Skip to main content
Vraag

Storingen op tv ontvanger zowel bij live tv kijken als met streamingdiensten

• January 21, 2025
  • 5 reacties
  • 89 keer bekeken

Ik constateer nu al een aantal weken verschillende storingen bij het tv kijken zowel via de Apps zoals Netflix als Videoland. Als via de gewone zenders.

Hieronder de storingen waar ik tegen aan loop.

- Vastlopen
- Willekeurig opnieuw opstarten
- Super trage interface soms (meerdere seconden tussen knop indrukken op afstandsbediening en het scherm wat reageert)
- Applicaties die niet willen starten
- Applicaties die een zwart scherm blijven houden maar wel geluid geven na het starten van video
- De snelheid in het algemeen
- Met regelmaat kwijtraken van de koppeling met de afstandsbediening in de "snelle start" modus
- Soms geen geluid meer geven bij streaming diensten, soms geen beeld.

Ik dacht eerst het ligt aan mijn afstandsbediening maar deze is onlangs vernieuwd. 

De kpn box is al meerdere keren gereset en opnieuw ingesteld vanaf fabrieksinstellingen.

Ik ga nu toch wel overwegen om over te stappen naar Ziggo als dit niet wordt opgelost.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Helper
  • January 22, 2025

Vandaag telefonisch een medewerker gesproken en samen alle instellingen nagekeken. Deze stonden goed ingesteld.

Afgesproken dat ik de storingen noteer en dat de medewerker volgende week dan terug belt om te vragen of er nog problemen zijn. 

Wordt vervolgd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 23, 2025

Hoi ​@korsal1959. Je geeft mooi uitgebreid aan waar je problemen mee hebt, dat is mooi overzichtelijk zo. Je noemt nog niet specifiek welke tv-ontvanger je gebruikt, maar omdat je allerlei instellingen bent langsgelopen met mijn collega doe ik de voorzichtige aanname dat het gaat om de KPN TV+ ontvanger (DIW7022). Maar als het een andere is dan verneem ik dat graag van je. 

Goed dat in ieder geval de vinger aan de pols wordt gehouden vanuit de klantenservice. Ik denk ook graag met je mee naar een oplossing. Kun je misschien delen welke instellingen er zijn aangepast? En kun je misschien ook nog delen hoe je de tv-ontvanger hebt aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse internetkabel, draadloos of via een Wifi versterker? 

Laat maar weten of de Community en ik nog iets voor je kunnen doen.

• Auteur
  • Helper
  • January 24, 2025

Hallo Arjan,

Het is een DIW7022.

Ik heb WiFi bij instellingen op de tv uitgezet omdat de kpn box is aangesloten met een ethernet kabel rechtstreeks vanaf de Experiabox.

Verder stond alles al goed.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 27, 2025

Ohja, goed idee dan om de Wifi uit te zetten op de KPN TV+ box. Je kunt ook nog eens kijken naar de volgende instelling als de storingen aanhouden: 

Huisje op de afstandsbediening van KPN >Tandwieltje rechts boven in (instellingen)--> Apparaat: Open Algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en Geluid > Schermresolutie > HDR prioriteit aanpassen naar “HDR10”.

Maar hopelijk is het met de Wifi instellingen aanpassen al verholpen en kun je het verder met mijn collega (als hij/zij belt) van de klantenservice over koetjes en kalfjes hebben 😋

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2025

Ik heb nu dagelijks een paar keer per dag storingen gehad met het geluid, beeld en opstarten.

Ik ben benieuwd.

Fijne dag