Skip to main content

Stoute schoenen aangetrokken: van XS4ALL naar KPN en van ITV naar TV+

• May 9, 2026
  • 12 reacties
  • 243 keer bekeken

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Heb vanmorgen na ampel overwegingen de stoute schoenen aan getrokken en mijn (contractvrije) XS4ALL abonnement omgezet naar TV+ (met Soudbox) van KPN  - 200/200 Mb/s,. met behoud van de Fritz!box tegen gereduceerde prijs. Waarom?, het XS4ALL abonnement van KPN is zo dichtgetimmert dat deze, zelfs als je contractvrij bent, niet aan te passen is. Het XS4ALL abonnement bevatte een aantal elementen die ik niet meer gebruik, of zelfs nooit gebruikt heb, maar deze bleken niet los te weken uit dit abonnment. De enige optie was overstappen naar KPN om daar een nieuwe overeenkomst ‘op te bouwen’. Via 0800 - 0402 en een drietal doorverbindingen, omdat men niet zo goed wist ‘hoe dat moest’, kwam ik bij een vriendelijke dame (van XS4ALL zo zei ze) die het begreep. We zijn samen door alle opties gelopen wat resulteerde in een nieuw 1 jarig contract. Begin volgendeweek komen alle spullen binnen en gaan we van start! Deze overstap resulteert in elkgeval in een lager maandbedrag van ruim €11,- . Wil dit hier even melden omdat ik heel lang getwijfeld heb om deze overstap te maken, we zullen het gaan ‘zien en horen’ de komende weken!

12 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

@Berrie_Kaas Welkom bij de club! Als ex XS’er wil ik je wel vertellen dat alles uitstekend is gegaan bij mijn overstap in december, zoals je in een ander draadje hebt kunnen lezen. Niet verlengd, maar vernieuwd. Scheelt inderdaad een aantal euries. Ik had toentertijd geen TV, dat erbij genomen. Ik heb de KPN Box 12 niet aangesloten, maar een FB 4050 gekocht, in eigendom dus. 

‘k Vraag mij alleen af, wat je met je avatar doet? 🤔

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

@Berrie_Kaas Welkom bij de club! Als ex XS’er wil ik je wel vertellen dat alles uitstekend is gegaan bij mijn overstap in december, zoals je in een ander draadje hebt kunnen lezen. Niet verlengd, maar vernieuwd. Scheelt inderdaad een aantal euries. Ik had toentertijd geen TV, dat erbij genomen. Ik heb de KPN Box 12 niet aangesloten, maar een FB 4050 gekocht, in eigendom dus. 

‘k Vraag mij alleen af, wat je met je avatar doet? 🤔

Dank ​@driemaster ,  mijn avatar ja, daar moet ik nog eens goed over nadenken. Een klein stukje geel/zwart zou ik eigenlijk wel in ere willen houden😀.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

@Berrie_Kaas Zelf zou ik ‘m in ere houden. Hij is heel herkenbaar. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Ja, vooral lekker zo houden Berrie. 
Ik zit er ook weleens over na te denken om mijn user naam of profielfoto aan te passen. Maar mensen “herkennen” mij er wel goed aan.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Gefeliciteerd ​@Berrie_Kaas , ik had de overstap naar de KPN propositie vorig jaar begin april gedaan via de fameuze ​@Noordzee link: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en dat vorige maand herhaald om met een vernieuwd contract de komende inflatiecorrectie te ontlopen.

Houdt vooral je huidige avatar in ere!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 9, 2026

Die avatar symboliseert wel: van xs4all naar kpn. 🙂

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 10, 2026

Je trouwdag onthouden werkt het beste door deze éénmaal te vergeten.

Prachtig ​@Berrie_Kaas   I love your tagline

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 12, 2026

Hoi ​@Berrie_Kaas en fijn om te lezen dat je de overstap naar KPN gaat maken 🙏🏻 En met daarbij een maandelijkse besparing van 11 euro heb je denk ik een prima keuze gemaakt!

Ik ga er vanuit dat alles verder soepel zal gaan verlopen maar mocht je toch nog ergens tegenaan lopen of vragen/opmerkingen hebben, laat het dan natuurlijk ook gerust weten :)

Forum|alt.badge.img+3

Hoi Berrie, welkom op dit forum.

Ik denk dat we je als oud XS4ALL en Fritzbox gebruiker je vaker tegen gaan komen op dit forum..... 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 13, 2026

Hoi Berrie, welkom op dit forum.

Ik denk dat we je als oud XS4ALL en Fritzbox gebruiker je vaker tegen gaan komen op dit forum..... 

​ ​@Martijn en Lies , dank voor dit warme welkom! 😉.

Heb de TV+ spullen inmiddels in huis en de snelheidsverhoging is gisteren al ingegaan: 

Vooruit bijna 200! Deze getallen staan ook op de kilometerteller van mijn auto maar dat haalt ie echt niet! Glasvezel van KPN wel, om van ‘achteruit’ nog maar te zwijgen! Het lijkt alsof het DAF met het ‘pientere pookje’ weer is opgestaan 😂. (teruglezend moet het eingenlijk andersom: vooruit 230, en 200 achteruit 🤣).

Morgen, hemelvaartsdag heb ik een vrije dag, dan maar eens proberen of ik de TV+ (Sound)Box aan de gang kan krijgen. De (deze keer groene) installatie instructies geven een helder beeld van de te ondernemen stappen, dus daar komen we wel uit denk ik, en van ​@Jan van KPN mag ik altijd bellen indien morgenavond het beeld nog steeds zwart mocht zijn. Ik laat het hier weten!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 13, 2026

Ik wacht (in niet zoveel spanning want krijg altijd de indruk dat je zelf behoorlijk handig bent) het af ​@Berrie_Kaas 🙏🏻

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 14, 2026

Voor het installeren gelden eigenlijk maar twee woorden: Plug & Play 😀.  Moet alleen nog met het geluid aan het (in)regelen, dat is tot nu toe nog al pover.