Skip to main content

Nadat het een tijdje goed ging nu weer storing (haperend beeld en geluid) op de tv. Alle online instructies langs gelopen. Helpdesk gebeld. Doodmoe van bandje, verwijzing naar zelfde instructies via sms (wil helemaal niet via smartphone afhandelen). Weer gebeld, bandje en keuzes door, en werd toen door vriendelijke mevrouw doorverbonden met de technische backoffice .. die 's avonds is gesloten. Zucht. Kortom, probleem nog niet opgelost. Sterk vermoeden dat het (weer) aan KPN zijde zit, maar dat KPN niet echt bereid is dat toe te geven en snel op te lossen. Hoop dat de technici snel aan de slag gaan en alles weer goed is. Anders wordt het tijd om afscheid te nemen.

Je verteld veel maar zegt weinig 😉.  Welk type ontvanger heb je en is die met een kabel aangesloten op het modem?


Ik geef weinig informatie omdat er elke keer door KPN naar onze kant van de verbinding wordt gekeken, van modem, tot tv-ontvanger, dvs etc. Terwijl dan later gewoon blijkt dat aan KPN zijde er een storing of overbelasting is. En waar ik dan doodmoe van wordt is eindeloos rondjes draaien in het zoeken van storing aan onze kant, bij voorkeur zonder tussenkomst van een mens. Of met oplossingen (helpdesk XS4ALL): ‘zet 'm maar op vertraagd terugkijken, dan gebruik je een andere stream en bandbreedte'. Huh. Daarom wil ik via dit forum vooral signaal afgeven. Zie geen andere communicatiekanalen van KPN waarop dat beter kan. Zijn er gewoon niet. Een storing kan gebeuren, maar los het op en zorg voor voldoende capaciteit.


Ik loop hier al een tijdje rond en zeg daarom met volle overtuiging dat 90% van de problemen bij de eindgebruiker liggen.  Je wil niet weten hoe mensen hun netwerk hebben ingericht en wat ze er op hebben draaien.  Van zonnepanelen tot vibrators uit de meest dubieuze landen. Het moet allemaal maar draadloos en dan wordt er verwacht dat het allemaal goed werkt. Zorg voor een degelijke netwerk thuis en het toverwoord is dan kabels. Vanaf het modem moet er door het hele uit degelijke bekabeling zijn. Veel werk maar het is het waard. Draadloze verbindingsets kunnen zeker niet meer. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze niet tegen. De fabrikanten hebben daar tot nu toe geen antwoord op.


Beste Joep, ik ga deze discussie sluiten. Vaste bekabeling is misschien wel het beste, maar fysiek niet haalbaar. Een set top-dvs's, los van andere, heeft jarenlang goed gewerkt. Je kunt er ook vanuit een ander perspectief naar kijken; houd er als aanbieder rekening mee dat in het huisnetwerk van de klant niet alles maximaal is, meestal suboptimaal. Stem daar het aanbod op af. Ik betaal liever voor iets dat werkt dan voor maximale kwaliteit met veel storing. En, tijdje geleden serieus last gehad van allerlei storingen bij KPN TV, tijdelijk opgelost door ‘uitgesteld kijken'. En in één keer was het weer goed. Toch echt een KPN dingetje aan de aanbiederskant. Daar mag meer aandacht voor komen i.p.v. steeds maar weer wijzen/zeuren op betere bekabeling in huis. Over en sluiten.


@New Classic 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar, een moderator (KPN medewerker) helpt ook.

 

Om je te kunnen helpen, moeten wij echt meer informatie hebben.

  1. Welke KPN tv decoder heb je?
  2. Welke Experiabox of Box12 heb je?
  3. Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen)
  4. Ik zie ook XS4all staan, ben je klant van KPN of Xs4all (is wel van KPN, maar hebben een eigen helpdesk). 

 

En we proberen je allemaal te helpen, dus blijf vriendelijk s.v.p. 


Hoi @New Classic, steeds haperend beeld dus. Ik begrijp heel goed dat het heel vervelend is. Je geeft aan dat het voornamelijk 's avonds is. Dan kan het best wel goed zijn dat de DVS het probleem is. Het stroomnetwerk wordt dan heel erg belast. Dit kan gaan storen en de DVS kan deze niet allemaal opvangen. 

Ik ben daarom wel benieuwd of je eens kan testen door de ontvanger tijdelijk met een kabel aan het modem aan te sluiten. Heb je dan nog steeds last van de problemen? Zo kunnen we de DVS uitsluiten of juist niet. Ik ben beniewud. 

En ook ben ik benieuwd naar de antwoorden op de vragen van joop2011. Dan kunnen wij verder meedenken. 


Beste Bart en anderen, dank voor het meedenken, maar ik ga de route van verder onderzoek van mijn kant van het netwerk NIET op. Mijn boodschap aan KPN is regel een systeem dat is afgestemd van de omgeving(en) van de klanten. Dus met drukte op het elektriciteitsnet, dvs'n etc. etc. Dat is de realiteit, dat is de omgeving waarin de producten van KPN, in dit geval interactieve TV, het moeten doen. En erken dat er aan KPN zijde dingen soms in storing gaan. Bijvoorbeeld, 2x vlak achter elkaar uitrol update software tv-box zonder gebruikers daar actief van op de hoogte te stellen? Dus a.u.b. kijk op systeemniveau naar verbeteringen, gegeven de suboptimale situaties aan de klantzijde. Dat zal altijd zo blijven.

ps - de link om geen meldingen van dit forum meer te krijgen werkt niet, lekker.

 


@New Classic 

 

Drukte en storingen op het elektriteitsnet heeft een provider (o.a. KPN) 100% geen invloed op.

En het wordt echt niet beter op het 230 volt netwerk.

Overigens is het 230 volt netwerk hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

Beste oplossing is om de DVS’en eraf halen en vervangen door of een UTP kabel (beste oplossing) of via SuperWifi2 extenders. 

Via KPN wifimanager (zie hier) kan je er 2 voordelig kopen)

 

Helaas weet ik nog steeds niet of je de Experaibox of Box12 hebt.

En ook niet welke KPN tv decoder je hebt.