Skip to main content

Zojuist NPO 1 18:42 blijft de live stream 2 x hangen (via nieuwe app in Samsung). Eerder al met Klassiekers met Kleinsma (via Android-TV). Andere zenders nog niet aan gehad.

19:29

weer 2 hangers in npo 1


24/8

Npo 2

18:20 


Hi @PeterG

Zonet ook even meegekeken maar ik maak het nu niet mee. 

Tijdelijke storing? Of ervaar je dit nog steeds?


En prompt dus nu weer 23:23 en 23:24 npo 1. (27/8)

En ik ben niet de enige:

25 en 26 augustus Arris gebruikt. 

Formule1 via antenne op npo 1 gekeken. 


@TV Apps Team

Ik heb dit nu al enkele dagen. Ervaar het in zowel Samsung als via de Android-TV box (Nokia 8000).

En er heeft zich dus nog een gebruiker gemeld.

De weergave van de live stream pauzeert ineens ca. 1 seconde en gaat dan weer verder.

(dus wat anders dan het overslaan van een stukje bij de opnames. Of is het gerelateerd?)


Vooral dus beperkt tot NPO1 tot nu toe, op één NPO2 bevinding na? En allemaal live? Of wellicht achterlopend op live (live-buffer).
Voor als het weer gebeurt verzoek: even terugspoelen tot voor de hik en checken of met opnieuw afspelen het weer gebeurt. Zo niet, exacte minuut en in welke scene is ook fijn, zodat met Terugkijken kan worden gecheckt of de hik is opgenomen of niet (en waar in de keten het issue wel/niet vandaan komt).


Ook hier het geval. Echter gebeurd dit bij meerdere zenders, waar onder rtl 7. Speel overigens bij mij al een week of 3.

 


 

Ook hier het geval. Echter gebeurd dit bij meerdere zenders, waar onder rtl 7. Speel overigens bij mij al een week of 3.

 

Welk model en merk TV of mediaspeler? En ook de smarttv app?


Ik heb de Nividia Shield 2019, Xiaomi tv box 2023 en de laatste chromecast met afstandsbediening. De shield en Xiaomi zijn beide bedraad aangesloten. 

Alle bovenstaande apparaten hebben dit probleem met de KPN TV app.Versie is bij mij op alle apparaten 3.0.20. TV merk is Philips.


Meerdere  keren stilstaand beeld gehad bij live stream. Vervolgens teruggespoeld en dan ervaar ik dit niet meer. Betreft npo 1.

Dus: bij een pauze van ongeveer 5 seconden en dan verder kijken geen stilstaand beeld meer.


Meerdere  keren stilstaand beeld gehad bij live stream. Vervolgens teruggespoeld en dan ervaar ik dit niet meer. Betreft npo 1.

Dus: bij een pauze van ongeveer 5 seconden en dan verder kijken geen stilstaand beeld meer.

Op welk apparaat was dat?


Dat was op de Xiaomi tv box 2023 en ook op de Nividia Shield😉


Dat was op de Xiaomi tv box 2023 en ook op de Nividia Shield😉

En als je de Chromecast Google TV gebruikt, ervaar je dit dan ook net zo frequent?


@wjb Zal ik vanavond nog even testen.


TV apps team schrijft:

Vooral dus beperkt tot NPO1 tot nu toe, op één NPO2 bevinding na? En allemaal live? Of wellicht achterlopend op live (live-buffer).

Klopt. Allemaal live. Niet achterlopend.

TV  apps team schrijft:

Voor als het weer gebeurt verzoek: even terugspoelen tot voor de hik en checken of met opnieuw afspelen het weer gebeurt. 

Yep.

 Zo niet, exacte minuut en in welke scene is ook fijn, zodat met Terugkijken kan worden gecheckt of de hik is opgenomen of niet (en waar in de keten het issue wel/niet vandaan komt).

Jullie hebben niks meer aan mijn eerdere meldingen hier? Tot op de minuut?

 

Ik ga i.i.g. vanavond tussen 18:00 en ca. 19:00 npo 1 kijken via de app.

