Skip to main content

Bij de programma beschrijvingen in de tv gids zijn er te kleine letters, voor mij niet te lezen. Kan ik dit aanpassen?

Hoi, wat lastig. Welke tv ontvanger heb je?

Vaak is ook een oplossing … een grotere tv. Veel mensen hebben nog steeds een te kleine ten opzichte van de kijkafstand. Een 32 inch of minder is over het algemeen wel klein ten opzichte van de gemiddelde kijkafstand van zo'n 2,3 meter.

Daar is het niet meer op gemaakt. Bij 2,3 oog afstand tussen scherm en ogen minimaal 43 inch in mijn eigen ervaring wel het prettigst.


Ik heb een een 42 inch beeldscherm, maar het probleem is er sinds ik ben overgestapt van interactief naar kpn tv+

De letters zijn in de kpn tv + veel kleiner als voorheen.


Okee. Ik kan ze op mijn 43” op 2 meter 30 prima lezen….

Het lettertype in de omschrijving kan niet vergroot worden. Echt klein vind ik ze nou ook weer niet. Wel ietsje kleiner dan met de oude ontvanger denk ik (er is geen oude meer aangesloten).

Wil niet lullig doen ofzo, maar al eens op staar laten controleren? Bij mijn moeder bleek dat de oorzaak. Die had dezelfde klacht. Ook met een 43".


Er is een topic op dit forum, waar verbeteringen en wensen vermeld kunnen worden, @Rinkol

Deze wens staat al vermeld bij punt 40.


Beste KPN jullie zouden eens moeten gaan kijken bij collega Ziggo! De. layout daarvan is beter. Grotere letters en bij terugkijken op de de afspeel balk bij versneld doorspelen blokken waar je kunt zien hoe lang de reclame duurt. Die kun je dan makkelijker overslaan. 

Oh ja, die twee pijltjes met snelheid mogen een stuk groter. 

Ik weet niet of mijn overstap naar KPN een verstandige keuze is.