Skip to main content

Na de laatste update is de synchronisatie bij de tvzenders redelijk goed,maar als ik opnames terug kijk is de synchronisatie minder goed,vooral als ik de reclames doorspoel dan wordt het na elk reclameblok steeds beroerder 

Hi @B.J.S., we denken hier op het forum graag met je mee.

Volgens mij heb je een TV+ Box, als ik je bericht zo lees. Heb je deze nieuwste TV+ update al gekregen? Zo niet, wacht deze even af. Deze update wordt tussen 11 en 14 maart uitgerold op de TV+ boxen. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


Na de laatste update is het er niet beter op geworden 


@B.J.S. Dat is jammer om te horen. Kan je uitleggen waar je precies tegen aan loopt? En verder, welke apparatuur gebruik je, en hoe is alles aangesloten? Hoe meer details je deelt, des te beter we hier met je mee kunnen denken. 


Bij het doorspoelen van reclameblokken in opgenomen programma's loopt de synchronisatie achter,het helpt soms om de pauzeknop voor een paar seconden in te drukken 

Het geluid komt via een soundbar via een optische kabel 


@B.J.S. Dit gebeurt enkel bij de opnames? Gaat het bij live tv kijken en andere functies zoals terugkijken wel goed?

Voor de zekerheid een paar vragen:

  • Welk modem en welke tv-ontvanger heb je?
  • Hoe is de tv-ontvanger verbonden met het modem?
  • Heb je andere apparatuur (daarbij) aangesloten?

 

Voor snellere hulp kan je ook bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen mijn collega's daar je meteen verder.


Bij live kijken en terugkijken is het meestal synchroon 

Ontvanger is een KPN TV+Box sagemcom DIW7022

ExperiaboxV10 bedraad met de ontvanger 

Er staat een Experia WiFi versterker naast ook bedraad vanaf het modem


@B.J.S. Goed om te weten.

Wat als je het tijdelijk test zonder soundbar, dus via het geluid van je tv: werkt het dan wel goed? 

Verder raad ik je aan om eens te spelen met de geluidsinstellingen van de TV+ Box. Synchronisatie in geluid kan je voor een groot deel zelf aanpassen:

 


Na de laatste update is de synchronisatie er alleen maar slechter op geworden 


@B.J.S. Alleen met voldoende informatie kunnen we hier op het forum goed met je meedenken. Met alleen de mededeling dat het slechter geworden is kan ik helaas niet zo veel. Kan je uitgebreider uitleggen waar je tegenaan loopt en wat er nu gebeurt, en eventueel wat je intussen hebt geprobeerd?


Zie vorige berichten van mij


@B.J.S. Die zag ik, maar die informatie is van even geleden en niet voldoende om je verder te kunnen helpen. Daarom vroeg ik om meer informatie. Als je er niet meer over kunt vertellen/de vragen niet kunt beantwoorden, kan ik je via het forum niet verder helpen. Je kunt dan bellen met onze klantenservice voor verdere hulp. 


Reageer