Skip to main content

Hallo,

Mijn vader van 89 jaar kan niet goed overweg met de tv+ box en als hij er niet uit komt, zou ik graag op afstand (ik woon een uur rijden van hem vandaan) met Teamviewer of Anydesk kunnen helpen.

Ik heb eerder geprobeerd om Teamviewer en Anydesk  in te stellen, maar kreeg het idee dat ik iets niet goed deed. Op de TV+ box kun je Android Apps installeren, dus lijkt het mij dat het zou moeten kunnen...
Kan iemand mij uitleggen of en hoe het zou moeten kunnen werken?
Kan het überhaupt, of hoef ik niet verder te zoeken?

Ik heb TeamViewer Host op mijn TV+ Box geïnstalleerd.

Helaas kan je hiermee alleen meekijken op de TV+ Box, de bediening zal dan nog steeds door jouw vader gedaan moeten worden. Wel kan je op het scherm klikken zodat er een blauwe pijl zichtbaar wordt waarmee je jouw vader kunt aangeven waar hij moet klikken.

Voorbeeld.

 

Als jij een TeamViewer sessie start dan hoeft jouw vader alleen één keer met de OK knop op “Nu starten” te klikken.


Ik heb TeamViewer Host op mijn TV+ Box geïnstalleerd.

Helaas kan je hiermee alleen meekijken op de TV+ Box, de bediening zal dan nog steeds door jouw vader gedaan moeten worden. Wel kan je op het scherm klikken zodat er een blauwe pijl zichtbaar wordt waarmee je jouw vader kunt aangeven waar hij moet klikken.

Als jij een TeamViewer sessie start dan hoeft jouw vader alleen één keer met de OK knop op “Nu starten” te klikken.

Bedankt. Zal het nog eens een keer proberen. Ik kreeg het een aantal maanden geleden niet aan de praat. Maar nu ik weet dat het in principe mogelijk is om mee te kijken, dan stop ik niet voordat ik het voor elkaar heb gekregen.


@B.Bro Je schreef over Anydesk, je kan ermee niet alleen meekijken maar ook actief bedienen.

https://anydesk.com/en/solutions/mobile-device-support

Mobile Remote Control

Not only does AnyDesk enable you to access devices with different operating systems, but it also allows you to control them remotely as if you were in front of them – even with Android devices. We offer many features for Android and iOS to provide everything for a great remote connectivity without overstaining users.


@B.Bro Je schreef over Anydesk, je kan ermee niet alleen meekijken maar ook actief bedienen.

Het lukt mij niet om de TV+ Box via Anydesk te bedienen.


@wjb Naast de app RemoteDesktop moet je ook de PlugIn installeren

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anydesk.adcontrol.ad1

 


Tjonge, hier zijn IT'ers gevraagd met remote desktop op Android ervaring. Ik niet, ga binnenkort genieten van mijn pensioen. Iets voor onze Beta's?


Waar wil je naartoe @jojootje?

Ik geloof dat de topicstarter juist opzoek is naar hulp t.a.v. dergelijke remote support tools waarbij hij zelfs TeamViewer en Anydesk noemt.

De laptops en mobiele telefoons van mijn hoogbejaarde ouders {90-ers) zijn allemaal voorzien van TeamViewer Host zodat ik ze eenvoudig bij kan staan als ze eens ergens niet uitkomen.

Dergelijke tools kunnen dan echt een uitkomst zijn.


Reageer