Skip to main content

(geplaatst: 18-11-2020; 11:08 uur)

Het is ineens niet meer mogelijk om te casten met de ITV app (hier Android telefoon).

(toevoeging om 01:09 uur)Via m'n laptop kan ik ineens niets meer casten, ook geen Netflix. De Chromecast staat niet eens meer in de lijst als je op de cast button klikt (in Google Chrome dus).

Geen enkele zender wil nog.

Ook via de website tv.kpn.com valt niet te casten. Daar staat de Chromecast niet eens in de lijst met apparaten.

Jammer. Nét deze week i.d. slaapkamer Digitenne vervangen door Chromecast.

(dan maar de laptop via hdmi aan de tv 'hangen’…. )

Andere reactie in ander topic:

EANK schreef:

Sinds vandaag werkt de losse chromecast niet meer met de Itv app, klaar om te casten en dan een zwart scherm. Alles is geüpdatet, netflix werkt normaal maar KPN itv sinds vandaag niet meer. Ook daarvan de laatste versie geïnstalleerd. Jammer heeft jaren goed gewerkt en nu eveneens niet meer

En nog een topic met opmerking omtrent niet meer kunnen casten.

KPN app zegt dat hij een zender cast, maar krijg een zwart beeld op de chromecast.

en nog een topic.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/sinds-overgang-tft-kpn-werkt-itv-chromecasten-niet-meer-518591

Kpn is ingelicht via messenger. Ze weten ook dat er meerdere topics lopen nu. 


Zelfde probleem hier, zwart beeld.. 


Er is een storing gaande.


Er is een storing gaande.

Echt? :open_mouth::wink:


Er is een storing gaande.

Echt? :open_mouth::wink:

Ja zie hier


@ allemaal: Ik heb jullie meldingen doorgestuurd naar onze app techneuten. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

(de rode lijn lijkt vooralsnog een chromecast V3 te zijn. Mocht iemand hier het probleem via een andere chromecast hebben of via een ingebouwde versie, laat het weten)


Ik heb het zelfde probleem met een chromecast 2. 


Ik heb het zelfde probleem met een chromecast 2. 

Weet je echt zeker dat het geen Chromecast 3 is?

 


Er is een topic aangemaakt met de storing.


Ik heb het zelfde probleem met een chromecast 2. 

Weet je echt zeker dat het geen Chromecast 3 is?

 

Nee ik weet het zeker, mijne is ook glanzend en niet mat. 


Nee ik weet het zeker, mijne is ook glanzend en niet mat. 

En het is ook niet de glanzende Chromecast Ultra.

Je zou anders de eerste met een Chromecast 2 zijn die problemen meldt.


Nee het is echt de 2 met het grote logo in het midden. Het gekke is we hebben er 2 van in huis. En de ene doet het wel en de andere niet.


Nee het is echt de 2 met het grote logo in het midden. Het gekke is we hebben er 2 van in huis. En de ene doet het wel en de andere niet.

Al eens omgedraaid? Dus die twee omgewisseld? 


Bij mij zelfde problemen met een Chromecast V2. Overigens werkt het verder prima met de Ziggo app en Netflix en NPO. 
 


Bij mij ook Chromecast v2, zelfde probleem.


Hier ook een probleem sinds vrijdagochtend. Chromecast 2


In dit topic kun je de voortgang bijhouden. We hopen de storing snel opgelost te hebben.


Wij hebben een Phillips tv met een ingebouwde Chromecast. Sinds gisteren lukt het casten vanaf de app ook niet meer terwijl het altijd heeft gewerkt. Balen!


Wij hebben een Phillips tv met een ingebouwde Chromecast. Sinds gisteren lukt het casten vanaf de app ook niet meer terwijl het altijd heeft gewerkt. Balen!

Mooi dat je dit aangeeft, dus ik denk dat alle modellen met Chromecast ingebouwd die storing hebben met de ITV app. Dus het gaat dus echt mis in de app, en niet in de ingebouwde en losse Chromecast apparaten. 


Mooi dat je dit aangeeft, dus ik denk dat alle modellen met Chromecast ingebouwd die storing hebben met de ITV app. 

Ik heb geen enkel probleem met casten naar een Sony televisie en ook niet met het casten naar een Chromecast 2.


Ik heb geen enkel probleem met casten naar een Sony televisie en ook niet met het casten naar een Chromecast 2.

Dan ben jij een uitzondering. 😁


Ik heb geen enkel probleem met casten naar een Sony televisie en ook niet met het casten naar een Chromecast 2.

Dan ben jij een uitzondering. 😁

Dat vraag ik me af. 


Ik heb een Chromecast 1 en ook hier het zelfde probleem. Casten ging altijd prima maar sinds een paar dagen (ws vanaf vrijdag) doet ie het niet meer.


Ik heb 2 Chrome casts en die hebben hetzelfde probleem. Zwart beeld. Alles opnieuw ingesteld. Geen beeld. Ziggo go wel beeld. Dus duidelijk probleem met de itv app op Android. 


@GSI75 , @jvmierlo 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-chromecast-zwart-beeld-517913

Lees dit even door en doe die handelingen.