Skip to main content
Beantwoord

Stotterend geluid radio

• January 17, 2025
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Wat ik mij kan herinneren is dat ik, zolang ik een modem (Experia) van de KPN als toegangspunt heb zijn er al problemen met een stotterend radiogeluid na een paar uur ca.2/3 uur. In het verleden heb ik al eens een melding gedaan maar is nooit opgelost. Uit navraag bij anderen blijkt dat er meer mensen hetzelfde  problemen hebben. Mijn installatie is bekabeld uitgevoerd, Samsung TV, Arris vip2952 V2, Experiabox V10. Heb alle handeling al eens gedaan reset, Arris vervangen, andere kabel, Experiabox is al eens vervangen. Alleen de TV heb ik niet vervangen. Dat laatste is mij te kostbaar en aangezien er meer gebruikers last van hebben ligt het m.i. niet aan de TV of kabel. Is er momenteel een gegarandeerde oplossing voor dit probleem?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ik gebruik geen switch meer in mijn netwerk. Ik heb zoals gevraagd de optische kabel direct aangesloten op de soundbar. Nu is het geluid goed zonder problemen. Dan ligt het toch aan de TV. :-(    Is dit het geval bij meerdere tv"s of bepaal;de types/ouderdom? Vindt het wel erg jammer, maar voorlopig opgelost.

Ik heb dit nog niet eerder langs zien komen eigenlijk, maar misschien kun je delen welk model tv je hebt. Dan kan de community en ik meedenken in of een aanpassing van een tv-instelling dit kan verhelpen. En je kunt zoals ​@joop2011 aangeeft wellicht een andere HDMI kabel proberen. Als je contact opneemt met onze klantenservice, kunnen we je een gratis nieuwe Ultra High Speed HDMI kabel toesturen. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 20, 2025

Hey ​@Jaack. Jammer dat je geluidsprobleem nog niet verholpen is. Als ik zo teruglees in het vorige topic, leek het er even op dat het met een nieuwe switch beter ging. Maar dat was maar van tijdelijke aard? Gebruik je nog wel de TP-Link apparatuur in je netwerk?

Goed dat je aangeeft wat er al gebeurd en geprobeerd is. Dan hoeven we daar geen tijd aan te verdoen. Om echt tot de kern van het probleem te komen, wil ik je vragen om nog een tweetal dingen te proberen. 

1. Zou je eens radio voor een paar uur willen luisteren via een Smart tv app zoals TuneIn of MyTuner? Zo kunnen we controleren of de grondoorzaak in de tv-ontvanger of de tv ligt. 
  2. Zou je eens een optische kabel van de tv ontvanger naar je soundbar willen laten lopen? En dan de tv uitzetten tijdens het radio luisteren. Zo kunnen we uitsluiten of het probleem bij de tv ligt. 

Laat maar weten wat hiervan de uitkomsten zijn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Ik gebruik geen switch meer in mijn netwerk. Ik heb zoals gevraagd de optische kabel direct aangesloten op de soundbar. Nu is het geluid goed zonder problemen. Dan ligt het toch aan de TV. :-(    Is dit het geval bij meerdere tv"s of bepaal;de types/ouderdom? Vindt het wel erg jammer, maar voorlopig opgelost.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 4, 2025

Een slechte of niet goed aangesloten HDMI kabel naar de tv kan het probleem ook veroorzaken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 6, 2025

Ik heb dit nog niet eerder langs zien komen eigenlijk, maar misschien kun je delen welk model tv je hebt. Dan kan de community en ik meedenken in of een aanpassing van een tv-instelling dit kan verhelpen. En je kunt zoals ​@joop2011 aangeeft wellicht een andere HDMI kabel proberen. Als je contact opneemt met onze klantenservice, kunnen we je een gratis nieuwe Ultra High Speed HDMI kabel toesturen. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2025

Ik heb een  Ultra High Speed HDMI kabel ontvangen en geprobeerd. Het probleem ontstond na ca. 3 uur nu met de nieuwe kabel na ca. 1 uur.  mijn tv is een Samsung EU40ES6100.

Opgelost is het hier niet mee, maar ik red me wel. Bij gebruik van de radio/spotify dan sla ik de TV wel over.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jammer dat een nieuwe HDMI kabel het probleem niet oploste. Weet jij ​@PeterG misschien nog wat de TS kan aanpassen in zijn tv-toestel om dit probleem te tackelen? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2025

Als je met de optische kabel vanuit de Arris 2952 luistert op de versterker mág het niet gaan 'stotteren’. 

Als je de Arris met hdmi éérst op de versterker en dan vanuit de versterker hdmi maar de tv hebt kán het problemen geven als je de tv uit / stand-by zet. Want via hdmi moet een 'scherm’ gedetecteerd kunnen worden. In verband met de HDCP beveiliging.

Sluit in dat geval óók een optisch kabeltje van de Arris naar de versterker aan en gebruik dié verbinding voor het luisteren naar radiokanalen.