Skip to main content
Beantwoord

Strepen in beeld, volgens monteur ligt dit aan de ontvangers

• June 2, 2025
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

Paalderink
Nieuwkomer

Vandaag is er een monteur van ce repair  bij ons geweest omdat ik strepen horizontaal in mijn beeld heb 

Hij concludeerde dat dat niet aan de tv lag maar aan het kastje / ontvanger dat we gebruiken 

Tv is net nieuw , met oude tv geen last gehad 

Zijn er al nieuwe kastjes , we hebben nu een vip5202

Daar zou het probleem in zitten 

Hopelijk krijg ik 2 nieuwere 

Mvg 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Dat testbeeld is een functie van de tv zelf en niet van de KPN ontvanger zo ver ik weet. En daar is het ook te zien. Dus het is echt je tv welke defect is en niet de ontvanger...

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Paalderink
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Kpn , meestal krijg ik van jullie wel eerder antwoord  ?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 3, 2025

Kan je een foto delen? 
mocht je buiten contract zijn kan je altijd verlengen naar TV+, dan krijgt u nieuwe ontvangers. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van strepen in het scherm heb gehoord veroorzaakt door de ontvanger. Wel eventueel door een HDMI kabel maar meestal is het de tv zelf. 

U zegt trouwens twee ontvangers te hebben, als u ze omwisselt verhuist het probleem dan ook mee? Want als die ontvanger strepen zou produceren zou het mee verhuizen.

Paalderink
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 3, 2025

Dat testbeeld is een functie van de tv zelf en niet van de KPN ontvanger zo ver ik weet. En daar is het ook te zien. Dus het is echt je tv welke defect is en niet de ontvanger...

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 3, 2025

Probeer eens een andere HDMI kabel te gebruiken. 

Als je een smart tv hebt, al eens een streaming dienst gestart middels een app op de tv zelf. Als dan het probleem zich ook voor doet is het echt de TV.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Paalderink. Welkom op de community. Vervelend dat je last hebt van strepen in het beeld. Goed dat de monteur al heeft kunnen uitsluiten dat het aan de tv ligt. Eerlijk gezegd verwacht ik zelf ook dat dit aan jouw televisie ligt, aangezien het testbeeld niet van de ontvanger is.

U zegt trouwens twee ontvangers te hebben, als u ze omwisselt verhuist het probleem dan ook mee? Want als die ontvanger strepen zou produceren zou het mee verhuizen.

Probeer eens een andere HDMI kabel te gebruiken. 

Als je een smart tv hebt, al eens een streaming dienst gestart middels een app op de tv zelf. Als dan het probleem zich ook voor doet is het echt de TV.

Heb je al geprobeerd om de ontvangers om te ruilen om te bekijken of het probleem meeverhuist of getest of dit ook gebeurd bij het kijken naar een streamingdienst, zoals hierboven al is gevraagd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Zit overduidelijk in je nieuwe televisie. 

Gebruik maar eens de andere ontvanger op deze televisie. Dan is het er op zeker ook.

Het is ook dezelfde ontvanger, en het beeld was goed met dezelfde ontvanger op de vorige televisie. 

Die ce repair maakt zich er met een jantje-van-leiden vanaf. Geen genoegen mee nemen.