Skip to main content

Stoute schoenen aangetrokken: van XS4ALL naar KPN en van ITV naar TV+

• May 9, 2026
  • 31 reacties
  • 606 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 26, 2026

Teufel audio wordt niet ondersteund. 

Zie http://kpn.com/hc

Dat is dan jammer ​@PeterG , dan blijf ik gewoon twee AB’s gebruiken, de Teufel AB alleen voor het volume en de ‘klankkleur’. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 26, 2026

Werkte volumeregeling via HDMI-CEC (vanuit de tv) dan ook niet?

Ja, dat werkt wel maar ik heb de Teufel Soundbar in het verleden aangeschaft omdat de speakers van de tv, én plaatsing van de tv tegen een muur, ook een matig tot slechte geluidskwaliteit opleverd. Vandaar mijn ‘uitstapje’ naar de Soundbox van KPN.   

Ik bedoelde eigenlijk, of je het volume van de soundbar via hdmi-cec kon bedienen met de ab van de tv, of met de kpn ab, mits die met de tv is gekoppeld.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 26, 2026

@Berrie_Kaas Veel plezier in de oer provincie Drenthe. Het wordt mooi weer dus geniet ervan 🌞🌞

We zijn, na een mooie week in de Oer provincie Drenthe weer terug op Noord-Hollandse bodem. 

Da’s mooi. Het weer was super.

Vorige week zondag was ik nog op bezoek in de kaasstad. 

Al ben ik een audio freak en wil dat geluid perfect is, heb ik toch gekozen voor de ‘gewone’ versie van de TV+ box, i.p.v. de Soundbox. Je kan immers de box koppelen middels bluetooth met andere apparaten voor audio uitvoer, maar da’s een persoonlijk iets natuurlijk.

Hopelijk lukt het met het koppelen van de Teufel.

Forum|alt.badge.img+3

@Berrie_Kaas Veel plezier in de oer provincie Drenthe. Het wordt mooi weer dus geniet ervan 🌞🌞

We zijn, na een mooie week in de Oer provincie Drenthe weer terug op Noord-Hollandse bodem. 

Al ben ik een audio freak en wil dat geluid perfect is, heb ik toch gekozen voor de ‘gewone’ versie van de TV+ box, i.p.v. de Soundbox. Je kan immers de box koppelen middels bluetooth met andere apparaten voor audio uitvoer, maar da’s een persoonlijk iets natuurlijk.

Ik hou het ook op dat elke stuk apparatuur bedoeld is voor het doel waar het gemaakt voor is. En dat is tv kijken, luidsprekers en versterker voor (goed) geluid en een apparaat op android om mee te bellen.......😜

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Ik hou het ook op dat elke stuk apparatuur bedoeld is voor het doel waar het gemaakt voor is. En dat is tv kijken, luidsprekers en versterker voor (goed) geluid en een apparaat op android om mee te bellen.......😜

Dat de combi TV+ en Android goed kan werken twijfel ik niet aan, android kan meer dan alleen bellen. De combi TV+ Android en Bang & Olufson vindt ik voor alsnog twijfelachtig. 

Forum|alt.badge.img+3

Soms zegt een naam niet alles .. B&O heb ik ook in mijn auto. Hoewel er mee gepronkt wordt in de folder is het in mijn ogen geen premium. Het is prima hoor maar geen premium, meer lifestyle. Misschien omdat ik beter gewend ben.

En ik ben (nog steeds) niet overtuigd dat android een goed systeem is om mee tv te kijken. Na 2 jaar ervaring (en nog steeds problemen, bedraad en wifi maakt niet uit)  is mijn menig ook wel onderbouwd. Het is niet dat het niet zou kunnen maar i.i.g niet zoals het nu draait.