Skip to main content

VAnaf zaterdag 13 juli 2024  werkt de gesproken ondertiteling niet. Klantenservice weet hier geen raad mee en kent de GOS kanalen ook niet. Na een reset van de tv box en overleg met andere collegaś zou een ticket worden aangemaakt voor deze storing. Tot vandaag nog geen GOS beschikbaar op NPO 1, wel op 192 NPO2

Wat vervelend. 

Ik wilde het ook even checken via NPO 1 via de ether met het GOS kanaal. Maar op dit moment is er geen buitenlands gesproken uitzending. 

Een kpn moderator zal je melding in ieder geval doorgeven. En misschien hebben we ook wel wat aan @TV Apps Team .


Hallo @Jan Riet Geritz, dat is niet zo mooi natuurlijk. Ik ga hier intern direct achteraan zodat het weer gaat werken zoals het moet. 

post update 21:02

De technici geven aan dat dit vanmiddag is gerepareerd 


Ai. Dat valt tot morgen 12:45 niet te checken. Dan is er tot 13:00 making of planet Earth. 

Om 18:40 dan weer the great British bake off. 

We gaan het horen. 


woensdag 17/7 het journaal van 10.00 uur werkte de gesproken ondertiteling op 191 nog niet


Inderdaad. Het werkt nog niet. 

Nota bene 

Via DVB-T2 HEVC werkt het óók niet. 


En hier via een andere aanbieder ook niet, dus het probleem zit hogerop.

EN ik dacht handig te zijn door even op npostart te kijken of het daar wel werkt, maar helaas, daar is de optie er helemaal niet, jammer, waarom ?


De kanalen 191+192+193 zouden spraakondertiteling moeten uitzenden. Dit is bij mij niet het geval. Net een nieuw abonnement bij KPN voor bij mijn ouders afgesloten.

Bij mij thuis overigens ook niet. Zelf nog een oude ontvanger, heb deze een frisse start gegeven, maar hier dus ook geen spraakondertiteling.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 


Welke andere aanbieder is dat @KeesYagi . Waarom noem je die niet?

Maar.... tijd voor aandacht. Zal vandaag wat schrijven op breedbeeldweetjes.wordpress.com. 


Welke KPN tv ontvanger heeft u?

 

Ik begrijp dat dit de NPO GOS kanalen zijn.

Gesproken Ondertiteling (GOS). 

 

Begrijp ik goed dat je geen gesproken ondertitels hebt op deze 3 NPO kanalen?

Want ik dacht dat dat standaard was op deze kanalen.

 

Ik zie nog een recente topic hierover.


Ik zie nog een topic hierover. 😉


Dat klopt. De meest recente kpn box tv+. Klein vierkante ontvanger. Zelf heb ik een oudere rechthoekige hmb2260. Werkt ook niet.


Het gaat mis in de aanvoer, want via DVB-T2 (vrij zonder abonnement) werkt GOS ook niet.

Het is het handigst dit te bundelen in één topic. En aangezien onderstaande er eerder was….

 


Hopelijk rammelt dit een beetje aan de boom.

Breedbeeldweetjes.wordpress.com: Storing met GOS op NPO 1 


Mooi werk, maar :

Hopelijk rammelt dit een beetje aan de boom.

Een algemeen probleem bij dit soort storingen, bij welke boom moet je zijn en hoe kom je daar mee in contact ?

== aanvulling ==

https://npo.nl/overnpo/toegankelijkheid/gesproken-ondertiteling

https://npo.nl/service/toegankelijkheid#gesproken-ondertiteling

Wie stuurt daar een berichtje naar toe ?  ( ik even niet nu )


De mensen die verantwoordelijk zijn voor de doorgifte van dit soort dingen bij KPN, hebben dit doorgegeven aan de NPO. Het is nu aan de NPO om dit op te lossen. 


Heb een mail naar de NPO gestuurd.


Zo te horen is het probleem zojuist verholpen.


Klopt. Journaal van 12 uur geeft de stem weer.

 


Hoera, gisteravond weer de gesproken ondertiteling van het journaal kunnen horen op kanaal 191. nu maar hopen dat hij het blijft doen


Hoera, gisteravond weer de gesproken ondertiteling van het journaal kunnen horen op kanaal 191. nu maar hopen dat hij het blijft doen

 

Je weet het nooit bij NPO, moeten helaas bezuinigen.

Hopelijk niet hierop.😉


Het bleek wél het juiste geluidsspoor. Alleen werd de stem vanaf de regieruimte niet meer ingemengd.


Waren we weer even blij met de KPN TV, gisteravond ging het weer mis, maar nu gaf de tv ontvanger de geest. Na een half uurtje tv kijken wilden we doorschakelen naar kanaal 191 en pats een zwart scherm. Niets meer aan de praat te krijgen. Dus klantenservice gebeld, maar geen oplossing. Het enige dat de meeste medewerkers daar zeggen is: u moet de ontvanger bedraad aansluiten en luisteren anders kunnen we u niet helpen.  Helaas kan dat bij ons niet, dus draaien we op de wifi. De medewerker heeft voor de zoveelste keer terug laten zetten naar fabrieksinstellingen.Ik ben ermee gestopt en heb na een halfuurtje de stekker eruit getrokken en weer teruggeplaatst. Waarschijnlijk is de tv ontvanger gevoelig voor de hoge temperaturen., want daarna deed alles het weer.


Waren we weer even blij met de KPN TV, gisteravond ging het weer mis, maar nu gaf de tv ontvanger de geest. Na een half uurtje tv kijken wilden we doorschakelen naar kanaal 191 en pats een zwart scherm. Niets meer aan de praat te krijgen. Dus klantenservice gebeld, maar geen oplossing. Het enige dat de meeste medewerkers daar zeggen is: u moet de ontvanger bedraad aansluiten en luisteren anders kunnen we u niet helpen.  Helaas kan dat bij ons niet, dus draaien we op de wifi. De medewerker heeft voor de zoveelste keer terug laten zetten naar fabrieksinstellingen.Ik ben ermee gestopt en heb na een halfuurtje de stekker eruit getrokken en weer teruggeplaatst. Waarschijnlijk is de tv ontvanger gevoelig voor de hoge temperaturen., want daarna deed alles het weer.

Hoi @Jan Riet Geritz .  fijn dat het weer werkt maar als dit wéér gebeurt kun je het beste een apart topic aanmaken.  Dan kunnen we het apart analyseren. 


Reageer