Skip to main content

Bij mij is deze functie daar dus niet te vinden, maar hij staat wel ineens aan, zomaar. Via knop 5 indrukken gaat hij ook aan, maar niet meer uit. Op kanaal 555 staat ook letterlijk die instructie, maar die werkt dus niet.Ik word helemaal gek hiervan.

Admin: afgesplitstĀ en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat staat er bij InstellingenĀ» Apparaat Ā» Apparaatvoorkeuren Ā» Toegankelijkheid?

  • Snelkoppeling toegankelijkheid: uit
  • TalkBack: uit
  • Toegang via schakelaar: uit
  • KPN TV+: uit

Je komt er (sinds kort) ook via Instellingen Ā» Toegankelijkheid Ā» Algemene instellingen. Ja, lekker verwarrend die navigatie.

Met bovenstaande geen TalkBack op de TV+ Boxen die ik ken. En dan gaat-ie ook niet aan als je de ā€œ5ā€ drie seconden ingedrukt houdt, maar dat komt misschien omdat ik bij nieuwe installaties met opzet de ā€œ5ā€ drie seconden ingedrukt houd en dan ā€œUitschakelenā€ kies in de eerste popup die daarna (gelukkig) niet meer getoond wordt.

Ik heb toevallig gisteren ontdekt dat de instellingen voor de ondertiteling pas actief worden na opnieuw opstarten. Misschien geldt dat ook voor TalkBack? Dan de knop ā€œKPNā€ rechtsboven ingedrukt houden tot je de optie ā€œOpnieuw opstartenā€ krijgt.

Trouwens, die uitlegpagina 5555 doet zelf dus niks. Dat is alleen uitleg omdat het drie seconden indrukken van een willekeurig cijfer door de aggressieve auto-repeat op de cijfertoetsen nu eenmaal ook die betreffende zender probeert te tonen. En als die niet bestaat dan een zender in de buurt. Dus ja, bijvoorbeeld 6666 of net iets te vaak ā€œP-ā€ geeft ook die uitleg. Ik ben geen fan van dit soort verwarrende fratsen.

Geheimtipp: als je zenderlijsten gebruikt en kanaal 5555 niet in je favorieten hebt, dan zie je die uitleg ook nooit meer.


Dankjewel @Arjan van BĀ Ik zat inderdaad direct onder instellingen al bij ā€˜Toegankelijkheidā€™, maar je moet naar beneden scrollen onder het kopje ā€˜ Apparaatinstellingenā€™ en daar kiezen voor ā€˜Apparaatā€™, daarna ā€˜Apparaatvoorkeurenā€™ en daarna pas ā€˜Toegankelijkheidā€™. Verwarrend is het wel.


Bij mij is deze functie daar dus niet te vinden, maar hij staat wel ineens aan, zomaar. Via knop 5 indrukken gaat hij ook aan, maar niet meer uit. Op kanaal 555 staat ook letterlijk die instructie, maar die werkt dus niet.Ik word helemaal gek hiervan.

Admin: afgesplitstĀ en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Volgens mij werkte dat 3 seconden indrukken een tijd geleden wel, maar nu niet meer, en ga je naar de dichtstbijzijnde zender inderdaad.


Volgens mij werkte dat 3 seconden indrukken een tijd geleden wel, maar nu niet meer, en ga je naar de dichtstbijzijnde zender inderdaad.

Ik denk dat je hebt ingesteld dat je alleen door je favoriete zenders navigeert, en dat het kanaal 5555 niet in je favorieten zit? Dan kom je na vasthouden van de ā€œ5ā€ inderdaad op een andere zender. Maar dat staat, denk ik, los van of TalkBack wel of niet ingeschakeld wordt. Volgens mij gebeurt er gewoon niks speciaals meer als je de ā€œUItschakelenā€ gekozen hebt in de eerste popup die eenmalig getoond wordt? Wat heb je daar ooit gekozen?

Dus als jouw ā€œwerkte dat 3 seconden indrukkenā€ betekent dat je die groene uitleg zag: met het tonen van die uitleg werd volgens mij niks aan de instellingen veranderd. Als het betekent dat je voorheen echt de TalkBack aan en uit kon zetten door de ā€œ5ā€ drie seconden in te drukken, dan is het een bug als dat niet meer werkt.

Ik hoop trouwens dat KPN niet die ā€œzenderā€ 5555 ook gaat tonen bij mensen die TalkBack uit hebben staan en 5555 niet in hun zenderlijst hebben, en tĆ³ch de ā€œ5ā€ drie seconden ingedrukt houden. Dat is echt enorm verwarrend voor sommige gebruikers. Net zoals de volgende foutpagina van Disney+ die soms verschijnt als je per ongeluk de Disney+ knop indrukt maar je helemaal geen account hebt. (Op andere momenten krijg je een aanmeldscherm te zien; iets minder verwarrend.)

KPN TV+ Box: foutmelding Disney+ app

Er zijn problemen met de verbinding met je account. Log in en probeer het opnieuw. Neem contact op met de Disney+ ondersteuning als je problemen blijft ondervinden. (foutcode 9)

Ā 

Ik snap wel dat KPN niks aan deze tekst kan doen, maar als dergelijke uitleg onverwachts getoond wordt na indrukken van een verkeerde knop, of na iets te lang ingedrukt houden van de ā€œ5ā€, dan is dat voor sommigen echt verwarrend. (Idem te lang indrukken van ā€œOKā€ wat dan helaas naar ā€œAppsā€ leidt. Ook daar heb ik al een paar keer een foto van doogestuurd gekregen.)


O ja,Ā @Arjan van BĀ ik heb, sinds dat kan, Favorieten ingesteld, en dat is de reden dat die groene pagina op 5555 niet meer verschijnt...ook wel logisch.

Ik heb evenĀ die Toegankelijkheid geactiveerd. Maar dan werkt dat 3 seconden de 5 indrukken nog steeds niet voor wat betreft TalkBack volgens mijā€¦Nou ja, het kan ook via de Instellingen.


... ik heb, sinds dat kan, Favorieten ingesteld, ...

Weet dat er een bug in deTV+ app van de TV+ Box zit waardoor je, als je de favorietenlijst geselecteerd hebt, geen "HD met de beste kwaliteit" (14,2Mbps) krijgt bij multicast live televisie kijken naar kanaal 1 t/m 10 maar "gewoon" HD (7,2Mbps).


Ik heb evenĀ die Toegankelijkheid geactiveerd. Maar dan werkt dat 3 seconden de 5 indrukken nog steeds niet voor wat betreft TalkBack volgens mijā€¦Nou ja, het kan ook via de Instellingen.

Hmmm, ik neem aan dat mensen die het gebruiken er dan wel over klagen. Want lijkt mij fijn als je het gemakkelijk aan en uit kunt zetten als niet iedereen in een huishouden het gebruikt. En zeker omdat juist mensen die het nodig hebben niet gemakkelijk zonder TalkBack die instelling kunnen vinden. (Maar dat het spontaan, of zo gemakkelijk per ongeluk, aangaat lijkt me ook niet de bedoeling.)

Ā