Skip to main content

Hallo,

 

Sindskort maak ik gebruik van de KPN TV+ box.

 

Vanwege mijn visuele beperking, maak ik gebruik van de toegankelijkheidsoptie TalkBack.
Het valt me op dat er knoppen op het start scherm niet gelabeld zijn. De spraak zegt dan "Ongelabeld item"

 

Dit is lastig, omdat ook de knop om naar het KPN menu te gaan niet als zodanig wordt uitgesproken. 
Is er een mogelijkheid dat dit wordt meegenomen in een toekomstige update?

 

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@Marckos Welkom op het forum. 

Dit lijkt mij ook inderdaad erg lastig. 

Ik geef dit door aan de ontwikkelaars. Dan kunnen zij hier naar kijken! 


Hoi @Marckos, ik heb hier een update over. Het team ziet dat de drie icoontjes aan de rechterkant (tasje, belletje en instellingenwieltje) niet gelabeld zijn. Dit gaan ze fixen. De rest van de submenu items die niet gelabeld zijn worden later dit jaar aangepakt. Daar is een moment in de planning waarop ze toegankelijkheid in het algemeen verder willen gaan verbeteren.


Bedankt voor je reactie @Erik_ Fijn dat dit zo snel wordt opgepakt. Wat de verbeteringen rondom toegankelijkheid betreft, vraag ik me af hoe ik waar nodig feedback kan geven. Mogelijk kan dit topic van naam worden veranderd, zodat ik als ik wat tegenkom dit in het topic kan melden? Of zal ik dan een nieuw topic maken?


@Marckos Als je feedback wil geven op TV+ dan kun je daarvoor eerst in het bekende bevindingen topic kijken. 

Mocht het daar nog niet bij staan, dan kun je het feature requests topic van wjb doornemen. 

Mocht je nog iets toegevoegd willen zien kun je het daar laten weten! 


Hoi @Marckos, ik heb hier een update over. Het team ziet dat de drie icoontjes aan de rechterkant (tasje, belletje en instellingenwieltje) niet gelabeld zijn. Dit gaan ze fixen. De rest van de submenu items die niet gelabeld zijn worden later dit jaar aangepakt. Daar is een moment in de planning waarop ze toegankelijkheid in het algemeen verder willen gaan verbeteren.

 

Aanvullende update, @Marckos! Als het goed is zouden nu zowel de knoppen op het hoofdscherm, als de items in de submenu's allemaal gelabeld moeten zijn. Als je toch nog ongelabelde knoppen of items tegenkomt horen we dit graag. Dan kunnen we dit aanpassen,


Hoi @Marckos, ik heb hier een update over. Het team ziet dat de drie icoontjes aan de rechterkant (tasje, belletje en instellingenwieltje) niet gelabeld zijn. Dit gaan ze fixen. De rest van de submenu items die niet gelabeld zijn worden later dit jaar aangepakt. Daar is een moment in de planning waarop ze toegankelijkheid in het algemeen verder willen gaan verbeteren.

 

Aanvullende update, @Marckos! Als het goed is zouden nu zowel de knoppen op het hoofdscherm, als de items in de submenu's allemaal gelabeld moeten zijn. Als je toch nog ongelabelde knoppen of items tegenkomt horen we dit graag. Dan kunnen we dit aanpassen,

De knoppen zijn inderdaad gelabeld. Alleen nu zijn er twee knoppen die “instellingen” heten. Met de ene ga je inderdaad naar instellingen en de ander is volgens mij de probleemoplossing. Mogelijk kan hier nog naar gekeken worden.


Goeie, ik geef het door, @Marckos!


Hoi @Marckos, ik heb hier een update over. Het team ziet dat de drie icoontjes aan de rechterkant (tasje, belletje en instellingenwieltje) niet gelabeld zijn. Dit gaan ze fixen. De rest van de submenu items die niet gelabeld zijn worden later dit jaar aangepakt. Daar is een moment in de planning waarop ze toegankelijkheid in het algemeen verder willen gaan verbeteren.

 

Aanvullende update, @Marckos! Als het goed is zouden nu zowel de knoppen op het hoofdscherm, als de items in de submenu's allemaal gelabeld moeten zijn. Als je toch nog ongelabelde knoppen of items tegenkomt horen we dit graag. Dan kunnen we dit aanpassen,

De knoppen zijn inderdaad gelabeld. Alleen nu zijn er twee knoppen die “instellingen” heten. Met de ene ga je inderdaad naar instellingen en de ander is volgens mij de probleemoplossing. Mogelijk kan hier nog naar gekeken worden.

 

We hebben de verkeerd gelabelde instellingenknop voorzien van het juiste label, @Marckos!


Reageer