we de goede)

Ik heb nieuwe pincode aangevraagd

ik heb de app opnieuw geïnstalleerd op de tv.

De tv was up to date

Resultaat, ik kan inloggen ( eerst abonnementnummer, daarna pincode.)

Vervolgens blijft het rondje draaien en gebeurt er verder niets.

( afgelopen drie jaar nooit dit soort problemen gehad)

oplossingen zijn zeer welkom!!

• Nieuwkomer
  • June 16, 2025

Heb precies dezelfde foutmelding.

Sony Bravia 4K UR2 (meest recente software), OS versie Android TV = 10

App opnieuw geïnstalleerd, tv herstart, modem herstart, geen VPN.

Andere TV in huis werkt prima met de app.

Dusss, wat kan het zijn? En belangrijker, hoe los ik het op?

• Deelnemer
  • June 16, 2025

Ook ik ondervin dezelfde problemen met inloggen sinds vanmiddag. Gisteren werkte alles goed, nu in eens niet meer.  Ik heb de app verwijdert en opnieuw geinstalleerd. Heb de pincode aangepast, niets helpt. Telekens na het opstarten vraagt hij het abon.nummer en de pincode. Na invoeren kring ik achter zowel het abon.nr als de pincode een blauw vinkje. En dan begint het opstarten… niet dus. Opvallend is wel dat ik zowel bij de oude als de aangepaste pincode een blauw vinkje krijg. Kennelijk kan de app geen verbinding maken met een server. 
Hopelijk snel een oplossing Grtz JacqT