Skip to main content

Zojuist NPO 1 18:42 blijft de live stream 2 x hangen (via nieuwe app in Samsung). Eerder al met Klassiekers met Kleinsma (via Android-TV). Andere zenders nog niet aan gehad.

Ik ervaar ook af en toe korte haperingen op de Samsung smart tv app, op arris tv kastje geen probleem.

snelheid 200mb vdsl 


Tja. Ook nog steeds. Net nog. Tijdens Editie NL om 18:25 uur. Één seconde, maar toch.


Ik merkte destijds trouwens wel verschil per tv, op mijn hi end tv geen haperingen en op mijn budget tv wel haperingen, net of de processor op de budget tv moeite heeft om het bij te houden. De netwerkverbinding op allebei is prima.


Ik doe ook graag een paar duiten in het zakje:

1. met regelmaat ervaar ik bij het opzetten van een zender na ongeveer een minuut (nooit echt gemeten) een korte onderbreking van 1 tot 5 seconden waarbij het beeld en geluid stil staan.

Dit gebeurt op een Nvidia Shield TV Pro (2019), bedraad via Ubiquiti apparaat op een 1000/1000mbit verbinding.

2. Bij live voetbalwedstrijden schakelt de beeldkwaliteit om de paar minuten voor ongeveer 10-15 seconden naar standje dramatisch. BlokkenOp dit moment ook bij Nederland - Griekenland op NPO3.

Dit gebeurt zowel op de Shield als op de Arris box (het WK was een drama).

 


Hoi @RJvdM 

Zaken als voetbal zeker ek en wk vraagt een enorme hoeveelheid data voor het onlineplatform. De servers sturen wel bij, maar dat zie je dus wel even. 

Je kunt dat beter live via de decoder kijken. Dat werkt met Multicast en is dan veel beter. 

Mijn tv kan zelf via ether televisie de npo kanalen krijgen. 

Daarvoor heb ik een antenne met antenne voeding aan m'n tv voor npo via de ether. Ook die techniek "one to many" is veel beter dan online streaming bij grote vraag.


Ik denk dat het bij @RJvdM  eerder aan wat anders ligt zoals instabiel internet. Ik heb vorige week ook voetbal gekeken via de smart tv app en had prima beeld.

hij geeft ook aan dat voetbal op de Arris ook niet goed was. Dan lijkt me instabiel internet en wellicht apparatuur wat niet geheel compatibel is eerder de oorzaak.

 Wat voor apparatuur gebruik je eigenlijk een hoe is alles aangesloten? @RJvdM 


Nog steeds niet weg.

Nu npo 2 journaal regio 18:16

< 1 seconde


Espn (221 nu)

Jong Nederland - jong Moldavië 

Alweer een paar korte hangers. 


Bedankt voor de diverse reacties! Ik lees twee opties: 1. een haperende verbinding of 2. Beperking van de (techniek achter de) stream.

  1. Een haperende verbinding zou ik vreemd vinden, want het verklaart niet dat alle andere zenders zonder problemen werken op het moment dat voetbal (nu weer bij Ierland-NL) bar en boos is. 
    Om toch antwoord te geven op de vraag: Netwerk is volledig Unifi: een USG, 16 poort PoE switch en achter de tv een Switch Flex Mini. Alles is geconfigureerd mbv de handleiding en config van coolhva, inclusief VLAN voor IPTV.
    Overigens was ik nog vergeten te melden dat de 4k uitzending van het WK op de NPO (via de Arris) zonder haperen werkte. Dat duidt (imho) erop dat de bandbreedte en stabiliteit aan mijn kant voldoen. Helaas was die stream onbruikbaar door de andere problemen die die stream toen had.
    Oh ja, de stream werkt zonder problemen op de PC en laptops in huis, ook via WiFi.
  1. Als de problemen zich zouden beperken tot de TV app zou ik kunnen overwegen de Arris weer in ere te herstellen. Maar de Arris heeft hetzelfde probleem, en daarnaast wil ik die liever niet gebruiken want ik heb al een apparaat dat een officiele KPN TV oplossing, en talloze andere videoservices, kan weergeven.

Waar ik op hoop is dat iemand met DE oplossing komt om de KPN TV app op de Shield TV foutloos te laten werken. Maar alles wat ik tot nu toe (het afgelopen jaar) heb kunnen vinden wijst erop dat KPN de bandbreedte voor de app onvoldoende breed aanbiedt.

 


Het is 2 @RJvdM .

Even kort, 10 tot 20 seconden, pauzeren en dan verder kijken helpt ook al een stuk.

Verder zal het team het voor "LIVE" moeten oplossen. Het zit niet bij ons, de gebruiker. 

