Skip to main content

Super simpel, de Simpel afstandsbediening

• January 15, 2026
  • 28 reacties
  • 449 keer bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 18, 2026

Of bedoel je iets anders?

Ik doelde op de  SEKI afstandsbedieningen, deze werken alleen met infrarood.
De laatste recente TV die ik hiermee had geprogrammeerd had naast Bluetooth gelukkig ook nog gewoon infrarood ondersteuning. 

Daar gaat deze topic niet over.

Deze topic gaat over de nieuwe KPN TV+ afstandsbediening met heel erg weinig knopjes.😉

Ja natuurlijk, dat is allemaal toch duidelijk voor de lezers? 😏

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 9, 2026

En is het ding ook te gebruiken bij een DIW7022 van KPN EEN MKB? (Verzorgingshuizen, etc. Daar staat in ieder geval deels andere software op.)

Op deze laatste vraag kom ik nog op terug!

Het heeft even geduurd, maar bij deze 😅
De Simpel afstandsbediening is naast de Comfort+ afstandsbediening ook te gebruiken bij de KPN TV+ Box (7022).

Het koppelen van de afstandsbediening gaat wel anders, namelijk via de knop bovenop de KPN TV+ Box (na het opstarten van de KPN TV+ Box, moet de knop boven op de tv-onvanger enkele seconden ingedrukt worden en dan wordt de afstandsbediening direct gekoppeld. Belangrijk is dat de tv en tv-ontvanger via hdmi-cec zijn gekoppeld). 

Hij is nog niet officieel geïntroduceerd voor KPN Zakelijk TV, maar is al wel te bestellen via 
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/4751146/de-makkelijkste-afstandsbediening-dat-is-simpel-voor-tv/

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

En voor de leuk even ter extra info: De Simpel afstandsbediening is nu ook verkrijgbaar in de KPN winkel! 😊