Skip to main content

Sinds enige weken ondervinden wij problemen met terug kijken, net wat wij hebben opgenomen. We zien een snelle melding, kan dan net geen foto hiervan maken, en kunnen niet verder kijken. 

We moeten opnieuw naar het opgenomen programma en weer snel vooruit spoelen naar het punt waar wij keken en kunnen dan weer verder kijken. Vraag me af of dit met updates van de tv+ box te maken heeft of een verbinding of dat we wellicht een nieuwe modem (Fritzbox7590) of tv-kastje nodig hebben.

Wie herkent dit, of kan een medewerker dit oppikken om mij te helpen.

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Modem / router (KPN experiabox of Box12 of??)?      

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.


Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Modem / router (KPN experiabox of Box12 of??)?      

Of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Vanuit de DIW7022 gaat er een UTP kabel naar een netwerk switch van KPN, die vervolgens naar de router gaat. 


Hoi @Frank.1969, welkom op onze community! We denken graag even mee! Kun je antwoord geven op de vragen die @joop2011 hierboven stelt?

Als je liever contact met de klantenservice hierover hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402

 

edit: ik zie net dat je gereageerd hebt, wat voor switch gebruik je precies?


Hoi @Frank.1969, welkom op onze community! We denken graag even mee! Kun je antwoord geven op de vragen die @joop2011 hierboven stelt?

Als je liever contact met de klantenservice hierover hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402

 

edit: ik zie net dat je gereageerd hebt, wat voor switch gebruik je precies?

Ik gebruik een Netgear ProSafe PlusSwitch GS105E.(zie dat, daar waar een UTP kabel inzit, ze ook groen knipperen voor Data (als een of meerdere apparaten aanstaan).


Hoi @Frank.1969, welkom op onze community! We denken graag even mee! Kun je antwoord geven op de vragen die @joop2011 hierboven stelt?

Als je liever contact met de klantenservice hierover hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402

 

edit: ik zie net dat je gereageerd hebt, wat voor switch gebruik je precies?

Ik gebruik een Netgear ProSafe PlusSwitch GS105E.(zie dat, daar waar een UTP kabel inzit, ze ook groen knipperen voor Data (als een of meerdere apparaten aanstaan).

 

De Netgear GS105E is een goede switch en heeft IGMP snooping.

Dus dat mag het probleem niet zijn. 

 

Dus of een kabel (UTP) is niet goed of de DIW7022 is niet goed.

UTP kabels, kijk of er geen knikken of zo inzitten, zo ja dan vervangen.

Bel eventueel gratis 0800-0402 om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) om te ruilen.

 

Heel misschien kan het aan de Fritzbox liggen, maar daar weet ik verder niets van.


Hoi @Frank.1969, welkom op onze community! We denken graag even mee! Kun je antwoord geven op de vragen die @joop2011 hierboven stelt?

Als je liever contact met de klantenservice hierover hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402

 

edit: ik zie net dat je gereageerd hebt, wat voor switch gebruik je precies?

Ik gebruik een Netgear ProSafe PlusSwitch GS105E.(zie dat, daar waar een UTP kabel inzit, ze ook groen knipperen voor Data (als een of meerdere apparaten aanstaan).

 

De Netgear GS105E is een goede switch en heeft IGMP snooping.

Dus dat mag het probleem niet zijn. 

 

Dus of een kabel (UTP) is niet goed of de DIW7022 is niet goed.

UTP kabels, kijk of er geen knikken of zo inzitten, zo ja dan vervangen.

Bel eventueel gratis 0800-0402 om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) om te ruilen.

 

Heel misschien kan het aan de Fritzbox liggen, maar daar weet ik verder niets van.

Heb begrepen dat er gisteren een update is geweest voor KPN tv+ en dat het probleem, ook in de update, opgelost zou zijn.

Van KPN hebben ze op afstand een check gedaan, niets gevonden, ook de Fritzbox7590 zou goed werken.

Heb zelf ook geen kabelbreuk oid geconstateerd. Hou het nu zelf goed in de gaten, en anders bel ik KPN gewoon weer.


Sinds een week of 3, of zelfs 4, ondervinden we het probleem met terug kijken. Als we willen doorspoelen, en we zijn iets te ver en toch weer terug, gaat het eerst 64X vooruit en dan ff stukje terug, wat minder snelle snelheid. Krijgen dan een snelle melding in beeld, 3 seconden,  die ik niet zie. En dan klapt de opname en moeten we deze opname stoppen om dus terug te kijken. Eerst weer in de opnames dit deel terug proberen te kijken, lukt niet. Moet ons kastje uitzetten en dan weer aan en vervolgens het opgenomen programma weer te voorschijn halen en dan dus weer van voor af aan doorspoelen na het moment dat het niet goed ging.

Ik snap dit nu niet meer waaraan het kan liggen. Wellicht toch een nieuw kastje met alles erbjj?

 

Wie oh wie weet wat ik het beste kan doen?


Heb je dit op beide ontvangers @Frank.1969 ? (er vanuit gaande dat je er meer dan 1 hebt). Kun je de ontvanger met dit issue ook nog eens een frisse start geven? 
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of je dit bij verschillende zenders hebt of bij specifieke zenders?


Helaas ondervinden wij weer problemen soms 3 keer op een avond. Vnl. met opgenomen items. Veronica, rtl7 of net5. Het is erg irritant en wil eigenlijk dat er serieus eens naar gekeken wordt..


Heb je dit op beide ontvangers @Frank.1969 ? (er vanuit gaande dat je er meer dan 1 hebt). Kun je de ontvanger met dit issue ook nog eens een frisse start geven? 
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd of je dit bij verschillende zenders hebt of bij specifieke zenders?

We hebben 2 ontvangers en heb ze zelfs al omgewisseld. De ene rechtstreeks via kabel en andere draadloos. 


Heb je dit issue op beide ontvangers? En verplaatst het mee als je ze omwisselt?

Is dit het zelfde issue als eerder?


Reageer