Verder gebruik je in de woonkamer natuurlijk gewoon de ontvanger 😀. 


Apart bij mij is de smart tv app nu ook erg matig  qua beeld terwijl het via de tv+ box haarscherp is (Ierland-Nederland)

 


Gebeurt bij mij regelmatig, op alle zenders met de Chromecast TV.

 

En wat ook heel raar is: Voetbaluitzending van het Oranje is héél slecht Grootste gedeelte blokkerig onscherp beeld, met daartussen stukjes waar het wel goed is. Is alleen bij voetbal live uitzending zowel op chromecast als via de webstream op tv.kpn.com


Apart bij mij is de smart tv app nu ook erg matig  qua beeld terwijl het via de tv+ box haarscherp is (Ierland-Nederland)

Dat is volstrekt logisch, de TV streams via de smart-TV app hebben een veel lagere bitrate dan de multicast "HD+" streams via de TV+ Box en "oude" TV ontvangers.


Gebeurt bij mij regelmatig, op alle zenders met de Chromecast TV.

 

En wat ook heel raar is: Voetbaluitzending van het Oranje is héél slecht Grootste gedeelte blokkerig onscherp beeld, met daartussen stukjes waar het wel goed is. Is alleen bij voetbal live uitzending zowel op chromecast als via de webstream op tv.kpn.com

Ja hier precies zo, keek heel even via de app, slecht beeld en toen het rust was werd het beeld weer prima.


Apart bij mij is de smart tv app nu ook erg matig  qua beeld terwijl het via de tv+ box haarscherp is (Ierland-Nederland)

Dat is volstrekt logisch, de TV streams via de smart-TV app hebben een veel lagere bitrate dan de multicast "HD+" streams via de TV+ Box en "oude" TV ontvangers.

Weet ik maar het was nu een stuk slechter dan normaal.. kon normaal prima voetbal kijken via de app maar was nu langere tijd bar en boos


Net iets te veel vraag via de app. Vermoed ik. 

Tip. Kijk dan via 191. Ook npo 1 maar andere stream. En vast minder belast. 

En het beste natuurlijk de ontvanger, TV+, Arris, Arcadyan. 

Via multicast het beste met het Nederlands elftal 😀. 


Ik zit hier al de hele aflevering van expeditie Robinson te kijken met een kwaliteit die slechter is dan de Super Mario uit de jaren 80. Het beeld is zo blokkerig dat de 4 van het rtl 4 logo niet te lezen valt. Leuk dat er weer prijs verhoging komt, maar dan verwacht ik probleemloos naar tv te kunnen kijken. Dit is echt beschamend. 
 


Ja kijk sowieso ook via multicast op de tv+ box maar las de berichten en dacht ik ga ff testen.


Beeld via de app is nu wel weer oké trouwens npo1


Ik kijk nu via 191 en die is wel stabiel. 

 


Dat de techniek achter de stream betekent dat de bitrate lager is, is tot daar aan toe. Dat compenseer ik wel met de upscaling waar de Shield TV beroemd om is. Maar om het nou zo ver terug te schroeven dat het niet te volgen is, dat kan ik echt niet begrijpen. Je biedt het aan, doe het dan goed.


Ik kijk nu via 191 en die is wel stabiel. 

 

Goede tip. Wereld van verschil.  

Wel vreemd dat het vooral 1 zender is waar het dan druk is die niet goed werkt. Ik neem aan dat alle streams van eenzelfde platform afkomstig zijn.


Ik kijk nu via 191 en die is wel stabiel. 

 

Goede tip. Wereld van verschil.  

Inderdaad. Nooit eerder aan gedacht…..

 


Ik kijk nu via 191 en die is wel stabiel. 

Goede tip. Wereld van verschil.  

Wel vreemd dat het vooral 1 zender is waar het dan druk is die niet goed werkt. Ik neem aan dat alle streams van eenzelfde platform afkomstig zijn.

De TV streams voor de smart-TV app zijn unicast streams ofkomstig van het online TV platform van KPN op Internet (vlan 6) terwijl live televisie kijken via een TV ontvanger gebaseerd is op multicast streams afkomstig van het TV platform op het KPN TV netwerk (vlan 4).

Twee compleet verschillende platforms en technieken.


Ik kijk nu via 191 en die is wel stabiel. 

 

Bizar dit!!  Die 191 is gewoon goed.   Dus de haperingen die vaak bij champions league etc zijn, zou kpn kunnen oplossen door ook van die zenders een tweede kanaal aan te maken in de app?    Waarom is dat niet al gedaan dan?   Dit is toch de grootste ergernis van de kpn app??


Reageer