Skip to main content
Vraag

Taal wijzigen van YouTube app op TV+ lukt niet?

• November 12, 2025
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik wil de taal van de YouTube app die ik op mijn TV Plus ontvanger heb geïnstalleerd aanpassen naar Engels. De mogelijkheid zit wel in het menu, maar bevestigen van de wijziging werkt niet (alleen Annuleren). Hoe zit dit?

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@rick_blaine, wat raar dat dat niet lukt. Ik heb het net ook geprobeerd en ik kon op mijn TV+ Box van Engels naar Nederlands gaan, en weer terug. Hoe ziet het scherm er precies uit wat je krijgt als je alleen op Annuleren kunt drukken? Heb je daar een foto van?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Hallo Jasper,

Het is mij nu ook gelukt. Blijkt dat het niet mogelijk is als YouTube op je telefoon is gelinkt aan YouTube op TV+. Na ontkoppelen lukt het wel.

Jasper van KPN
Moderator

Fijn dat het gelukt is ​@rick_blaine! Het gelinkt zijn op je telefoon, bedoel je daarmee ingelogd met de QR code, of op een andere manier gelinkt? Dan kunnen we dat meenemen zodat het bekeken kan worden door de ontwikkelaars.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 14, 2025

Fijn dat het gelukt is ​@rick_blaine! Het gelinkt zijn op je telefoon, bedoel je daarmee ingelogd met de QR code, of op een andere manier gelinkt? Dan kunnen we dat meenemen zodat het bekeken kan worden door de ontwikkelaars.

Als ik YouTube op m'n telefoon open terwijl de YouTube app op TV+ al draait (en iets afspeelt), dan krijg ik zo'n automatische pop up op m'n telefoon of ik verbinding wil maken met de app op TV+. Dat doe ik dan. Helaas is dat niet voldoende om daarna de TV queue te vullen dus ga ik in de YouTube app op m'n telefoon nog eens naar settings > kijk op TV en link daar nogmaals met de TV app. Daarna is het mogelijk om de TV queue te vullen met filmpjes vanaf m'n telefoon. 

Ondertussen ben ik altijd al ingelogd met m'n Google account in de YouTube app op TV+

Ik hoop dat dit helpt? Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon normaal gedrag is.

Jasper van KPN
Moderator

Zoals je het nu beschrijft klinkt het inderdaad alsof dat zo ontworpen is, door Google in de app van YouTube. Ik geef het alsnog wel door zodat ze even kunnen kijken of dat het is.