 

En met @hyllan  is dat nog een derde gebruiker die zich meldt. Naast @hvolkers die hier zelf een topic over startte.


Nu net. Journaal npo1. Stond zeker seconden stil! Om 18:09 / 18:10.

Tijd punt 8:53 - 9:02. Terugteller 08:07.

Na even terug spoelen loopt het onderwerp over stikstof wel door.

Opname zal ik straks nog checken via terug kijken. 

... en in de opname (via terugkijken) loopt het moment ook door zonder hapering. De dips in opnames hebben hier dus geen oorzaak in.

Ik denk dat de live buffer net te krap is.

 

En nog een 'klant'

 


Nu net. Journaal npo1. Stond zeker seconden stil! Om 18:09 / 18:10.

Tijd punt 8:53 - 9:02. Terugteller 08:07.

Na even terug spoelen loopt het onderwerp over stikstof wel door.

Opname zal ik straks nog checken via terug kijken. 

... en in de opname (via terugkijken) loopt het moment ook door zonder hapering. De dips in opnames hebben hier dus geen oorzaak in.

Ik denk dat de live buffer net te krap is.

 

En nog een 'klant'

 

Ik kan inderdaad erover meepraten. Best vervelend. Bij bij is dit probleem veel langer aanwezig. Vervelend tijdens nieuws kijken.


@wjb Als ik de Chromecast Google TV gebruik dan ervaar ik dit net zo frequent. 5 seconden op pauze en dan, heb ik gewoon storings vrij beeld.

@PeterG Hoop dat het snel opgepakt gaat worden😉


Het is stilstaand beeld, zónder spinner, klopt? Dat kan 1 seconde zijn, maar ook vele seconden? Maar nog steeds zonder spinner.
Zo ja, dan kunnen we het inderdaad heel makkelijk reproduceren en onderzoeken en hebben we ook al een idee wat het is; en waarom vooral NPO1.


Het is stilstaand beeld, zónder spinner, klopt? Dat kan 1 seconde zijn, maar ook vele seconden? Maar nog steeds zonder spinner.
Zo ja, dan kunnen we het inderdaad heel makkelijk reproduceren en onderzoeken en hebben we ook al een idee wat het is; en waarom vooral NPO1.

Ik snap niet precies wat er met “spinner” wordt bedoeld, maar de rest van de tekst klopt. Ik noem het bevriezing, maar stilstaand beeld dekt ook de lading. Enkele seconden. Soms langer. En niet alleen bij NPO1.


EIMos schreef:

Ik snap niet precies wat er met “spinner” wordt bedoeld, maar de rest van de tekst klopt.

Dat is dat groene draaiende cirkeltje.


TV apps Team: Het is stilstaand beeld, zónder spinner, klopt?

Klopt. Geen draaiend rondje. Het staat gewoon 1 tot meerdere seconden stil. Lijkt op pauze. Daarna gaat het weer verder op het punt waar het was.


Er is een aanpassing gedaan aan NPO1 vanmorgen (30-08) ten aanzien van dit issue. Indien er nieuwe voorbeelden zijn dan laat ze vooral hier achter. Maar indien er meerdere uren is gekeken en géén problemen meer, dan horen we dat natuurlijk ook graag. 


Er is een aanpassing gedaan aan NPO1 vanmorgen

Hoi @TV Apps Team 

Gisteren nog 3 hangers in 5 minuten tijdens RTL Boulevard. Tussen 19:10 en 19:15 uur. Deze waren wel kort, tot 1 seconde.

Verder gaan we het vanavond, euh, … zien 🙉.


Er is een aanpassing gedaan aan NPO1 vanmorgen (30-08) ten aanzien van dit issue. Indien er nieuwe voorbeelden zijn dan laat ze vooral hier achter. Maar indien er meerdere uren is gekeken en géén problemen meer, dan horen we dat natuurlijk ook graag. 

Ik ben nu (19:50u) rtl nieuws (4) aan het kijken. Tijdens de uitzending van 19.30u 3 keer korte (2 a 3 seconde) bevriezingen.


Reageer