Skip to main content

Hi, sinds een spanningsprobleem in mijn woonwijk, is TV kijken geen lolletje meer.
Continue haperingen in beeld en geluid.
2 x een DVS200 in gebruik, sinds 2014 ongeveer, altijd probleemloos.
Na de spanningsuitval 2 dagen geleden een en al drama.
Alle probleemoplossingen via de helddesk uitgeprobeerd, geen resultaat helaas.
Ook de beide DVS200 zijn geheel gereset al.
Is vervanging naar 2 x een DVS1200 bijvoorbeeld een optie? 

Ik verwacht niet dat een nieuw set echt de oplossing is. Het electriciteitsnetwerk is overbelast en daar kunnen ze slecht tegen. Is een kabel trekken een optie?


Hi Joep, dank voor je reactie en ik lees vaker dat bekabeling altijd beter is maar is helaas geen optie in mijn situatie.
Ik wil vnl. weten of de 1200 bv “stabieler” is en wat beter omgaat met spannings dipjes en pieken?


Ook daar zien we de laatste tijd veel problemen mee maar u kunt het proberen en eventueel terugsturen als het niet de oplossing is.


Die DVS 200 is al een oud beestje. In 2011 had m'n neef die al. Het ding heeft een lage data transmissie en is heel gevoelig voor invloeden op het lichtnet. 

Mijn neef kon er nooit HD mee kijken. Met de DVS 1200 nu wel. Sinds enkele jaren. 

Het werkt nog steeds het beste binnen één stroomfase!

Wat mij betreft heeft de DVS maar één doel. Even wat tijd 'kopen' om een kabel te leggen / trekken. 

Want utp kabel van modem is altijd het best. En als er geen switch tussen zit bespaar je ook nog eens het stroomverbruik van 2 adapters. En het is storingsvrij!


Hoi Hans! Ik zie dat Joep en Peter je al van uitstekend advies hebben voorzien. De DVS200 is inderdaad een oud beestje en de DVS1200 is moderner en in theorie stabieler.

Echter klopt het ook dat door de aard van de techniek, het versturen van het signaal via een (overbelast) stroomnetwerk, we daar geen garanties op kunnen bieden vrees ik. Ik snap dat het niet altijd een optie is maar een kabel blijft dan de meest stabiele techniek.

Ik hoop dat het dan goede resultaten voor je oplevert en je kan altijd meer informatie vinden over de de draadloze verbindingsset op onze Kennisbank.