Skip to main content

Ik heb ook veel last van synchronisatie problemen, opnieuw opstarten lost soms het probleem op.

soms is het maar een beetje uit de pas, maar vandaag zit er wel 2 seconde verschil tussen de beelden en geluid.

  • Vandaag 17 januari verspringt soms volledig willekeurig de zender

Elke keer alles opnieuw opstarten is niet de oplossing waar ik naar zoek :/

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@bb1969 

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen).

 

Heb je beeld op Multicast staan en “beste beeldkwaliteit” aangevinkt?

 

Geluid, hoe heb je dat staan en gaat dat ook via de HDMI kabel (mijn voorkeur) naar de tv?

Zit daar nog een soundbar achter? 

 

Zet het eens op Passtrhough.

 


De KPN aansluting via glas komt direct binnen op een UDM PRO, Daarachter zit op 1 Gigabit FD gekoppeld, die wired via 1GB naar de woonkamer gaat waar de DIW7022 op is aangesloten. Om geen last te hebben van de andere devices in het netwerk heb ik een geisoleerd Vlan gemaakt met multicast ondersteuning staat aan, maar igmp snooping staat uit.

​​​​​​De DIW is gekoppeld via een HS HDMI kabel aan een TV, die het geluid via e-arc doorstuurt naar naar een Heos BAR in een 5.1 set-up met twee HEOS 7 als achter speakers

Ik heb multicast gewoon geprobeerd, multicast beste kwaliteit en unicast.  Gewone multicast geeft tot nu toe het beste resultaat.
Geluid staat idd op pass/through

 


Je kan IGMP snooping beter aanzetten. 


Hallo @bb1969, ik adviseer je inderdaad het advies van joop2011 op te volgen. Daarnaast: gebruik je wel de HDMI-kabel die bij de TV+ Box zat?